Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[LCD] gebruiken van een gameboy lcdtje

Pagina: 1
Acties:
  • 367 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nog een antieke gameboy, nuwil ik die aansluiten op me pc voor winamp en de temp en zo, is dit mogelijk??

zoja, weet iemand wat bruikbare links of ander tips zoniet ga ik denk ik ff een op de hcc halen :)

Verwijderd

heb je al meer info over de lcd + controller zelf ? zonder die info kan ik je ook niet veel vertellen (maak em ess open en kijk es wat voor lcd+controller erinzitten)

Verwijderd

Topicstarter
ik zal daar ff naar kijken zodra ik thuis kom(zit nu op school)

Verwijderd

'k heb net ff een poging gedaan om me oude gb open te schroeven maar ik kan je vertellen dat dat niet meevalt.. :( ('k houd em ook liever compleet maar ik wilde ff kijken of ik wat meer kon vinden dus ik ga em ook niet met grof geweld open maken..)

Verwijderd

GOE idee he ik heb hierro ook nog GB liggen schroeven direct open zodra ik thuis ben.

Ik laat wel ff horen.

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 18-11 21:59

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Je kunt het beste een cartridge proggen, en dus de gameboy zelf het aanstuurwerk laten doen.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 11:23 schreef sebastius het volgende:
Je kunt het beste een cartridge proggen, en dus de gameboy zelf het aanstuurwerk laten doen.
is ook een id.. 'k heb een flashkaart schijver voor me gb :)
maar ik ben nog niet zo bekend met het aansturen van die datakabel.. :*( toch es een keer wat meer over zien te vinden.. :)

• AcouSE
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-11 15:54

AcouSE

Swedish Chef

In de electuur heeft een artikel gestaan over een cartridge waarmee je je gameboy in een osciloscoop kon veranderen. Je zou haast zeggen dat die bijna hetzelfde zou zijn. Zo uit m'n hoofd was het de jan 2001 editie. Check die eens!

Verwijderd

Topicstarter
ideeen genoeg dus maar ik wil hem graag op me serieele of paralle poort aansluiten.....
is dit ook mogelijk??
ik heb nl geen ding om die cartriges te proggen... :(

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 14:35 schreef thahell het volgende:
ideeen genoeg dus maar ik wil hem graag op me serieele of paralle poort aansluiten.....
is dit ook mogelijk??
ik heb nl geen ding om die cartriges te proggen... :(
als er verders geen specs bekend zijn is het moeilijk te zeggen of ie wel of niet aan te sluiten is op je par of seri. eerst ff een kijk "operatie" doen dan.. ;)

Verwijderd

Topicstarter
hmm heb het ding ff gesloopt en hier zijn ff wat getallen...(ik weet niet welke je zou moeten hebben )

dmglcd-06
twee chips... daar staat op: 3240 en 3090
en dit staat ook nog ergens....: 307 0100

ik hoop dat dit voldoende is om er iets van te maken !!

zo niet vertel me dan ff wat je wel moet weten.... ik ga intussen zelf ook ff op zoek naar meer info.....

Verwijderd

Topicstarter
ik kan er niets over vinden....hij heeft wel iets van 16 aansluitingen(standaard????)...maar verder kom ik niet...iemand anders??

Verwijderd

Lezen is moeilijk he :P Check nou eerst die elektuur eens. Elke bibliotheeek heeft wel een verzameling liggen, dus het is een klein beetje moeite voor hopelijk een heleboel informatie.

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:50

Qwerty-273

Meukposter

Misschien een goed idee om een foto met de inhoud van een gameboy neer te planten, (wel goede resolutie zodat dingetje duidelijk te zien is :) ) dan kan iedereen een beetje goed koekeloeren er naar.

Maar stel dat je een cardridge progt, hoe krijg je dan in hemels naam je data vanaf je comp in je gameboy ?????

