Toon posts:

[algemeen] Het internet in de toekomst

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoe zie je het internet in de toekomst? Nog steeds als voornamelijk medium voor informatie? Of zal het meer een meer worden geintegreerd in de samenleving, en zullen we op den duur bij alles wat we gaan en willen doen internet afhankelijk zijn?

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
Internet zal zich steeds meer gaan integreren in bestaande communicatie stromen, tv, radio, software, telefonie, etc.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 11:20 schreef raptorix het volgende:
Internet zal zich steeds meer gaan integreren in bestaande communicatie stromen, tv, radio, software, telefonie, etc.
Maar in welke mate? In hoeverre zal de gebruiker hiervan profijt hetzij irritatie van ondervinden. Is die integratie wel bruikbaar, zit men te wachten op een wasmachine aan internet die wasprogramma's on-the-fly update.

Zitten we wel te wachten op internetschermen in een magnetron/koelkast, die ons voorzien van een kookboek, hetzij ons de mogelijkheid geven om met een familielid in de kamer naast je visueel contact te houden, terwijl jij de magnetron aankijkt en de familielid het scherm geintegreerd in zijn afstandsbediening aankijkt.

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

Streamingvideo via Internet zal een groot marktaandeel van de standaard TV wegpikken. Video on demand via breedband, altijd leuk :)

3D applicaties op het web zullen gigantisch falen, tenzij ze de massa's "domme" gebruikers ermee bekend weten te maken. Nu is het nog te vroeg, maar als over 5 tot 10 jaar de Quake3 generatie er klaar voor is lukt het denk ikw el.

Jacob Nielsen zal een flash website maken...

|{ brrr }] |

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 11:20 schreef raptorix het volgende:
eens, en dan kan ik voor de rest wel een heel verhaal op gaan hangen over de voordelen ten opzichte van particulieren en het bedrijfsleven maar dat lijkt me niet echt nodig, deze zin zegt genoeg, iedereen kan er zelf wel de voor- en nadelen bij bedenken :)

[edit]misschien kom ik er vanmiddag nog ff op terug :)

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 11:32 schreef Yellow het volgende:
Streamingvideo via Internet zal een groot marktaandeel van de standaard TV wegpikken. Video on demand via breedband, altijd leuk :)

3D applicaties op het web zullen gigantisch falen, tenzij ze de massa's "domme" gebruikers ermee bekend weten te maken. Nu is het nog te vroeg, maar als over 5 tot 10 jaar de Quake3 generatie er klaar voor is lukt het denk ikw el.

Jacob Nielsen zal een flash website maken...
Wat betreft streaming video zal het denk ik nog wel een lange tijd op zich laten wachten. De bandbreedtes zijn momenteel richting de woonhuizen niet groot genoeg om deze dienst met voldoende kwaliteit aan te bieden.

Waarom zou ik dan voor streaming video gaan in plaats van de oude vertrouwde goed presterende TV die momenteel ook op 100Hz kan draaien. :)

• Yellow|A
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Yellow|A

Allotaja of rock and rollah

* Yellow|A Yellow komt een uurtje later thuis en mist daardoor zijn favoriete TV programma X. Yellow vind dit shite, maar helaas, wachten op de herhaling

* Yellow|A Yellow komt een uurtje te laat thuis en zet de PC die vast zit een een 42" plasma scherm aan en gaat lekker op de bank zitten en zoekt de streamingvideo op van TV programma X

en je had het over toekomst, niet morgen of overmorgen

|{ brrr }] |

Verwijderd

Topicstarter
Maar daar hebben we toch de videorecorder voor :)

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 22-06 13:51

Clay

cookie erbij?

