Op dinsdag 20 november 2001 14:45 schreef winnie het volgende:
[..]
Officedingen (word, excell, powerpoint) doe je voornamelijk door te typen. ga maar eens typen op zo'n tablet. Valt errug tegen.
[..]
Wat dacht je dan van Visio (moddelerings-tool). Je tekent dan veel meer dan dat je tikt. En als je toch echt wilt tikken op z'n ding, haal je er, zoals ik al zei wel een oprolbare toetsenbord OID erbij.
Ik heb een laptop, maar ik tik toch nog steeds liever achter m'n desktop. Wat ik aan officedingen op laptop doe, is alleen editen, nadat ik besproken had met groepsgenoten. Dit vergt niet veel typwerk, maar overzicht is wel belangrijk, en dat heb je met een laptopschermpie niet echt.
Enne... imageproggies zijn ook handig op zo'n tab-pc. Zeker als je een drukgevoelige pen kan krijgen OID.
Het leest handig, maar dat geldt nu ook al voor een pda.
[..]
Als het kleine pagina's zijn, dan ben ik het met je eens.
Maar als het een groot PDF-bestand is met afbeeldingen, dan zie ik je dat echt niet doen op een pda-tje hoor. (op m'n laptop ook niet trouwens, maar die gaat maar tot 800x600)
Filmpjes kosten een batterij vretende harddisc. Of je moet 1 film op zo'n flashcard van 1GB prakken, die net zo duur is als je tablet. MP3: PDA.
Hmm... daar heb ik op m'n laptop toch echt niet zoveel last van hoor....
Oprolbaar toetsenbord: ik dacht adat de lol van een tablet juist was, dat je "al die losse appraten nu in één had".
Nogmaals ik ben niet overtuigd. Sorry, misschien over 3 jaar ofzo, als er echt zinnige dingen met zo'n tablet gedaan kunnen worden (echt werk bijvoorbeeld).
Er is altijd wel een markt ervoor, zeker als er een vorm van draadloze netwerken erin gepropt kan worden. Wat dacht je van die yuppen die eventjes een online krant lezen bij hun ontbijt.
Enne... zoals ik al zei, je gebruikt zo'n ding meestal alleen voor het editen van dingen, voor het veranderen van een 1 in een 2, of een t in een d voldoet een virtueel toetsenboord net zo goed.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp