Toon posts:

Nut als ik de Maxtor 40Gb 7200T D740X-6L koop?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik koop een nieuwe PC:
AMD 1600 XP
MSI K7t pro2
PC2100 ddr geheugen....
Heeft het dan nut als ik die HD koop of kan ik beter een gewone ata 100 40 gig halen.

• Knakker
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-04 09:27
Nee, nut heeft het niet om specifiek die hardeschijf te kopen...Elke willekeurige 7200 rpm hardeschijf is prima....

Geef mij maar een Warsteiner.

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 17:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik neem aan dat je vraag is of de ATA133 het wel waard is. Ik moest van de week 2 nieuwe schijven hebben voor een RAID-configuratie & heb ook maar direct 2 van die schijven gedaan, de prijs maakt eigenlijk niets uit en het model is nieuwer dan een "gewone" diamondmax. (zouden wel weer kinderziektes in kunnen zitten, maar heb hier op het forum nog géén kapotte voorbij zien komen)

20*350ZO45°

Verwijderd

Topicstarter
Duzz kan ik beter voor de ata 133 40 gig. gaan dan de ata 100 40 gig. ?

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-04 17:08

Richard

Kuru Kuru Kururin

Op dinsdag 20 november 2001 11:02 schreef NickName het volgende:
Duzz kan ik beter voor de ata 133 40 gig. gaan dan de ata 100 40 gig. ?
Prijsverschil? Nee
Snelheidsverschil? Nihil
Nieuwer model? Ja
Interessanter voor de toekomst? Ja

Zo moet je het afwegen denk ik, als je je hele systeem bij de pc-zaak op de hoek koopt en hij heeft een gewone DiamondMax, dan is dat ook niet slecht hoor maar de D740X is wel erg aantrekkelijk.

20*350ZO45°

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-04 20:22

big_clarence

wat kan het schele

Op dinsdag 20 november 2001 11:00 schreef Knakker het volgende:
Nee, nut heeft het niet om specifiek die hardeschijf te kopen...Elke willekeurige 7200 rpm hardeschijf is prima....
volgens de review in de pcm zit er wel degelijk verschil in. de grote merken ontlopen elkaar niet zoveel, maar er zit rotzooi tussen (samsung).
zover ik weet trouwens, ondersteund de k7tpro2 geen ata 133, maar zal hij lopen op ata 100. IBM, Seagate en Maxtor komen er alledrie prima vanaf. IBM wordt vaak iets warmer.
Het maakt inderdaad wel uit of je 7200 rpm koopt of de 5400

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
het maakt wel degelijk uit. de 740 van maxtor is op dit moment het snelste. iedereen zit wel te roepen dat die ibm sneller is dan maxtor, maar dat is gemeten tov de dm 60+ van maxtor. de 740 dx is echt sneller.

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Die D740 X loopt hiero geweldig. Kheb er nadat mijn IBM's aan gort gingen 2 besteld ze lopen hier als een zonnetje.

No complaints whatsoever :)

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

• ThaLaw
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 03-02 17:01
heb IBM DTLA 307030 gehad.
Kreeg badsectors (bij wie niet lijkt het wel :( )

Heb nu ook de 60 GB D740X...

Alleen jammer dat MAxtor moeite heeft met het buiten de spec gaan van de busspeed (of is dat acherhaald?)

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik heb er nog over nagedacht om ook zo'n 40gieger te halen, toch maar niet gedaan.
Ik heb nog twee werkloze 20GB schijven liggen hier die ergens in moeten, en tegen de tijd dat ik een nieuwe schijf nodig heb, dan is-ie waarschijnlijk ook wel online voor dezelfde prijs (incl. rembours, alla, 10 piek meer dan) te bestellen.

toch vreemd, ik draai al 8 maanden met een IBM DTLA 307030 en nergens last van...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1