Canon MV4(i)(MC)

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• yrew
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-08 09:24
Wie kan mij wat vertellen over de MV4(i)(MC)
Ik weet dat het een kleine digitale camera is, die alleen over een dv-out en een analoge in beschikt. Nu kan ik alles wat ik bewerk veel beter op cd zetten lijkt mij en afspelen op een dvd-speler.

Vraag 1 : Hoeveel kost hij ?
Vraag 2 : Hoe erg ga ik een dv-in missen ?
Vraag 3 : Is het al enigzins mogelijk om netjes videobeelden in mijn windows pc te laden ?
Vraag 4 : Wat is hier eigelijk voor nodig ?
Vraag 5 : Ik heb alleen op werk internet en kan niet uitgebreid zoeken, dus straf me niet meteen af met "search " :-) ......

Groetjes

Verwijderd

Prijs geen idee!
DV-in mis je alleen als je wilt gaan editten en daarbij ook weer wilt gaan opnemn met je camera.
Is wel mogelijk als je een dv-in hebt op je pc met premiere!
Hoeft niet veel te kosten!
Voor meer info raadpleeg de Canon site!!

• yrew
Het probleem met canon.nl is dat er een goedkoop verkoop praatje staat met als doel zo weinig mogelijk info te verstrekken, tenminste dat is mijn opvatting.

Maar als ik iets opneem wil ik dat waarschijnlijk wel bewerken, want om nou een uur lang naar iets te kijken wat bij nader inzien toch niet zo heel erg interessant is lijkt me niets. Maar dan volstaat een een vcd toch ook. Ik twijfel nogal omdat ik die ene grote teleurstelling zo goed mogelijk wil voorkomen.

1 van de belangrijktse dingen voor mij is toch de grote. Ik ga vaak naar grote feesten toe en wil dit nu weleens gaan filmen. Leuk voor later.... :-). Nu is deze canon wel heel erg klein heb ik me laten vertellen.

Groetjes

Verwijderd

Misschien is het dan toch wel handig om dvin te hebben.
Als je het dan bewerkt hebt kan je het daarna gelijk terug zetten op dv en vanaf daar weer bekijken. Zou behou je de hoogst mogelijke kwalitiet van je opnames!
Misschien moet je eens kijken bij www.tweakers.nl voor een prijs kwaliteits vergelijking!

• yrew
http://www.archiv.fotokurier.net/09_01/MV4i.htm

Hier staat dat de MV4i MC wel een dv-in en out heeft. Nu ben ik 20 en heb ik null camera's in mijn handen gehad, so please tell me is dit een goede of is het een slechte camera?

Groetjes

• yrew
Is het trouwens niet tweakers.net ???

Groetjes

Verwijderd

Hoi. Ik heb net een Canon 430 MV gekocht. Koste me maar 1928 piek op www.webvoordelig.nl !!
Zit ook een MMC/SD kaart-sleuf in waar die de foto's opslaat, superhandig. En dan krijg je van die webshop er ook nog een USB-MMC/SD-kaartlezer bij, gratis!! Echt een hele leuke camera joh!!!
Ben der dik tevreden mee. DVin mis ik niet, schrijf al me bewerkte dingen weg als DIVX of als VCD!!

Verwijderd

Meestal kan je de DV-in van en camera weer laten activeren misschien is dat ook wel een optie. Je ebnt dan wel je garantie kwijt!
Ze deactiveren de dv-in omdat dat goedkoper is om hem te importeren!

• yrew
wat is btw de kleinste camera?

Groetjes

Verwijderd

de nieuwe sony. Maar als je op Canon doelt de mv3

• yrew
48x106x86mm

dit zijn de maten van de canon mv4
Sony is nog kleiner ?

Groetjes

• yrew
ja dus 47×103×80mm = 18 cubieke mm.

Groetjes

• royke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-05 18:38

royke

aan het typen....

