[WebServer] welke gebruikt de NT User Database?

Pagina: 1
Acties:

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Ik ben me rot aan het zoeken, maar welke (free) webservers maken er gebruik van de NT User Database om te kunnen inloggen (behalve IIS)?

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Ik dacht dat er voor Apache een module was... Daar wilde ik binnenkort mee aan de slag... Kijk maar eens op de modules site van apache

Chance favors the prepared mind

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-04 09:22

evaarties

Powerball @ 12.582

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 11:16 schreef mr_daTA het volgende:
Ik dacht dat er voor Apache een module was... Daar wilde ik binnenkort mee aan de slag... Kijk maar eens op de modules site van apache
Bedoel je mod_ntlm van syneapps?

Deze heb ik gevonden en geinstalleerd.. (met apache 1.3.22 en Nt 4 server).. dit zou moeten werken...

Nu werkt het half, ik heb de LoadModule toegevoegd aan m'n config en gezegd dat in de directorys de AuthConf geoverride mag worden in .htaccess files.

Dit werkt ook nog..

Ik heb uit de faq van hun de volgende .htaccess file gemaakt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
AuthType NTLM

NTLMAuth On
NTLMAuthoritative On
NTLMOfferBasic On

require valid-user

Dit werkt prima. Maar als ik Administrator gebruik ipv valid-user, dan kom ik er niet meer in. Hij pakt de Administrator niet met het juiste wachtwoord (dit gebeurt ook als ik valid-user verander in een andere willekeurige user).

• mr_daTA
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

mr_daTA

Probeert student te zijn

Ah bedankt voor de pre-info. Ik had er ergens over gelezen, zal er binnenkort zelf eens mee gaan klooien. Ik vraag me af of die heel misschien ook compatibel is met Samba...

Chance favors the prepared mind