Toon posts:

Fan plak probleem....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb thuis nog steeds een k6-2 en een P5A mobo...nou wilde ik vorige week ff mijn mobo schoon maken en beetje stof verwijderen....nou wilde ik mijn fan eraf halen zoals het moet...alleen 1 probleem die plakte zo erg aan mijn proc dat ik deze er zo uitrukte....niet leuk natuurlijk...ding doet het nog steeds maar ehm hoe kan ik dit voorkomen want als ik mijn proc wil vervangen dan kan dat niet omdat ik dat ding er niet fatsoenlijk uit krijg.....

Verwijderd

Dat ie zo plakt komt door de koelpasta die tussen de cpu en de koeler zit. Vol gens mij mag dat niet zo erg plakken het moet alleen voor contact zorgen tussen cpu en koelblok.

Verwijderd

Topicstarter
Ja vertel dat tegen degene die die cooler heeft gemaakt, maar vraagje hoe los ik dat op zonder wat te beschadigen??

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:50 schreef blade183 het volgende:
Heb thuis nog steeds een k6-2 en een P5A mobo...nou wilde ik vorige week ff mijn mobo schoon maken en beetje stof verwijderen....nou wilde ik mijn fan eraf halen zoals het moet...alleen 1 probleem die plakte zo erg aan mijn proc dat ik deze er zo uitrukte....niet leuk natuurlijk...ding doet het nog steeds maar ehm hoe kan ik dit voorkomen want als ik mijn proc wil vervangen dan kan dat niet omdat ik dat ding er niet fatsoenlijk uit krijg.....
Kuch Kuch een k6-2 vervangen? Door wat?

Maar zoals je het hier opschrijft lijkt het me toch geen enkel probleem. Je pakt gewoon je proc met fan uit de socket en tratada je kunt er iets nieuws instoppen (wil je wel even aangeven met wat, ik heb ook nog een k6-2...).

Als je dan je nieuwe proc met je oude fan wilt draaien dan kan je gewoon wrikken met een schroevendraaier oid tussen de proc en de fan. Mocht je oude proc breken dan is er nog niets verloren.

• Sonic
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:33
vries de meuk in en breek ze later van elkaar af >:)

Verwijderd

Topicstarter
Ben je helemaal gek man...ik ga niets breken ik wil weten hoe ik die fan er makkelijk van die proc af kan halen ZONDER wat te beschadigen >:)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:59 schreef blade183 het volgende:
Ben je helemaal gek man...ik ga niets breken ik wil weten hoe ik die fan er makkelijk van die proc af kan halen ZONDER wat te beschadigen >:)
Zomaar nog een gedachte, wat dacht je van de hele koelprut oplossen? Beginnen met gewoon warm water en een beetje zeep, werkt dat niet dan kan je met alcohol beginnen.

btw ik dacht dat koelprut niet echt gezond is. Je handen dus goed wassen of handschoentjes aan.

edit:
maar ik vraag me nog steeds af waarom je de proc en koellichaam los wilt hebben. If it aint broke, why fix it?
De huidige oplossing is goed genoeg om je compu mee te kunnen draaien en als je gaat upgraden (waarmee dan?) dan heb je je oude proc toch niet meer nodig.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Nylondraad ertussendoor wrikken...

Verwijderd

Topicstarter
Ja als ik de proc wil upgraden naar misschien een k6-3 als iemand die heeft en wil verkopen moet dat ding natuurlijk wel los kunnen....

Enne nylon draad ertussen bestaat dan niet het risico dat je de core kunt beschadigen??

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 11:32 schreef blade183 het volgende:
Ja als ik de proc wil upgraden naar misschien een k6-3 als iemand die heeft en wil verkopen moet dat ding natuurlijk wel los kunnen....

Enne nylon draad ertussen bestaat dan niet het risico dat je de core kunt beschadigen??
Eeeuhm, ben jij dezelfde als blade181 die een k6-3 vraagt voor max 250 piek :?

Dan zou ik eerst maar even verder kijken op pricewatch, de geodkoopste proc daar is een duron 700 MHz. voor 105,- heb je nog bijna 150 piek over voor een nieuwe mamaplank.

Zelfde kosten, betere performance :)

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 23:25

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Meestal gaat het veel gemakkelijker als de processor warm/heet is. Dan is de pasta wat vloeibaarder.
Brand je vingers echter niet aan het geheel... Je kunt trouwens altijd een nieuwe processor + koeler kopen.

