It seemed like a good idea at the time
ikzelf heb het in dos geleerd, gewoon de basics, en ben daarna verder gegaan met c++ builder. dat is nu al tijden terug, maar heb dat toch wel als beste manier ervaren. gewoon eerst de basics, daarna de visual shit erbij.
misschien ook wel een goed idee om eerst C te leren, daarna C++Op dinsdag 20 november 2001 12:32 schreef Orphix het volgende:
Leer eerst C++. Als je direct met Visual C++ aan de werk gaat zal je misschien wel snel een venstertje hebben, maar zie je door de bomen die visual C++ aanmaakt het bos niet meer en dan ben je eigenlijk meer een beetje aan het hacken dan gestructureerd c++ programmeren.
Verder ligt het er natuurlijk ook een beetje aan wat voor andere talen je al beheerst.
en MFC leren, gewoon weer een boekje kopen zodra ik C++ kan?
C kan ik al een beetje tot en met die addressenshit enzoOp dinsdag 20 november 2001 12:35 schreef Scorpion het volgende:
[..]
misschien ook wel een goed idee om eerst C te leren, daarna C++
op school geleerd, maar ik wil toch wel wat meer
Nou, je kunt ook wel meteen in C++ beginnen. Dan leer je alles meteen op de C++ manier doen, krijg je wel mooiere code van. En als je al een beetje inzicht hebt in OO programmeren heb je C++ zo door.Op dinsdag 20 november 2001 12:35 schreef Scorpion het volgende:
[..]
misschien ook wel een goed idee om eerst C te leren, daarna C++
MFC ==Op dinsdag 20 november 2001 12:35 schreef Strumxector het volgende:
Daz mooi, scheelt me weer een rit naar de boekenwinkel
en MFC leren, gewoon weer een boekje kopen zodra ik C++ kan?
anyways, waarom kopen? genoeg EBooks op internet.
Terugbrengen en inruilen voor "Accelerated C++". DatOp dinsdag 20 november 2001 12:23 schreef Strumxector het volgende:
Ik heb het boek "C++ in 21 dagen" van Sams publishing gekocht maar ik ben er nu thuis wat int bladeren en bedacht me ineens dat dit geen visual C++ is. En windowtjes vind ik ook wel leuk
Kan ik dit boek het beste meteen maar terugbrengen om een visual C++ boek te halen of kan ik net zo goed dit gewoon doorlezen en later op een andere manier het visuele gedeelte leren?
is een veel beter leerboek. Dat gaat ook niet over
Visual C++, maar je moet niet proberen 2 dingen
tegelijk te leren. Da's net zoiets als proberen
scheikunde en Japans tegelijk te leren uit een
japans scheikunde boek
Maar als je een overzicht wil van leerboeken, kijk
dan eens op http://www.accu.org/bookreviews/public/reviews/0sb/beginner_s_c__.htm
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
maar die revieuw op die site is al heeeeeel oud en dit is de 4e versie van het boek
dus ik zie wel
Hmmz, in 17 woorden verwoord jij waar ik net een half uur over wou gaan typenOp dinsdag 20 november 2001 14:18 schreef MSalters het volgende:
[..]
Da's net zoiets als proberen
scheikunde en Japans tegelijk te leren uit een
japans scheikunde boek
Hij heeft dus 500% gelijk. In Visual C++, bestaat het Visual gedeelte uit een aantal zeer complexe klassen die je gebuikt om een babbeltje met Windows te slaan, Windows verleent dan allerlei diensten zoals forms tekenen, knoppen etc etc. Dit gaat zeer ver (Winsock, printen) enz.
Het heeft geen zin dit te proberen voor je het begrip klasse en zeker pointer volledig kent. Een goede kennis van de GDI is ook onontbeerlijk.
Enfin leer eerst een jaar of 2 C++ (of tot je het goed kan) en probeer dan eens MFC programming.
adressen shit... Pointers e.d.?Op dinsdag 20 november 2001 12:36 schreef Strumxector het volgende:
[..]
C kan ik al een beetje tot en met die addressenshit enzo
op school geleerd, maar ik wil toch wel wat meer
juist het gedeelte waar C zo sterk in is. OK, het is beetje moeilijk maar dar zit wel de kracht van C in.
