Toon posts:

Zwaar onstabiel MSI K7T Turbo systeem!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een MSI K7T Turbo Mobo met daarop een AMD 1200
- 256 Mb (1e slotje vrij.....)
- Geforce 2 32Mb
- 2 Netwerk kaarten
- SbLive (crative)
- Miro PCTV kaart
- DXR3 mpeg kaart (creative)

Nu heb ik ook het eerste slot naast het AGP slot vrijgelaten. Schijnt ook de stabielietijd te bevorderen. Net zoals geen geheugen in het eerste slot te doen :?

Nu is mijn vraag, hoe krijg ik mn systeem stabiel??? Ik heb de Via 4 in 1 drivers geinstalleerd, zo ook de "PCI Latency patch for Via chipsets".

Kan ik de oplossing vinden door Windows XP te installeren? Heb nu windows 98! Of kan ik de oplossing vinden door een andere soundblaster aan te schaffen?? Live schijnt nogal te kutten :(

Vast bedankt voor de moeite............

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

Welk BIOS heb je op je plankje zitten?

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Award Software 05/11/01

Ik weet niet of je dit bedoelt????

• RD
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 19-03 14:35

RD

focus

Volgens mij zijn het die netwerkkaarten zeker in combo met win98. Probeer eens die netwerkkaarten er eens uit te halen als er verandering is weet je waar het door komt. XP lijkt me opzich een verstandige keus ....

LATERZZ

ps sblive en oudere bios-en schijnen ook ruzie met elkaar te hebben... het is altijd verstandig de laatste bios update te hebben tenzij je systeem al super stabiel und rap ist....

• ewasx
  • Laatst online: 16-11-2025
Wat ik altijd doe, is eerst windows opnieuw installeren, met alleen het noodzakelijke, dus nog geen tv kaart en dergelijke. Ik weet niet of je een test hebt waarbij het gauw mis gaat, maar dan moet je die draaien. Dan een voor een de dingen erbij doen totdat de PC instabiel wordt. Dan weet je aan welk onderdeel het ligt (of aan de drivers/software van dat onderdeel).

Als hij in het begin al is met zo min mogelijk hardware instabiel is het mogelijk dat je geheugen niet helemaal compatible is met je moederbord. Of dat je voeding het niet aan kan, als je een snelle processor hebt (overgeclocked?) en die geforce2 kaart erbij moet je minstens een 300W voeding hebben. (een echte 300W voeding, ze willen je nog wel eens afschepen met minder in sommige winkels).

Probeer ook eens een ander OS. De kans dat het probleem aan de software ligt is veel groter dan dat het aan de hardware ligt.

• ewasx
Ohja, nog iets: mijn computer werd er een heel stuk stabieler van toen ik de voeding had vervangen, maar ik weet niet wat jij er in hebt zitten. Mijn PC werd pas echt stabiel toen ik linux ging draaien :).

Verwijderd

wat voor voeding heb je dr in zitten?
-300 watt lijkt me niet overdreven met deze config.
-ook zorgen dat je monitor niet zn stroom via de voeding in je pc krijgt. veroorzaakt ook vaak instabiliteit

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er zeker een 300 watt voeding in zitten. En de monitor heeft zn eigen voeding dus dat moet wel goed zitten. Ik heb het al heel vaak geprobeert met zo min mogelijk te beginnen. Maar dan loopt ie altijd als een zonnetje. Pas als ik de comp weeer een tijdje stabiel heb "naait" dat ding me weer vast en blijft ie weer instabiel.

- Hoe installeer je een nieuwe bios??
- Windows XP waarschijnlijk DE oplossing?
- Kun je windows XP over windows 98 installeren, of moet je XP er helemaal "clean" opzetten?

Verwijderd

Topicstarter
Kan er nog iemand "please" reageren?????? :'(

Ik heb jullie hulp nodig...............

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06-2025

Francis

Kawa Versys 1000

XP is in iedere gevaal NIET de oplossing
wat verder mijn ervaring is dat 2 nic's problemen kunnen gaan geven.
Veder sluit ik me bij de rest aan clean install dus hd formateren en opnieuw beginnen.

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik durf het niet met zekerheid te zeggen omdat ik het een ietwat raar verhaal vond, maar een vriend van mij had ook met een msi k7t en de dc10 problemen.

Je kan hem denk ik het best eerst zo veel mogelijk strippen, dus nic's, tv kaart, en eventuele overtollige bende er uit flikkeren, dan een clean install, en dan rustig aan de onderdelen erbij zetten, dan loop je vanzelf tegen het probleem aan lijkt me....

edit:

T was geen dc10, iets te vlug gelezen

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 11:30 schreef Tsjammel het volgende:
Ik heb dus een MSI K7T Turbo Mobo met daarop een AMD 1200

- SbLive (crative)
Een MSI K7T turbo heb ik ook, en draait perfect... alleen heeft een SBLive zwaar problemen met een 686B, welke dus op dat MSI bord zit. Oplossing : gooi die SB weg, en steek een soundcard die *wel* de PCI regels volgt. Het is ondertussen gekend dat Creative de laatste tijd alle specs aan zijn laars lapt, met de nodige problemen op sommige moederborden tot gevolg. En het ligt dus wel degelijk aan Creative...