This footer is intentionally left blank

Verwijderd

Topicstarter
Yep ik ben blade181 enne ik moet dan ook een nieuw mobo kopen om een duron te draaien dus....maar eh stick to the subject ff

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
Op dinsdag 20 november 2001 11:55 schreef blade183 het volgende:
Yep ik ben blade181 enne ik moet dan ook een nieuw mobo kopen om een duron te draaien dus....maar eh stick to the subject ff
maar is dat dan geen idee dat je een nieuwe proc koopt en een nieuw mamaboard :? dan ben je net zoiets kwijt alleen is het een stuk sneller, en dat is zeker niet in je nadeel :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 12:10

AcouSE

Swedish Chef

Je sinkje is duidelijk gelijmt (warmte-geleidende-lijm), er zit geen 'echte' koelpasta tussen. Je kan proberen om hem op te lossen met nagellakremover, en er dan een flosdraadje tussen door te raggen.

ik weet het niet 1005 zeker, maar was die K6 niet gewoon verpakt? Ik bedoel, dat de core niet bovenop en substraat lag?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 11:55 schreef blade183 het volgende:
Sure, maare als je nog meer geld overhebt dan kan ik je nog een rekeningnumer geven hoor

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 12:10 schreef AcouSE het volgende:
ik weet het niet 1005 zeker, maar was die K6 niet gewoon verpakt? Ik bedoel, dat de core niet bovenop en substraat lag?
1005 ? 100% neem ik aan.

Maar mijn k6-2 (of was het nu een k6-3) heeft een mooi metelen dekseltje. Wilde overigens totaal niet overgeclocked worden

• Twynn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-08 09:18
Gewoon proberen te draaien wil ook nog wel eens helpen.. (dus als je proc nog in de socket zit!)
Maargoed, dat moet je natuurlijk ook niet overdrijven, want te lomp geweld is natuurlijk nooit goed!

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
in de vriezer met dat ding
daggie laten ligge en je breekt hem er zo af

als het goed is

Verwijderd

Ik heb bij me werk ook zoiets gehad met een paar Compaq ( :r ) Pentium 75 pc's, daar zat het koellichaam ook helemaal vastgeplakt aan de proc. waardoor je dus ook de proc. in 1x uit de socket rukte :) ik heb gewoon een platte schroevendraaier gepakt en zitten wringen :9 toen liet het koellichaam wel los >:)

nou weet ik niet helemaal zeker of die K6-2 van jouw ook van keramisch materiaal gemaakt is of niet, maar anders is het geen probleem :)

en als ie dus niet keramisch is, moet je eens een föhn proberen....

Suc6

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 20 november 2001 12:12 schreef ascii het volgende:

[..]

1005 ? 100% neem ik aan.

Maar mijn k6-2 (of was het nu een k6-3) heeft een mooi metelen dekseltje. Wilde overigens totaal niet overgeclocked worden
Hmmm interessant, breek dat kappie er is af... ff kijken wat eronder zit (8>

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 12:21 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Hmmm interessant, breek dat kappie er is af... ff kijken wat eronder zit (8>
Eeeeuhm, ik gebruik hem nog... Misschien dat je wilt ruilen?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-08 11:36

Speedy-J

AMD Enthusiast

Op dinsdag 20 november 2001 11:51 schreef ajhaverkamp het volgende:
Meestal gaat het veel gemakkelijker als de processor warm/heet is. Dan is de pasta wat vloeibaarder.
hehe 1tje die het goede andwoordt geeft :)

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een k6-3.....

Verwijderd

Topicstarter
in de us op E-bay zijn ze nog wel te verkrijgen maar ja dat is de moeite niet waard.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 13:07 schreef blade183 het volgende:
Ik wil een k6-3.....
Ik wil een Athlon op veel hertzjes, heel veel geheugen, hele grote schijven en, ben ik nog iets vergeten, o ja een grooooooot tft scherm. Waar kan ik mŽn verlanglijstje inleveren

(btw blade, maakte jij niet eerder een opmerking over offtopic opmerkingen...)

Verwijderd

Topicstarter
hehe sorry jah...ik dank verder iedereen en ik hoop dat ik er zo uitkom (zit nu nog ff stage te lopen en zal vanavond nog een keer ff wat proberen :)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 20 november 2001 12:39 schreef ascii het volgende:

[..]

Eeeeuhm, ik gebruik hem nog... Misschien dat je wilt ruilen?
Wattuh? Ik wil alleen ff kijken :) Is dat flipchip of nog met wire-bonds?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 14:33 schreef AcouSE het volgende:

[..]

Wattuh? Ik wil alleen ff kijken :) Is dat flipchip of nog met wire-bonds?
huh :?

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
LOL. Lompe achterhoeker :)

Je kan toch wel een heatsink (de fan zit hopelijk niet aan de processor geplakt) van de processor afhalen.

enne je moet stagelopen niet GoT'en ;)

• AcouSE

AcouSE

Swedish Chef

Op dinsdag 20 november 2001 14:47 schreef ascii het volgende:

[..]

huh :?
Laat maar, da's erg off-topic. Als je meer wilt weten over flipchip, wire bond en andere technieken, dan open je een nieuw topic en beantwoord ik al je vragen!

Verwijderd

Topicstarter
Enne Intercc achterlijke gelderse lul, zorg jij maar dat je mijn DvD speler opstuurt.... :)

Verwijderd

Topicstarter
doe ik
Pagina: 1