Debian + Gnome + Enlightenment = geen panel

Pagina: 1
Acties:

• DeTjuk
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 30-07 10:44
Hallo
Ik draai sinds een tijdje de nieuwste Debian versie. En na veel lezen enzow, draait het allemaal goed, maar....

In de NL handleiding (http://panic.et.tudelft.nl/debian/handleiding/debian22hdl.html) heb ik de installatie procedure gevolgd voor X en GNOME/Enlightenment.

Alleen nu heb ik geen panel. In een ander draadje las ik dat dat misschien lag, omdat je Enlightenment stand alone draait.

Maar wat moet ik doen om dat PANEL dan wel te krijgen, want zonder dat panel zijn een aantal dingen vrij lastig uit te voeren...

BVD!

[PSN: DeTjuK] Follow your instinct, no one beats you with character and balls.

• Valium
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-08 08:59

Valium

- rustig maar -

Ten eerste: Enlightenment kan prima samenwerken met GNOME. Enlightenment kan OOK in zijn eentje draaien.

Over jouw probleem: Heb je wel het panel geinstalleerd?
De pakketten die je nodig hebt zijn:
code:
1
2
3
4
5
6
dpkg -l | grep panel
ii  gnome-applets  1.4.0.4-1    Various applets for GNOME panel
ii  gnome-panel    1.4.0.4-12     Launch and/or dock Gnome applications
ii  gnome-panel-data 1.4.0.4-12     Data files for GNOME panel
ii  libpanel-applets 1.4.0.4-12     Library for Gnome Panel applets
(dit is van woody/sid, voor stable zijn de nummers iets anders)

Als je al deze pakketten hebt, dan moet je het panel eens zelf starten. open een xterm en tik in: panel. Dat moet werken.

Wat misschien ook het probleem bij jou kan zijn, is dat je niet GNOME start bij het inloggen, maar enlightenment. Je moet dan een andere inlog-sessie hebben.

• Platel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-08 02:10

Platel

Trogdor the Burninator!

wat als je intypt "panel" in een terminal?

Remember there are no stupid questions, just stupid people...

• DeTjuk
Als ik in xterm intype panel dan komt het inderdaad tevoorschijn :)

Zal dus wel aan mijn xsession liggen.

Dit staat er nu:

#! /bin/sh
gnome-session

Enig idee wat daar moet komen te staan?

Waarschijnlijk wordt Enlightenment nu opgestart en gnome niet ofzo...

• DeTjuk
Niemand die weet wat ik moet veranderen om wel het panel in beeld te krijgen (zonder dat eerst via xterm te moeten doen).

Is Enlightenment verwijderen misschien een optie, zodat GNOME dan automatisch wordt gestart?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 18:14 schreef DeTjuk het volgende:
Niemand die weet wat ik moet veranderen om wel het panel in beeld te krijgen (zonder dat eerst via xterm te moeten doen).

Is Enlightenment verwijderen misschien een optie, zodat GNOME dan automatisch wordt gestart?
Even uit nieuwsgierigheid : Ik neem aan dat .xsession wel uitvoerbaar is voor jezelf ?
code:
1
chmod u+x .xsession

Ik meen me te herinneren dat ik een dergelijk probleem ook eens gehad heb, en dat na lang zoeken daar de oplossing lag.
Ik weet het niet zeker, maar probeer het eens. De inhoud van je .xsession is verder prima, daarmee moet het lukken.
edit:
korte aanvulling en typo :)

Verwijderd

k heb hetzelfde probleem met RedHat 7.1 / Enlightenment. Het is een coole windowmanager maar er zijn zoveel vage opties. Neem nou het feit dat ik geen achtergrond anders dan de standaard met Enlightenment in kan stellen - doe ik het met Gnome dan werkt het wel maar zodra ik van desktop switch dan is het weer gewoon grijs.

Maar vooral de afwezigheid van het panel is zwaar irritant! Kun je dat panel niet in een login scriptje zetten voor X misschien??

Verwijderd

Op woensdag 23 januari 2002 13:40 schreef whistler het volgende:
k heb hetzelfde probleem met RedHat 7.1 / Enlightenment. Het is een coole windowmanager maar er zijn zoveel vage opties. Neem nou het feit dat ik geen achtergrond anders dan de standaard met Enlightenment in kan stellen - doe ik het met Gnome dan werkt het wel maar zodra ik van desktop switch dan is het weer gewoon grijs.