Dat moet je toch wel een beetje goed beheersen (heb er zelf ook een beetje problemen mee en ervaar de gevolgen daarvan)
droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst
maar goed ik zal eerst ff goed leren programmeren in C++
als ik dit boek uit heb wat raden jullie mij dan aan? toch eerst nog meer van C++ leren voordat ik ga beginnen met het visuele gedeelte?
en van die adressenshit weet ik echt alleen de basis hoor in C
Als jij windootjes wilt maken en gebruiken zul je
• of De windows API moeten leren
• of Gebruik moeten maken van een window-library
MFC is niets meer dan een class wrapper voor de windows API, en deze komt idd bij Visual C++, maar is niet nodig om windootjes te maken.
Dus ik zou idd eerst gewoon C++ leren, en daarna iets over de Win32 API of documentatie over window libraries. Over Win32 en MFC kun je overigens een hoop lezen in de MSDN, maar daar staat niet echt een stap-voor-stap uitleg
En weurst, je vergeet de allerbelangrijkste: De ras-echte Utrechtse Vocking-worst
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Verwijderd
Als je beginnend ben zou ik mezelf eerst tot de basics beperken. Oftewel C en C++ inleren.[b]Op dinsdag 20 november 2001 23:18 schreef OiSyN Als jij windootjes wilt maken en gebruiken zul je
• of De windows API moeten leren
• of Gebruik moeten maken van een window-library
De windows API zou anders wel eens heel zwaar kunnen vallen.
Je bent trouwens dan voor het visuele gedeelte afhankelijk van het OS wat je draait. Misschien is het handig om daar bijvoorbeeld een window-toolkit inderdaad voor te gebruiken.
Ik denk dat aan bijvoorbeeld Qt. Hier is genoeg over te vinden, is cross platform en er zit hele goede documentatie bij. Qt is een stuk simpeler dan de windows API. Tevens ben ik van mening dat het ook je code een stuk overzichtelijker houd (hier kunnen we natuurlijk over in discussie gaan) dan de windows API toepassen.
Maar je moet het zelf weten.
Voor QT verwijs ik je gewoon naar : http://www.trolltech.com
komt nog heel wat bij kijken, had ik niet ingeschat van tevoren
maar bedankt allemaal, tis een heel stuk duidelijker geworden
Verwijderd
ENige nadeel is dat ik nu wel eens dingen zie in progjes waarvan ik me afvraag hoe ze het doen aangezien het me niet echt lukt in VC++ dus dat zal wel met een "puur" C++ iets zijn geemaakt. (Niet vierkante dialogs, etc)
Nadeel van een IDE als VC++ is dat zogauw je iets met de hand aanpast "wat niet hoort", de IDE je code ineens niet meer snapt. Probeer niet met de hand een class te gaan renamen want als je later met de classwizard een functie wilt toevoegen dan gebruikt ie netzomooi de oude naam van de class
Dat is dus waarom ik "Accelerated C++" aanraad. PointersOp dinsdag 20 november 2001 19:49 schreef Weurst het volgende:
[..]
adressen shit... Pointers e.d.?
juist het gedeelte waar C zo sterk in is. OK, het is beetje moeilijk maar dar zit wel de kracht van C in.
Dat moet je toch wel een beetje goed beheersen (heb er zelf ook een beetje problemen mee en ervaar de gevolgen daarvan)
heb je pas nodig als je zelf bvb. linked lists moet maken,
maar in C++ heb je die dus gewoon in de library
(std::list). En AC++ legt dus uit hoe je een probleem
oplost, inplaats van hoe je pointers moet gebruiken.
C pointers probeer ik zoveel mogelijk te vervangen door
library classes. char* -> std::string enzo.
Man hopes. Genius creates. Ralph Waldo Emerson
Never worry about theory as long as the machinery does what it's supposed to do. R. A. Heinlein
Dit heeft niets met C++ of VC++ te maken, maar gewoon puur met de Windows API.Op woensdag 21 november 2001 13:49 schreef fladder het volgende:
ENige nadeel is dat ik nu wel eens dingen zie in progjes waarvan ik me afvraag hoe ze het doen aangezien het me niet echt lukt in VC++ dus dat zal wel met een "puur" C++ iets zijn geemaakt. (Niet vierkante dialogs, etc)
Dan raad ik je Visual Assist aan, een hele mooie plug-in voor Visual C++ die het hele intellisensegebeuren een stapje verder neemtedit:
Nadeel van een IDE als VC++ is dat zogauw je iets met de hand aanpast "wat niet hoort", de IDE je code ineens niet meer snapt. Probeer niet met de hand een class te gaan renamen want als je later met de classwizard een functie wilt toevoegen dan gebruikt ie netzomooi de oude naam van de class
http://www.wholetomato.com
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.