Internet zal een belangrijke reclame-functie blijven vervullen, en wordt daar wellicht nog veel belangrijker in, ook zal het altijd wel een naslagwerk blijven wat betreft allerhande onderwerpen.
Afgezien hiervan heb je natuurlijk dat marketing en online verkoop gedoe en weet ik niet wat allemaal voor vage projecten en diensten, en ik denk zelf dat het belangrijk is dat opdrachtgevers en ook de ontwikkelaars eerst eens goed gaan nadenken wat het nut van al die dingen is voordat het gemaat wordt en op hoop van zegen online gezet wordt in de hoop dat iemand het ooit zal gebruiken.
Ik hoef geen internet op mijn magnetron, dan zou je een volwaardig beeldscherm in de deur moeten zetten, want ergens anders heb je geen ruimte voor zo'n scherm, en ik ga niet op een klein lcd dingetje pielen om iets over mijn eten op te zoeken wat ook met naam, toenaam en smakelijke plaatjes in mijn kookboek staat. Verder zou er dan ook een toetsenbord aanmoeten, want alleen maar klikken schiet niet op, en dan kunnen ze beter een magnetron in de pc bouwen, da's makkelijker dan een pc in een magnetron bouwen.

3D lijkt mij een toffe toekomst, maar als doorgewinterde gamer en hoby-vormgever/gamedesigner ben ik wat dat betreft niet helemaal ongevooroordeeld. Hierbij wordt het gewoon net als overal anders bij; Kan je het toepassen, is het nuttig, en gaan mensen het snappen en gebruiken.

Loze onzin heeft niemand wat aan.

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Verwijderd

Ik denk dat met de volgende generaties breedband-internet inderdaad beeld, geluid, games en ouderwetse tekst (vergeet ik nog iets?) gewoon via 1 netwerk gaan lopen. Of de apparatuur ook geintegreerd gaan worden weet ik niet.

Oh, en kent iemand hier ook william Gibson? die schreef in 1984 al een boek "Neuromancer" over een soort internet waarbij je je centrale zenuwstelsel aan dat netwerk hangt en zo je bewustzijn in een "matrix" (jaja!)projecteert.Ook wel geinig dacht ik zo...

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:26

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

Maar noemen jullie nu Video-on-Demand ook internet?

Ik denk dat het nog wel lang kan duren voordat internet overal beschikbaar is / in veel apparaten geintegreerd.
Als je nu nadenkt over een een magnetron die menuus vanaf internet kan halen, lijkt het belachelijk. Niet nodig en daar gaan we niet 1000,- guldens extra voor betalen, maar zodra het standaard geintegreerd is zodra noemenswaardig kosten dan denk ik wel dat men het wil / gaat gebruiken.

(like digitale klokje in de magnetron. Ik heb de magnetron niet nodig om de tijd vanaf te lezen, maar hij zit er toch op dus gebruik ik het ook. (vind maar eens een magnetron zonder klok))

Denk dat het dan ook compleet gedaan is met privacy.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 11:51 schreef Tim Schuhmacher het volgende:

Ik denk dat het nog wel lang kan duren voordat internet overal beschikbaar is / in veel apparaten geintegreerd.
Als je nu nadenkt over een een magnetron die menuus vanaf internet kan halen, lijkt het belachelijk. Niet nodig en daar gaan we niet 1000,- guldens extra voor betalen, maar zodra het standaard geintegreerd is zodra noemenswaardig kosten dan denk ik wel dat men het wil / gaat gebruiken.

(like digitale klokje in de magnetron. Ik heb de magnetron niet nodig om de tijd vanaf te lezen, maar hij zit er toch op dus gebruik ik het ook. (vind maar eens een magnetron zonder klok))

Video-On-Demand is erg dichtbij. NOB Interactive is sinds een tijdje opgedeeld in diverse zustermaatschappijen onder de holding NOB Interactive. BrightAlley, 1 daarvan, is momenteel bezig met het opzetten van een video-on-demand centrum vlakbij de tv-studio's. Dit wordt niet alleen het epi-centrum van de tv-media, maar ook het epi-centrum van verspreiding van content naar het internet toe.

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:30

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Op dinsdag 20 november 2001 11:51 schreef Tim Schuhmacher het volgende:

We zijn verder dan je denkt. Op dit moment kun je TCP/IP chipjes kopen voor een paar dollarcent per stuk (Wel bij voldoende afname) Dus een magnetron met netwerk aansluiting hoeft maar een paar guldens meer te kosten...

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:41

Tim Schuhmacher

abasios

Op dinsdag 20 november 2001 13:34 schreef Gordijnstok het volgende:
[..]
Dat is wel een leuke ontwikkeling, maar hoe lang gaat het duren voordat je op je tv kunt aangeven dat je nu pepsipop 2001 wilt zien. (in normale kwaliteit)? Via internet is het toch altijd postzegelformaat.

