Debian draaien? Van het weekend een unofficial iso versie van Woody uit hongarije van 7 cd's geinstalleerd.
Nadat ik een kernel 2.2.19 had geinstalleerd met maar erg weinig modules (waaronder geen USB) sloeg dus na reboot mijn pc vast op gpm. De kernel bleek erg onvolledig (zal ik wel niet goed hebben gedaan) en het werkte pas toen ik mijn muis met een converter op een ps/2 poort had gezet. Daarna packages installeren met het beroemde package systeem van Debian.

Bleek allerlei dependency problemen te hebben die ook wel waren op te lossen.

Daarna maar een eigen kernel gebakken en toen had ik mijn modules tenminste weer en kon ik eens fatsoenlijk mijn hardware configgen. Nadat ik XF86Config-4 had weggegooid en xf86config had gedraaid deed mijn X het ook prima. Alleen die package manager is met zoveel sources een ramp. Je ziet door de bomen het bos niet meer, KDE hebben ze opgedeeld in 1000 stukjes.

Al met al was het een ervaring rijker en een illusie armer. Ik heb daarna vanaf mijn Slackware boot vergenoegd zitten kijken naar een rm -rfv opdracht om de Debian partitie te wissen.

Inmiddels Slackware dr kaal opgezet en zelf X, Gnome, KDE en dergelijke gecompileerd.
Conclusie na 1 weekend martelen en werken met Woody:
Woody lijkt na enige moeite (ikke Debian newbie) goed te werken, maar ik haat package managers met dependency problemen. Dat was voor mij destijds ook de reden om RedHat aan de kant te gooien.