• darthdrinker
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-06 23:51

darthdrinker

HELP!

Op dinsdag 20 november 2001 14:15 schreef xenoke het volgende:

[..]

Een MSI K7T turbo heb ik ook, en draait perfect... alleen heeft een SBLive zwaar problemen met een 686B, welke dus op dat MSI bord zit. Oplossing : gooi die SB weg, en steek een soundcard die *wel* de PCI regels volgt. Het is ondertussen gekend dat Creative de laatste tijd alle specs aan zijn laars lapt, met de nodige problemen op sommige moederborden tot gevolg. En het ligt dus wel degelijk aan Creative...
Het creative probleem is niet meer van toepassing op de nieuwe mobo's.
En btw ik heb een K7T turbo zonder raid gehad en heb nu 1 met raid. Maar met allebeide borden heb ik problemen.
MSI staat niet echt bekend om zijn geweldige bordjes.
Die dingen komen bij computerzaken ook het meeste terug met problemen.
Oke toegegeven bij het eerste bordje kon ik alleen niet overklokken, maar nu met dit tweede bordje krijg ik zomaar geheugen fouten en het ligt niet aan het geheugen(verwisseld).
Wat ik bedoel te zeggen is dus dit, het kan ook 'gewoon' aan je MSI mobo liggen.

Iemand doodmaken met een blije mus.....

• Cyclops10
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 15:16 schreef darthdrinker het volgende:

[..]

Het creative probleem is niet meer van toepassing op de nieuwe mobo's.
En btw ik heb een K7T turbo zonder raid gehad en heb nu 1 met raid. Maar met allebeide borden heb ik problemen.
Die dingen komen bij computerzaken ook het meeste terug met problemen.
Oke toegegeven bij het eerste bordje kon ik alleen niet overklokken, maar nu met dit tweede bordje krijg ik zomaar geheugen fouten en het ligt niet aan het geheugen(verwisseld).
Wat ik bedoel te zeggen is dus dit, het kan ook 'gewoon' aan je MSI mobo liggen.
waar haal jij dat vandaan?
msi bordjes staan juist bekend om hun grote stabiliteit
heb nu zelf weer een uptime van 6 dagen...

je bios kan je flashen door ff naar de msi website te gaan en dan bv met live bios hem te updaten, of je downed er 1 en gaat met een floppy werken (wordt daar wel uitgelegt hoe)

Verwijderd

Volgens mij hoef je echt die eerste geheugenbank niet vrij te laten hoor! Dit heb ik iig nog nooit eerder gehoord. Deze kunnen imho ook geen irq's delen :P

PCI Latency Patch heb je niet meer nodig sinds de release van 4in1's versie 4.31 ofzo.
Naast XP heb je trouwens ook die losse 4in1's niet meer nodig, die heeft Bill er voor je ingestopt.

En luister alsjeblieft niet naar die mensen die jouw bord de schuld geven, want die K&T Turbo is misschien wel het stabielste KT133a bordje dat er te koop is! :9
Heb er zelf ook eentje gehad en was echt superbord.

tipje:
www.amdmb.com
hier hebben ze een MSI-specifiek forum

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Ikzelf heb de MSI K7Tpro2A, hier had ik problemen tot ik ben gaan schuiven met mijn pci-kaarten. Na mijn post op tweakers kreeg ik de volgende hulp:
irq toewijzingen:
1: AGP
2: PCI 1 en 4
3: PCI 2 en 5
4: PCI 3 en 6 EN USB

Die 4 IRQ's kan je in het BIOS instellen. Maar als je 2 kaarten in (1 en 4) of (2 en 5) of (3 en 6) hebt krijgen die kaarten hetzelfde IRQ.

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

De mijn edraait perfect

zie "handtekening"

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 15:16 schreef darthdrinker het volgende:

[..]
[..]
uhu.. als je dit denkt dan heeft het geen zin om verder te discussieren met jouw...

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Op dinsdag 20 november 2001 20:49 schreef xenoke het volgende:

[..]

uhu.. als je dit denkt dan heeft het geen zin om verder te discussieren met jouw...
maw ik heb het hier dus over quality baas.
Als een computerwinkel mij verteld dat MSI bordjes het meest terugkomen met problemen dan is dat een feit.
Daar kun je niet omheen lullen.
Alleen omdat de bordjes die naar review sites worden gestuurd eerst 10x gecontroleerd worden wil niet dus niet zeggen dat ze allemaal zo geweldig zijn.
Toegegeven, als je niet OC is het misschien een prima bordje.
Maar voor OC'rs zoals ik zoek ik wat meer dan standaart en dat vindt ik nie bij MSI.

