Wie draait al Woody

Pagina: 1
Acties:

• easydisk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 14:26
Wie draait er dus al Debian Woody (testing momenteel) ?
Hoe zijn de ervaringen ? Ik heb begrepen dat X niet werkt.
Verder nog dingen waar je op moet letten bij het upgraden ?

• active2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-07 21:56

active2

Google is your friend

ik

zonder x als server dus...

Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!

• Niek
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07 11:42

Niek

f.k.a. The_Surfer

Ik draai ook Debian Woody en het werkt echt perfect. X werkt ook prima.
Omdat ik een schone instalatie heb gedaan kan ik je niets vertellen over upgraden van stable.
Ik had wel problemen met de power-off (append="apm=on" toevoegen is lilo.conf verhielp dat) en tijdens het opstarten bleef de pc een minuut (dus precies 60 seconden) hangen. Om dat te verhelpen moest ik /etc/rc*.d/*dhcp-client verwijderen.

À vaincre sans péril, on triomphe sans gloire - Pierre Corneille

• InNuedo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-07 14:46
Ik draai woody al ong. 9 maanden zonder problemen. af en toe broken ftp-links met apt-get maar die zijn na een dag wel weer verholpen. Ben nog nooit echte problemen tegengekomen.

Server wordt gebruikt als:
router/www/mail/ssl/mysql/cs-server/samba
met kernel: 2.4.14
heb al flink wat data over het netwerk gepompt (als in vaak continu 4-6 mb/s voor 2-3 uur) en hij is nog nooit op z'n muil gegaan.

Draai dus alleen geen X

Heb 1 keer een kernel panic gehad, maar dat was een fijne samba bug :/

• InNuedo
  • Laatst online: 07-07 14:46
Op dinsdag 20 november 2001 11:39 schreef The_Surfer het volgende:
[..]Omdat ik een schone instalatie heb gedaan kan ik je niets vertellen over upgraden van stable.[..]
Is geen probleem:
- ff /etc/apt/sources.list aanpassen (stable in unstable veranderen).
- apt-get update
- apt-get dist-upgrade -u

klaar is Jan !

Maarrr.. 1 tip.. ik had eerst problemen om van stable naar unstable te gaan. Ik ben daarom eerst van stable naar testing gegaan en daarna van testing naar unstable.

Verwijderd

Debian draaien? Van het weekend een unofficial iso versie van Woody uit hongarije van 7 cd's geinstalleerd.
Nadat ik een kernel 2.2.19 had geinstalleerd met maar erg weinig modules (waaronder geen USB) sloeg dus na reboot mijn pc vast op gpm. De kernel bleek erg onvolledig (zal ik wel niet goed hebben gedaan) en het werkte pas toen ik mijn muis met een converter op een ps/2 poort had gezet. Daarna packages installeren met het beroemde package systeem van Debian. :( Bleek allerlei dependency problemen te hebben die ook wel waren op te lossen. :) Daarna maar een eigen kernel gebakken en toen had ik mijn modules tenminste weer en kon ik eens fatsoenlijk mijn hardware configgen. Nadat ik XF86Config-4 had weggegooid en xf86config had gedraaid deed mijn X het ook prima. Alleen die package manager is met zoveel sources een ramp. Je ziet door de bomen het bos niet meer, KDE hebben ze opgedeeld in 1000 stukjes. :( Al met al was het een ervaring rijker en een illusie armer. Ik heb daarna vanaf mijn Slackware boot vergenoegd zitten kijken naar een rm -rfv opdracht om de Debian partitie te wissen. :) Inmiddels Slackware dr kaal opgezet en zelf X, Gnome, KDE en dergelijke gecompileerd.
Conclusie na 1 weekend martelen en werken met Woody:
Woody lijkt na enige moeite (ikke Debian newbie) goed te werken, maar ik haat package managers met dependency problemen. Dat was voor mij destijds ook de reden om RedHat aan de kant te gooien.

• Ariejan
  • Laatst online: 27-07 16:44
Ik draai unstable/testing op 'n server (zonder x), 'n desktop (met x, werkt ok) en op m'n laptop (ook met x) draait allemaal als 'n zonnetje?

Enige was dat ik niet de kernel-image kon installeren i.v.m. sounddrivers. Moest dus ff zelf 'n kernel bakken, maarjah.. daar draait je toch testing voor, of niet?

En natuurlijk de ftplinks die af en toe niet werken met apt-get, maar die zijn meestal binnen 24 uur gefixt.

Computeraar - Part-time Maker van Geluiden - https://neuroslasher.bandcamp.com

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 20 november 2001 11:39 schreef The_Surfer het volgende:
Ik had wel problemen met de power-off (append="apm=on" toevoegen is lilo.conf verhielp dat) en tijdens het opstarten bleef de pc een minuut (dus precies 60 seconden) hangen. Om dat te verhelpen moest ik /etc/rc*.d/*dhcp-client verwijderen.
Dat power-off lijkt me niet specifiek een woody-probleem.

En kan je niet gewoon die dhcp-client helemaal uninstallen?

