met windows management consol msn blokeren

Pagina: 1
Acties:

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:08
Hoi ik wil MSN messenger blokeren d.m.v. zie topic.
wie kan me uit de brand helpen ?

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

• Duinkonijn
help :'(

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

waarom geen firewall?

• Duinkonijn
omdat het een proxy isa die rechtstreeks verbonden is met een andere proxy

Verwijderd

Zou niet weten hoe die M$proxyzut werkt, maar je kunt dit soort fratsen beter 'blackholen'. Op je proxy maak je een static route aan naar een niet gebruikt IP adres ergens op je LAN ( als je bv een 10.0.0.0/8 range gebruikt alles naar 10.255.255.254 gooien. Hieronder een paar IP's die handig zijn, maar zo kun je alle soortgelijke teringzooi onbruikbaar maken....

Ipadres Omschrijving

64.3.13.170 MSN Messenger
64.12.161.153AOL Instant Messenger
64.12.161.185AOL Instant Messenger
205.188.3.0AOL Instant Messenger
205.188.5.0AOL Instant Messenger
205.188.7.0AOL Instant Messenger
64.12.162.57ICQ
205.188.162.0ICQ
205.188.179.0ICQ

• Duinkonijn
òww zou ik ook gewoon ip 64.3.13.170 kunnen blokkeren?

• Duinkonijn
mha boeie ik blokeer al die ip`s >:)

Verwijderd

Ja, dat kan ook.

Het voordeel van bovenstaande methode is dat je je proxy ontlast, wat zeker op de wat drukkere netwerken aanzienlijk in load kan schelen.

• Duinkonijn
dank je ik gaat het morgen proberen :Y)

zoo bij gewerkt en nu afwachten >:) >:)

• Duinkonijn
ben er achter hoe de _$&#% connecten tot msn niet via mijn proxy maar via de 1ste proxy van af internet en daar kan ik dus niet bij |:( |:( |:(

Verwijderd

Wanneer clients uit je LAN de proxy omzeilen is er iets ernstig mis met jou netwerk config. Zit je op een school ? Gebruik je Kennisnet ?

• Duinkonijn
ergm ja we hebben kennisnet :r :r :r :r

maar vandaag konden ze tog niet inloggen :) :) :)

want kennisnet lag er uit bij ons |:( |:( |:(

Verwijderd

maar vandaag konden ze tog niet inloggen <http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif> <http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif> <http://gathering.tweakers.net/global/smileys/smile.gif>

want kennisnet lag er uit bij ons
hehe, dat is een vrij drastische manier van blokken ;). Maar goed, ik zou eerst maar eens de configuratie van je proxy doornemen, en alle fysieke verbindingen nalopen vanaf je kennisnet router/whatever. Misschien dat ie ergens in een hub/switch geprikt zit zodat clients op jou LAN vrij gebruik kunnen maken van alle Kennisnet faciliteiten ( inclusief Internet ), IP adressen deelt Kennisnet standaard uit via DHCP. Scholieren zijn niet allemaal gek, en hebben een bewonderingswaardig geduld bij het inkloppen van diverse IP ranges in de hoop alles te omzeilen wat jij niet wilt ;). Kortom zorg ervoor dat jou proxy de _ENIGE_ weg tot Kennisnet is en draai hierop strakke ACL's.
Pagina: 1