Toon posts:

probleem met laptoscherm

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heeft iemand dit al gehoord:
ALs je een nieuwe laptop koopt (ibm bijvoorbeeld) dan draait het standaard op 1280 bij 1024 (vanaf 14 inch) Maar als je hem dan terugzet naar 1024 bij 768 dan wordt het wazig, met name de letters, en dat is niet goed te krijgen.

Iemand?

gr Gert Jan

• GaMbiNo
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-08 21:42

GaMbiNo

1337

Nee :?
Nog nooit gezien.
Klinkt als een verot scherm bij mij :)

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Klopt, ik ken het van Dell laptops ook. Volgens mij heeft t met de optimale resolutie te maken, maar zeker weten doe ik t ook niet :?

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:57 schreef KingCom het volgende:
Heeft iemand dit al gehoord:
ALs je een nieuwe laptop koopt (ibm bijvoorbeeld) dan draait het standaard op 1280 bij 1024 (vanaf 14 inch) Maar als je hem dan terugzet naar 1024 bij 768 dan wordt het wazig, met name de letters, en dat is niet goed te krijgen.
Display-streching uitzetten.

Verwijderd

:? das toch normaal. Alle tft schermen hebben een bepaalde hoeveelheid pixels. bijvoorbeeld 1024x768, als jij hem dan vraagt 800x600 weer te geven. dan moet hij dus opeens 800 beeldpunten over 1024 pixels verdelen. En dat houdt in dat er dus ongeveer 1 op de 5 beeldpunten, niet netjes 1 pixel is maar 2. Het zelde geld voor de vertikale lijnen, en dat zorgt bij elkaar voor een nogal raar beeld.

let wel, het is wel scherp, het klopt alleen niet. koop daarom een scherm met een native-res die hetzelfde is als de res die jij denkt te gaan draaien.

of bedoel je iets anders, want je hebt het over wazige beeld?

Verwijderd

Topicstarter
nee dit is wat het is....kun je displaystreching aan en uitzetten op een laptop?

gr

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:15

Boss

+1 Overgewaardeerd

kan soms in het BIOS en anders met een jumpertje op het moederbord. En misschien zijn er ergens 'tooltjes' voor te vinden?

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Topicstarter
hmm perfect daar ga'k dan maar es naar zoeken.

• FireFlash
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 11:43

FireFlash

need a light?

Als je stretching uit zet, vult het beeld maar 75% van je scherm als je van 1280x1024 teruggaat naar 1024x768. Ik weet niet of je dit wel wilt, ik vind het behoorlijk irritant, zwarte balken om het beeld heen.

If builders built buildings the way programmers wrote programs, then the first woodpecker would destroy civilization.

Pagina: 1