Ik heb trouwens absoluut geen problemen met woody gehad. Behalve dan met brakke mirrors :r Maar gebruik nu ftp.snt.utwente.nl ofzo, dat gaat goed.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Dat power-off lijkt me niet specifiek een woody-probleem.
Dat power-off probleem komt omdat de APM-functie wel wordt meegecompileerd in de standaard Debian-kernels, maar niet standaard is geactiveerd (zo heb ik het tenminste begrepen). Daarom moet je die regel in je lilo.conf zetten. Of dat probleem ook met stable voorkomt weet ik niet.
En kan je niet gewoon die dhcp-client helemaal uninstallen?
Dhcp-client werd bij mij standaard geinstalleerd, dus ik was bang weer alles opnieuw te moeten installeren omdat ik dan een belangerijke package had weggegooid. Ik heb er geen last van dat het op mijn systeem staat :)

• AntiChris
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Woody draai ik al sinds potato uit is (automatisch doorstromen naar unstable)... Mja, en toen kwam halverwege sid uit en toen begon ik dat dus te draaien. Ik heb zelf nooit problemen gehad met woody en ook niet met sid.

Hmm, even eerlijk zijn, een keer was sid behoorlijk vern****** (ja, wat zou daar nou staan he ;) ). Maar dat is meestal na een dag weer gefixt.
Ook een snelle mirror is http://www.debian.nl, met non-US en alles. Staat bij cistron als ik me niet vergis)

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Op dinsdag 20 november 2001 12:18 schreef The_Surfer het volgende:
Dhcp-client werd bij mij standaard geinstalleerd, dus ik was bang weer alles opnieuw te moeten installeren omdat ik dan een belangerijke package had weggegooid. Ik heb er geen last van dat het op mijn systeem staat :)
Jawel, want je verwijderd handmatig bestanden van die package. Kan je beter apt-get remove dhcp-client doen, das toch wel netter.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Niek

Niek

f.k.a. The_Surfer

Op dinsdag 20 november 2001 12:24 schreef mithalph het volgende:

[..]

Jawel, want je verwijderd handmatig bestanden van die package. Kan je beter apt-get remove dhcp-client doen, das toch wel netter.
Ik verwijder weleens vaker links uit de rc*.d dirs. Het lijkt me dat dat geen kwaad kan :?

Ik kan trouwens alle Debian-gebruikers feta aanraden. Ik vind het persoonlijk veel fijner werken dan het installeren met apt-get en dselect.

• easydisk
Dan ga ik maar upgraden, want ik heb een eigen kernel gebakken (heb al potato met 2.4 kernel) en xfree 4.1.0, dus dan ga ik vanavond maar eens wt proberen.

ftp.debian.nl is inderdaad lekker snel, heb de i386 al lokaal gemirrord :)

• wouzer
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:32 schreef The_Surfer het volgende:

[..]

Ik verwijder weleens vaker links uit de rc*.d dirs. Het lijkt me dat dat geen kwaad kan :?
Nuh, kan geen kwaad, maar kan wel 'netter'.
code:
1
update-rc.d -f <whatever> remove

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
maar ik haat package managers met dependency problemen
Helemaal geen last mee gehad in debian, wel eens een keer wat broken packages in de unstable maar dat kan altijd gebeuren (als je dat niet wilt moet je testing gebruiken)

Ik heb hier 2.2r3 naar unstable/tesing geupgrade en dat draait perfect, kernel-debje gemaakt vanaf de source met fakeroot en alles draait lekker snel..(incl x, gnome etc)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Verwijderd

Ik heb ook niet gezegd dat Debian niet goed is of zo. Downloaden van packages ging ook prima en vlot, maar ik wil geen package manager, wel een proggie die als jij install zegt dat ook doet en niet gaat lopen zeuren over libnergenstevinden-0.01.-pre1000. En dat is precies wat de Slackware 'package manager' doet. Waarom iets dan niet werkt zoek ik dan zelf wel uit :)

• easydisk
Even vertellen hoe het is gegaan:

apt-get update
apt-get -u dist-upgrade
en een hele hoop rotzooi, eerst werd debconf geupdate, maar tja die hangt van perl5.6 af, maar die was nog niet geinstalleerd, dus toen zat ik met een niet meer werkende dpkg/apt :'(

Nadat ik dat opgelost had, steeds 'apt-get dist-upgrade' gevolgd door 'apt-get install' (dpkg/apt liep nog regelmatig vast, maar nadat ik dat zo'n 20 keer had gedaan kwam gelukkig het eind in zicht :)

Jammergenoeg was KDe gedeinstalleerd, maar na die herinstallatie (geen task-kde packages, due alles met de hand uitzoeken) werkt het allemaal prima.

apt-get dist-upgrade moet dus nog eens even aangepast worden, want eerst debconf installeren en dan perl5.6 is uitermate vervelend.

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-08 18:05
maar ik wil geen package manager, wel een proggie die als jij install zegt dat ook doet en niet gaat lopen zeuren over libnergenstevinden-0.01.-pre1000.
Apt dus...apt haalt altijd de juiste dependencies en ik heb er nog nooit problemen mee gehad, alleen 1x met wat testing progjes (maar daar verwacht ik het ook wel)

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Pagina: 1