Misschien gepriegel met parrallel/serieel en je datakabel (voor twee spelers e.d.) van je gameboy gebruiken. Krijg zelf mijn gameboy never nooit meer open (op een normale wijze dan) keertje uit elkaar gevallen 8-) en toen maar dicht geplakt met goede lijm. Zit wel erg stevig vast *D

-- edit --

In Electuur Oktober 2000, nr. 444 :
Gameboy Digitale Sampling Oscilloscoop: verander een spelcomputer in een portable oscilloscoop

In Electuur November 2000, nr. 445 :
Gameboy Digitale Sampling Oscilloscoop, deel 2: PC-link, DSOGrab, bouw, test en afregeling

In Electuur December 2000, nr. 446 :
Gameboy ontwikkel-tools: hoe ontwikkel je zelf een applicatie voor een Gameboy

In Electuur Januari 2001, nr. 447 :
Gameboy prototyping card: ontwikkelhulp voor de Gameboy

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Waarom een catridge proggen :? Sluit de data- en adreslijnen gewoon aan op je computer, desnoods met wat logica er tussen.

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Misschien wel handig *D

LCD scherm
Afbeeldingslocatie: http://www.devrs.com/gb/files/gameboy2.gif

Opbouw mobo GB
Afbeeldingslocatie: http://www.devrs.com/gb/files/gameboy1.gif

Dataschema van kabel GB-PC
Afbeeldingslocatie: http://www.devrs.com/gb/files/gb2pp7.gif

Nu nog een progje schrijven. Maar die links hier boven zijn best goed om ideeen op te doen :)

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
hmm vooral die schema's zijn echt goed... ik heb zo nog een paar saaie( :z )lessen...dan ga ik hier es naar kijken....
ik ben alleen een beginnend programmer dus een progje voor de aansturing maken is nog wat te veel gevraagd...
maar qua elektronica zal ik een heel eind komen denk ik....

Verwijderd

Topicstarter
heeft iemand trouwens een basis progje om parallele/en of serieele poort aan te sturen...(sourcecode)
het liefst in pascal anders c/c++

Verwijderd

Topicstarter
heb er es goed naar gekeken maar ut wordt nog moeilijk denk ik....tenminste er van uitgaande dat we geen flash programmer hebben...
hij moet nl een soort besturings software vinden..... :(....

• Qwerty-273

Qwerty-273

Meukposter

Ik heb er nog een beetje over zitten tobben wat nou het handigste zou kunnen worden, voor aansturing van de LCD heb je een controler nodig (deze sluit je dan aan op je lpt/com poort) maar deze moet dan nog worden gefabriekt.

Je zou de controller uit de gb mee kunnen nemen maar hoe stuur je deze mee aan? en kan dat wel.

Wat mij het handigst lijkt/simpelst lijkt. Om op de plaats van een cardridge daar de punten via een kabel op je lpt/com poort te zetten, alleen krijg je dan wel een real-time programma voor je poort en weet niet hoe veel/ver deze je comp gaat belasten.

Dat je zef maar de gameboy in princiepe orgineel laat alleen een kabel i.p.v. een cardridge er in steekt. Aangezien er een aantal SDK's zijn voor de gameboy zou je hier mee een prog kunnen proggen wat, eerst een menu laat genereren en daar dan alleen nog de waardes in veranderd. Dat zou te doen moeten zijn :) Groot voordeel is dat je dan alleen gebruik hoeft te maken van de prog taal van de gameboy en deze zelf voor scherm opbouw en weet ik veel zorgt. Eventueel kan je dan zelfs ook nog het geluid er van gebruiken +) Dit lijkt mij makkelijker dan om een cardridge te programmeren en deze waardes uit leest op de kabel link poort van de gameboy.

Ga me zelf er eens in verdiepen wanneer ik weer eens een beetje fatsoenlijke vrije tijd heb.

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:23 schreef RIKZ het volgende:
Dat je zef maar de gameboy in princiepe orgineel laat alleen een kabel i.p.v. een cardridge er in steekt. Aangezien er een aantal SDK's zijn voor de gameboy zou je hier mee een prog kunnen proggen wat, eerst een menu laat genereren en daar dan alleen nog de waardes in veranderd. Dat zou te doen moeten zijn :) Groot voordeel is dat je dan alleen gebruik hoeft te maken van de prog taal van de gameboy en deze zelf voor scherm opbouw en weet ik veel zorgt. Eventueel kan je dan zelfs ook nog het geluid er van gebruiken +) Dit lijkt mij makkelijker dan om een cardridge te programmeren en deze waardes uit leest op de kabel link poort van de gameboy.
Kijk, zo komen we ergens ! Ik sluit mij hier volledig bij aan. Je gaat toch ook niet voor de 2e keer het wiel uitvinden :)

Verwijderd

http://www.elektor-electronics.co.uk/

De laatste scoop-modules gaan eruit. $ 135.00

En je kunt de artikelen daarom gratis downloaden:
http://www.elektor-electronics.co.uk/actions/gbdso_uk.zip

Verwijderd

Topicstarter
k dan...zo komen we vooruit....

ik ga es ff me gb weer compleet maken en ff in die artikelen neuzen...