(fuck fout voorbeeld, tmf zendt het constant uit :) )

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 18:51

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

Het aangeven wat je wilt zien bij Video on demand kan via internet gaan en heeft niet eens zoveel bandbreedte nodig. Het televisiesignaal kan dan best wel via de conventionele kabeltjes je huis in. Al wordt dat weer een andere zaak met digitale tv.

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• oh,when?
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

oh,when?

...

* oh,when? zit op zijn werk en leest deze thread, en vraagt zich een ding af:

Welk standpunt nemen we voor deze stelling:

• Internet in de toekomst, gezien als medium
• Internet in de toekomst, vanuit technisch oogpunt

Over beide standpunten kan ik hele avonden vol lullen, vooral met een wodka erbij.

:)

"You're only as good, as what you did last week."

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Op dinsdag 20 november 2001 11:29 schreef Gordijnstok het volgende:

[..]

Maar in welke mate? In hoeverre zal de gebruiker hiervan profijt hetzij irritatie van ondervinden. Is die integratie wel bruikbaar, zit men te wachten op een wasmachine aan internet die wasprogramma's on-the-fly update.

Zitten we wel te wachten op internetschermen in een magnetron/koelkast, die ons voorzien van een kookboek, hetzij ons de mogelijkheid geven om met een familielid in de kamer naast je visueel contact te houden, terwijl jij de magnetron aankijkt en de familielid het scherm geintegreerd in zijn afstandsbediening aankijkt.
nee, daar zitten we niet op te wachten idd

waar we misschien wel op zitten te wachten is een magnetron die zodra je je AH-lasagne erin stopt van de AH-server haalt hoe lang ie dan moet verwarmen (via XML natuurlijk)

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-08 12:43
Op dinsdag 20 november 2001 11:39 schreef Clay het volgende:
Ik hoef geen internet op mijn magnetron, dan zou je een volwaardig beeldscherm in de deur moeten zetten, want ergens anders heb je geen ruimte voor zo'n scherm, en ik ga niet op een klein lcd dingetje pielen om iets over mijn eten op te zoeken wat ook met naam, toenaam en smakelijke plaatjes in mijn kookboek staat. Verder zou er dan ook een toetsenbord aanmoeten, want alleen maar klikken schiet niet op, en dan kunnen ze beter een magnetron in de pc bouwen, da's makkelijker dan een pc in een magnetron bouwen.
Maar wat dacht je ervan als je keuken ongeveer de layout als nu heeft. Alleen moet je ieder object hypermodern indenken. Je hebt een centraal lcd scherm oid van ruim formaat waarvandaan je ieder apparaat (magneetron, koelkast etc) kunt bedienen of programmeren. Relaxt toch :? Je zet een AH-maaltijd in de magnetron, progt de magnetron via de centrale computer, laad een bereidingsfile voor de tijd/wattage etc. :)

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18:40
Hebben we hier al niet ooit een lange discussie over gehad?

[edit]
[topic=164077/1/150]

Het leek erop en hij was niet zo lang als dit topic kan worden :)

• Rexomnium
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:07

Rexomnium

Vincam aut moriar

De ontwikkeling van media is nagenoeg niet te voorspellen. Meestal is het zo dat het één naast het ander komt, dus niet dat het één het ander vervangt.

We zijn allemaal vaandeldrager in een optocht van gekwetsten.

Verwijderd

Internet zou via het stroomnet moeten gaan, dat zou pas snel zijn.. DAN wordt internet pas echt leuk.

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:23

Pelle

🚴‍♂️

Op maandag 31 december 2001 03:00 schreef Chocopuff het volgende:
Internet zou via het stroomnet moeten gaan, dat zou pas snel zijn.. DAN wordt internet pas echt leuk.
Dat is dus dikke onzin. Je verbinding is zo snel als de langzaamste schakel tussen jou en internet. Langzame modem, langzame server, weinig bandbreedte, etc.

Verwijderd

En internet via het stroomnet HOEFT niet snel te zijn als het al geknepen wordt vanuit de provider zoals ook gedaan ordt met kabel en adsl. Dat kan nog veel sneller
Pagina: 1