Heb zelf een MV 3
bere goede camera. Canon is superieur in zijn lenzen. lage digitale zoom maar redelijk hoge optische zoom (=beter beeld) voor gadgets en extra's heb je er echter niet veel aan. Voor de Sony's worden veel meer extra dingetjes gemaakt. Was zelf op zoek naar een onderwaterhuis voor de Canon :( niet verkrijgbaar.
Prijs??
Loop effe de eerste de este audio/video zaak binnen die weten er vast meer van te vertellen

ga je dv-in missen?/ Nee en zodra het blijkt dat je het mist koop je een widget die de dv-in functie inschakelt. koop wel een widget dan kun je het weer ongedaan maken dus garantie = geen prob.

Inlezen in de comp?? geen prob standaad firewire kaart. terugzetten naar camara? Tja dan heb je dv in nodig. terug zetten naar VHS? dan heb je een duurdere kaart nodig met een analoge uitgang.
zorg wel dat je een stevige pc hebt anders gaat de lol er snel af om een vdo-tje te monteren.

Ik vind van niet......

Verwijderd

Of je DV-in gaat missen? Als je zo'n DivX junkie bent zul je het niet missen, alleen over beeldkwaliteit hebben we het dan niet meer. Zelfde geld voor VCD, SVCD is nog te doen.
Wil je nog iets van je beeld kwaliteit overhouden? Na je film gemonteerd te hebben kun je deze weer op DV tape zetten en daarna op (S)VHS. Dan zul je DV-in zeker gaan missen, of je moet een duurdere kaart kopen met analoog uit zoals iemand al zei.
Als je een camera koopt zonder DV-in, let dan even op of deze DV-in te maken is dmv een DV widget (F. 250/350)

Verwijderd

Vraag 1 : Hoeveel kost hij ?
Ongeveer 2500 gulden geloof ik, zou wel veel prijsverschil kunnen zitten tussen winkels

Vraag 2 : Hoe erg ga ik een dv-in missen ?
Dat kun je heel erg gaan missen als je je filmpjes op tv wil bekijken. Ik heb een dv-camera zonder dv-in en ik mis de dv-in totaal niet maar ik kijk m'n filmpjes altijd op de PC.

Vraag 3 : Is het al enigzins mogelijk om netjes videobeelden in mijn windows pc te laden ?
Dat gaat prima met een pentium3-processor of beter, met pentium2 kan het ook maar gaat het wat stroef bij het videobewerken/

Vraag 4 : Wat is hier eigelijk voor nodig ?
Een firewirekaart (100-150 gulden of 300 piek voor een dure met goede software) en software

Vraag 5 : Ik heb alleen op werk internet en kan niet uitgebreid zoeken, dus straf me niet meteen af met "search " :-) ......
Tuurlijk niet, de search werkt de laatste tijd verschrikkelijk verrot dusseh...

• yrew
Na een klein beetje zoeken ben ik er achter gekomen dat ik toch wel de mv4i mc wil hebben. Deze beschikt wel over een DV-in en Out en tevens over een analoge IN. Ik denk dat ik verward was door het woordje analge IN (ja ja het zijn twee woorden).

Ik dacht namelijk dat dat helemaal kut was en i.p.v. de dv-in was.

Ik geloof alleen dat de prijs iets omhoog gaat en uitkomt op de 2999, maar dat weet ik niet zeker. Hij ligt nog maar weinig in de winkels, in iedergeval ben ik hem nog niet on-line.nl tegen gekomen.

Back 2 Work.

Groetjes

• yrew
Ik heb trouwens een athlon 1400 met 512 ddr en een asus gforce3 deluxe kaart. Mijn enige probleem wordt denk ik mijn 60 gb harde schijf, ik ben bang dat die te langzaam is.

Wat is de beste hardeschijf voor video-montage?

Groetjes

• yrew
Sorry mijn koffie slaat net in dus weer een post op mijn eigen vraag. Dit zijn de specificatie's.

http://www.canon.ru/english/products/specification.asp?product_type=&id=437

nou ja een link dan, knippen en plakken werkte niet goed.

Groetjes

Verwijderd

2949 piek op www.budgetfoto.nl
Pagina: 1