Toon posts:

geleidende inktjet inkt ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Oftewel ik wil een inkjet (of bubblejet) gebruiken om een electrisch geleidend patroon te kunnen printen.

Heeft iemand enig idee of zoiets al op de markt is? Via google heb ik geen goede search kunnen maken.

Of, heeft iemand misschien een idee hoe zoiets zelf te maken zou zijn? (hmm kleine zilver deeltjes door de capilairen van een inktpatroon... misschien toch maa niet)

Verwijderd

Topicstarter
klein schopje...

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
ff vraagje wat wil je maken dan ???, en hoe en waarvoor, dus het fijne ervan..

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

in elektuur heb ik wel s iets geleze over printplaten die zo uit een gewone printer kome rolle. maar volgens mij was da iets met geleidend plastic oid, en dan kon je geleik ledjes en zo printe, volgens mij is er wel zoiets als geleidende inkt, mischien ff op de HCC kijke ;)

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

• Expander
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ah, zit wel wat in in dat verhaal. Dat je de banen uitprint op plastic, dat op een plaat plakt en dan gaten gaat boren ofzo? Alleen bij LEDjes uitprinten :? kan ik me helemaal niets voorstellen..

Expanding the inexpandable

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:16
Er zijn lichtgevende polymeren. Als je die zou uitprinten zou je "printbare" leds hebben.
Of er ook inkt is waarmee je rechtstreeks printsporen kunt printen.. Denk het niet

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:17

Super_ik

haklust!

ik denk ook niet dat je direct koper kan printe nee ;) was da maar zo

ik die printpane die je kunt printe ware dan ook van die polimeren enzo

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

ik gebruik altijd de etsbak met de bijbehorende shit van school >:) , veel beter dan die universeel printjes

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 15:41 schreef psygho het volgende:
ff vraagje wat wil je maken dan ???, en hoe en waarvoor, dus het fijne ervan..
Nou, printen etsen e.d. heb ik vroeger wel gedaan, maar ik heb nu niet meer de beschiking over een ets bak en zo. Nu pak ik hooguit twee keer per jaar de soldeerbout vast en kan het dan wel redden met een stukje gaatjes print of gewoon free flying zonder print (ja ik weet het, het verdient de schoonheids prijs echt niet.

Alleen wil ik eens in het komende half jaar een regeling voor m'n cv solderen (als de rest van m'n huis klaar is, zucht). Dan zouden printjes wel mooi zijn.

Verder hab ik in het verleden wel eens een print gemaakt door vellen papier met waterglas (oplossing van natriumsilicaat) op elkaar te lijmen. Even onder een pers en je hebt een perfecte plaat die stevig en onbrandbaar is. Als printbanen heb ik toen stukjes draad gebruikt die volgens de layout zijn neergelegd en vastgelijmt. Werkte goed.

Als ik nu op het bovenste papier een print kan drukken die geleidend is, dan heb ik op deze manier een snelle en schone manier om een print te maken. Mocht de inkt niet soldeerbaar blijken (dat zal wel iets teveel gevraagd zijn, een geleidende, spuitbare en soldeerbare inkt) dan kunnen de soldeerverbindingen gemaakt worden met geleidende lijm o.i.d.

Duidelijk zo, m'n ideeen?

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
:) thanx, was gewoon erg nieuwschierig :)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

Verwijderd

Topicstarter
Met risico op een ban, nog een klein schopje, ben vreselijk nieuwsgierig.

Ga ondertussen nog wel door met zoeken op andere soorten sites.

Verwijderd

Grappig dat mijn broertje zich dit vorige week ook al afvroeg... het slechte nieuws is dat hij al een week bezig is en nog niks gevonden heeft :(

*verkapt schopje maar helaas wel waar*
Pagina: 1