Maar vooral de afwezigheid van het panel is zwaar irritant! Kun je dat panel niet in een login scriptje zetten voor X misschien??
check e-conf

heb je mischien een .xinitrc
en dat daarin exec enlightenment staat
ipv exec gnome-session
en anders bak je zelf een .xinitrc
eerst exec panel&
en dan exec enlightenment :)
enlightenment rulez

Verwijderd

ik ging uit van startx btw en niet gdm xdm of whatever

Verwijderd

Vergeef mij maar ik ben nog een linux newbie. Ik heb wel een xinitrc maar daar staat geen exec gnome-session of exec enlightenment in.

Weet je ook hoe je een achtergrond kunt kiezen met Enlightenment die NIET in de dir van je theme staat? Ik heb al geprobeerd mijn custom jpgje in de theme directory te zetten maar dan zegt hij zoiets als: "No valid background file".

De file staat btw in /etc/X11/xinit/

Verwijderd

je kunt zelf een .xinitrc maken in je home dir
en daar hoeft alleen exec gnome-session te staan
en voor een andere background in E16:
probeer zoiets

Esetroot Backgrounds/369-1.jpg

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op woensdag 23 januari 2002 14:39 schreef whistler het volgende:
Weet je ook hoe je een achtergrond kunt kiezen met Enlightenment die NIET in de dir van je theme staat? Ik heb al geprobeerd mijn custom jpgje in de theme directory te zetten maar dan zegt hij zoiets als: "No valid background file".
De file in ~/.enlightenment/backgrounds zetten...

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

Verwijderd

Die directory heb ik niet. Aanmaken en dan ff erin kopieren werkte (natuurlijk) niet.

Verwijderd

heb je Esetroot
geprobeert?

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 16:08

deadinspace

The what goes where now?

Op woensdag 23 januari 2002 23:38 schreef whistler het volgende:
Die directory heb ik niet. Aanmaken en dan ff erin kopieren werkte (natuurlijk) niet.
Je moet hem erin kopieren en dan even met Middle Mouse Button->Maintenance->purge all caches en/of regenerate menus spelen... Dan leest Enlightenment zijn backgrounds dir opnieuw in als het goed is.

Verwijderd

Helaas, het werkt allemaal niet. Het commando Esetroot heb ik niet. Een nieuwe bg directory aanmaken en m'n cache purgen, menu's regeneraten, alles opnieuw gedaan maar het werkt gewoon niet...:?

• moto-moi
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-06-2011

moto-moi

Ja, ik haat jou ook :w

Op maandag 28 januari 2002 18:04 schreef whistler het volgende:
Helaas, het werkt allemaal niet. Het commando Esetroot heb ik niet. Een nieuwe bg directory aanmaken en m'n cache purgen, menu's regeneraten, alles opnieuw gedaan maar het werkt gewoon niet...:?
.enlightenment directory wegsmijten ? (Goed letten op de punten voor de namen he ;) )

God, root, what is difference? | Talga Vassternich | IBM zuigt

• nielsj
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12-08 21:55

nielsj

ondertitel

Zelf doe ik het andersom. ik heb gdm als login manager, die start gnome, en die doet als window manager gnome starten.

was erg makkelijk kwa configureren :)

blup blup

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-08 23:03

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Op dinsdag 29 januari 2002 11:56 schreef NielsJ het volgende:
Zelf doe ik het andersom. ik heb gdm als login manager, die start gnome, en die doet als window manager gnome starten.

was erg makkelijk kwa configureren :)
Dat gebeurt bij mij ook zo, maar met Sawfish als window manager.
Bij mij starte ook het panel niet automatisch. Maar nadat ik panel via een terminal had opgestart, werd ie daarna altijd automatisch gestart. Natuurlijk wel voor yes kiezen als er gevraagt word je sessie properties op te slaan.

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Verwijderd

Het is gelukt!! Ik schaam me haast om te vertellen wat ik fout deed maar toch voor iedereen z'n plezier...ik verwarde de .enlightenment directory met de /usr/share/enlightenment :o

Maar het werkt nu en daar ben ik blij om, dank voor alle hulp!

Zo en nu eerst 'n :7
Pagina: 1