Op dinsdag 20 november 2001 15:41 schreef psygho het volgende:
ff vraagje wat wil je maken dan ???, en hoe en waarvoor, dus het fijne ervan..
Nou, printen etsen e.d. heb ik vroeger wel gedaan, maar ik heb nu niet meer de beschiking over een ets bak en zo. Nu pak ik hooguit twee keer per jaar de soldeerbout vast en kan het dan wel redden met een stukje gaatjes print of gewoon free flying zonder print (ja ik weet het, het verdient de schoonheids prijs echt niet.
Alleen wil ik eens in het komende half jaar een regeling voor m'n cv solderen (als de rest van m'n huis klaar is, zucht). Dan zouden printjes wel mooi zijn.
Verder hab ik in het verleden wel eens een print gemaakt door vellen papier met waterglas (oplossing van natriumsilicaat) op elkaar te lijmen. Even onder een pers en je hebt een perfecte plaat die stevig en onbrandbaar is. Als printbanen heb ik toen stukjes draad gebruikt die volgens de layout zijn neergelegd en vastgelijmt. Werkte goed.
Als ik nu op het bovenste papier een print kan drukken die geleidend is, dan heb ik op deze manier een snelle en schone manier om een print te maken. Mocht de inkt niet soldeerbaar blijken (dat zal wel iets teveel gevraagd zijn, een geleidende, spuitbare en soldeerbare inkt) dan kunnen de soldeerverbindingen gemaakt worden met geleidende lijm o.i.d.
Duidelijk zo, m'n ideeen?