Toon posts:

IBM DTLA-703070 kapot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb vorig jaar op de HCC dagen een nieuwe schijf gekocht: DTLA-307030 (30Gig)).

Afgelopen jaar kwam het wel eens voor dat bij het opstarten ik ineens een "Boot failure" tegen kwam. 1x op reset en het ging weer helemaal goed (dacht toen dat het gewoon iets was wat wel eens kon gebeuren).

2 maanden geleden (ongeveer) wou ik nog eens een THW News ding van CampZone 2001 bekijken. (THW? was dat het?) Dat ging dus mis en er kwam dit geluid uit m'n computer: Audio-opnamen crashende IBM 75GXP. Omdat ik het toen toch niet meer kon bekijken heb ik het maar weg gegooid (kon het toch nog bij iemand anders krijgen). Toen was het (tijdelijk) over.

1 of 2 weken geleden toen ik 's ochtends de computer aanzette kreeg ik dat geluid weer en ging helemaal niet meer verder. En kon z'n schijven (De DTLA-307030 en een 60GXP van 60 gig) niet meer vinden.
Detecting Primary Master: none
Detecting Primary Slave: none
Ik ben toen achter een andere computer gaan zitten om wat dingetjes uit te zoeken. Er belde iemand. Vertelde hem dat ie niet meer werkte enzo en wou het hem wel eens laten horen. Ik loop dus naar m'n computer en druk op reset (dat geluid was ondertussen al gestopt. Dacht als ik op reset druk begint het vast wel weer). Na een paar sec nog niks. Ik loop dus weer de kamer uit. Wil ik later naar de keuken kijk ik de deur door staat windows er weer. Ik snel dus heel wat op CD gezet en op de andere schijf gezet.

Toen ik maandag (gister dus) net voordat ik de computer wou afsluiten begon dat geluid weer (deze keer toen het dus al aanstond). Reageerde nergens meer op etc. maar gewoon uitgezet. Zoek het wel uit als ik terug kom.

Ik dus aangezet toen ik terug was.
Detecting Primary Master: none
Detecting Primary Slave: none
Hmmz dachhik. Nog paar keer gereset en ineens kwam ie hiervoorbij. Tijdens het opstarten begon het weer afentoe (als de computer de schijf wou benaderen?) maar dan ging het na een tijdje toch weer verder. Kwam uiteindelijk in windows maar als ik met de verkenner op de schijf wou kijken begon het dus weer.

Ik heb hem er ondertussen maar uitgehaald en in zo'n zilver zakje gedaan en in het doosje van m'n 60GXP schijf.

Nu heb ik heel de tijd al gelezen dat er problemen zijn met de 75GXP schijven en dat je het ding terug kan sturen. Nu is mijn vraag eigenlijk: wat moet ik nu doen? hoe terug sturen? waarnaartoe? Hoor het graag van iemand die dit ook wel eens heeft gedaan (iemand anders is ook goed :)). En wat kan ik terug verwachten?

Nog wat info van de sticker op de schijf.

Model: DTLA-307030
Capacity: 30.7GB

Is gemaakt in Thailand in September 2000.

Heb al wel wat andere berichten hier gevonden over deze schijf maar is niet echt wat ik zoek. Of ik kijk met m'n neus :(:(....

Dank u.....

[update] DTLA-703070 moest zijn DTLA-307030

• Pwigle
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-03 16:10
Ik heb dus precies hetzelfde gehad alleen dan met de IBM 45 Gb in raid config.

Als ik hem aanzette dan maakt de schijven geluiden alsof iemand met een schuurpapiertje erover heen ging.

Dus wat heb ik gedaan ? Extra disk met win2k aangesloten en alles gebackup, maar later haalde ik de ATA stekkers in het mammieplankie los en deed ik ze weer in de Raid pluggie's en vanaf dat moment werkte het weer als een trein (vaaaag)

Wat ik nu soms nog wel heb, is dat ik de omcputer aan zet en dat ie 2 piepjes geeft ipv de gebruikelijke 1, dan ff helemaal uitzetten (niet reset) en opnieuw starten en dan werkt ie wel weer..

Verwijderd

Topicstarter
Heb de schijf toch maar weer eens aangesloten. Maar deed nogsteeds hetzelfde. Ben eens met dat Drive Fitness Test proggie bezig geweest en gewoon heel de schijf gecleand. Daarna deed hij het gewoon weer.

Maar of hij het nou wel of niet doet, de schijf is niet goed (lijkt mij). Wat moet ik er nou mee?

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:38
volgens mij is het een DTLA-307030 :)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
sjit ik heb hem ook en hij maakt ook al raar geluiden, en hij herkende een keertje zomaar windows niet meer op C: , damn denk maar dat ik de boel gaat back-uppen en een nieuwe gaat vragen aan meneer de garantie..(meines is van augustus 2000)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 16:57 schreef Wannapuf het volgende:
Dacht ik ook. Of t moet zijn dat ik een andere heb.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 16:57 schreef Wannapuf het volgende:
Ohja idd. heb het even veranderd...

Verwijderd

Topicstarter
Misschien nog even voor de geinteresseerde.

Zaterdag was de 1a laatse dag van de garantie. Zaterdag ben ik ook naar de HCC geweest. Ik heb alleen het bonnetje mee genomen om te vragen wat ik er nog mee kon. Bij PCL Computers konden ze me alleen vertellen dat ik het dan voor 5 uur in de winkel af moest geven. Omdat ikzelf tot 5 uur op de hcc zou blijven heb ik eventjes naar huis gebeld of m'n moeder langs PCL Computers wou gaan.

Was geen probleem. Zij gebeld naar PCL Computers, kreeg iemand aan de lijn "Er is niks mis met 75GXP schijven hoor" en allemaal van dat soort praatjes net of er niks mee is. Naja uitgelegd gekregen waar het was enzo. In die winkel stond iemand anders dan achter de telefoon en vertelde een ander verhaal dat er idd heel veel schijven kapot gaan en dat hij het zelf ook heeft gehad. Alles geregeld daar enzo en ze zouden hem opsturen. Volgens die jongen krijg je een IBM 60GXP 40Gig terug.

Zal wel even duren maar ben iig blij dat het nog net op tijd geregeld is. En idd heel stom van me om het pas zo laat te doen ik weet het :).
Pagina: 1