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
Op woensdag 21 november 2001 11:09 schreef darthdrinker het volgende:

[..]

maw ik heb het hier dus over quality baas.
Als een computerwinkel mij verteld dat MSI bordjes het meest terugkomen met problemen dan is dat een feit.
Daar kun je niet omheen lullen.
Alleen omdat de bordjes die naar review sites worden gestuurd eerst 10x gecontroleerd worden wil niet dus niet zeggen dat ze allemaal zo geweldig zijn.
Toegegeven, als je niet OC is het misschien een prima bordje.
Maar voor OC'rs zoals ik zoek ik wat meer dan standaart en dat vindt ik nie bij MSI.
Onzin. Ik heb dit bord nu al bijna een half jaar en hij draait harstikke stabiel op 148MHz FSB. Ik heb zelfs 155MHz geprobeerd maar vond m'n geheugen niet zo leuk.
Ook is het heel handig dat je de FSB per 1 MHz kunt instellen, dus ga niet zeuren dat dit bordje niet geschikt is voor overklokken.

• ewasx
Da's een vrij naief statement. Noem mij paranoide/pessimistisch maar die verkopers lullen de kant op die het meeste geld oplevert. Ik heb in de afgelopen jaren verkopers dit soort statement horen maken over werkelijk ELK merk moederbord (of elk ander onderdeel wat dat betreft) wat ze verkochten. Ze spreken elkaar allemaal tegen, en vaak maken ze er belachelijke statements bij, die aantoonbaar niet waar zijn als je de moeite doet hun "feiten" te verifieren.

Ik heb meer vertrouwen in review (meer, niet veel) omdat een hoop reviewers de hardware ook gewoon zelf kopen in de winkel. En dan heb je dus niet een "10x gecontroleerd" bordje.

Het beste kan je gewoon je mede gebruikers vragen, als je genoeg atwoorden krijgt heb je wel een representatieve groep om conclusies te kunnen trekken.

Om even terug te komen op het onderwerp:
- Bios flashen doe je door van floppy te booten en dan het flash programma te starten. Je moet dit downloaden van de MSI site, daar staan ook uitgebreidere instructies. Er zijn geloof ik ook flash programma's die onder windows werken, maar die zou ik niet gebruiken, zeker niet met een instabiele windows. Als hij vastloopt tijdes het flashen ben je zwaar de sjaak.
- Windows XP zou ik zeker proberen, grote kans dat het je problemen oplost. Als je geen spellen speelt is win2k waarschijnlijk een betere oplossing, die is stabieler (met de service packs erbij)
- Ik weet niet of je XP over windows 98 heen kan installeren, maar ik zou het niet doen. Het is zowieso eenstuk veiliger om opnieuw te beginnen zodat er geen oude half werkende troep overgenomen wordt.

Ik zou niet een nieuw moederbord gaan kopen als je helemaal niet weet of het aan het moederbord ligt. Ik heb hetzelfde bord, en die werkt feilloos.

Verwijderd

ik ben ook eigenaar van een MSI K7T Turbo, ik hier vele problemen binnen XP, WinME, Windows2000 met verschillende foutmeldingen. Onder Xp is het de NV4_DSP. Dit heeft te maken met de aansturing van het AGP slot, dit is geen driver kwestie.

Ik heb contact gehad met MSI die geeft min of meer VIA de schuld, VIA; NVIDIA enz enz.

Men is er wel van overtuigd dat er een oplossing gaat komen wanneer wilden/kunnen zij niet zeggen. :Z

• darthdrinker

darthdrinker

HELP!

Op woensdag 21 november 2001 12:14 schreef ewasx het volgende:

[..]

Da's een vrij naief statement. Noem mij paranoide/pessimistisch maar die verkopers lullen de kant op die het meeste geld oplevert. Ik heb in de afgelopen jaren verkopers dit soort statement horen maken over werkelijk ELK merk moederbord (of elk ander onderdeel wat dat betreft) wat ze verkochten. Ze spreken elkaar allemaal tegen, en vaak maken ze er belachelijke statements bij, die aantoonbaar niet waar zijn als je de moeite doet hun "feiten" te verifieren.
Deze verkoper is dus een vriend van mij en vertelde mij dit buiten zijn werk en dus niet om mij iets te verkopen.
Alleen omdat bij jou het bordje wel goed werkt wil niet zeggen dat ALLE bordjes goed werken punt!

Verwijderd

Topicstarter
Thanx allemaal voor jullie reacties! Ik heb nu de nieuwe bios geintalleerd (3.1) Nu draait ie al een stuk stabieler. Geen blauwe schermen meer. Alleen nu blijft ie soms spontaan "hangen". Geen waarschuwing, gewoon helemaal "vast" beeld. Meschien heeft iemand dat ook?? Denk dat het nog met de Bios intellingen te maken heeft, maar daar weet ik weinig van............

Verwijderd

ik kan het mis hebben maar je moet juist wel geheugen op de eerste geheugenbank hebben zitten :?

ik denk dat je dat eerst maar moet doen :D
Pagina: 1