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
En al gelukt ?????

Nothing to see here

Verwijderd

Topicstarter
heel weinig tijd op het moment..maar ik heb hem alwel weer in elkaar geschroefd :9

• Mikey!
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11 14:54
Dit is wel een leuk idee, ik heb er toch nog een liggen die best wel brak is :( .Kan ik er misschien toch nog wat mee doen >:)

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-11 17:02
nog iemand die hier verder mee heeft geexpirimenteerd, vind het wel interessant

• answer_man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-12-2024
hehe, lees dit ook eff vrolijk :) heb nog zon oud rammelding achter me bureau liggen :D echt zo'n grote grijze :) (met loep en extra grote boxen *D)

alleen ben ik dus echt een complete n00b op electronica gebeuren en snap ik nix van dat schema :?

en voor dat stuurprogramma dat je kon downloaden hierboven ergens, heb je dan nog een speciale kabel nodig die je gewoon kan kopen of moet je gaan solderen :?

help me out, i wanna have my gameboy in my computer >:)

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• arjandijk162
lijkt me handig dat je ff wacht tot iemand het wiel uitvind, voordat jij je gameboy verneukt

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Waar blijft dat wiel nou? :P

Nothing to see here

• Kwai_gon_jinn
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Kwai_gon_jinn

[-geen icon-]

Jumpe mario.. !!!

F*CK niet aan jumpe stomme winamp

:+

Confucius said: "In ancient time, learning was for self. Nowadays learning is for others."

• Dala
  • Laatst online: 26-10 14:15
Op donderdag 22 november 2001 14:56 schreef augustus het volgende:
http://www.elektor-electronics.co.uk/

De laatste scoop-modules gaan eruit. $ 135.00

En je kunt de artikelen daarom gratis downloaden:
http://www.elektor-electronics.co.uk/actions/gbdso_uk.zip
waarom moeilijk doen,www.elektuur.nl is het zelfde bedrijf, is gevesticht in nederland

• arjandijk162
Is iemand hier nog mee bezig?

• Corn
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12-11 11:53

Corn

Raar jongetje

Op woensdag 12 december 2001 14:19 schreef arjandijk het volgende:
Is iemand hier nog mee bezig?
ik niet, omdat het een vrij hopeloos/duure oplossing zal worden

• answer_man
  • Laatst online: 13-12-2024
ik kick het toch weer eens een keer omhoog, het is bijna vakantie dus mensen kunnen weer eens een nieuwe wending geven aan dit geheel.

ik ga er zelf ook mee aan de gang als ik een heel sompel dingetje weet te vinden hoe het snel kan :D

[Eos 50D] [Tamron 11-18] [Canon 24-85] [Canon 50 1,8] [Sigma 70-200 2.8] [Speedlight 580EX]

• MaNDaRK
  • Laatst online: 21:05
Op woensdag 21 november 2001 14:53 schreef thahell het volgende:
heeft iemand trouwens een basis progje om parallele/en of serieele poort aan te sturen...(sourcecode)
het liefst in pascal anders c/c++
Kijk eens op
http://www.planet-source-code.com

:) suc6
* MaNDaRK heeft ook nog een oude gameboy liggen *jeuk* *jeuk* *D

Verwijderd

Topicstarter
Op donderdag 20 december 2001 09:13 schreef M_DaRK het volgende:

[..]

Kijk eens op
http://www.planet-source-code.com

:) suc6
/me heeft ook nog een oude gameboy liggen *jeuk* *jeuk* *D
ok thnx ik zal daar es ff kijken......
alleen kheb me gameboy opgeblazen... :'( |:( ......dat ding werkte niet met 9 volt :r....maar ik heb algevonden wat er doorgefikt is dus misschien kan ik hem nog reparen >:)

• LeonM
  • Laatst online: 29-10 14:18
link is zeg maar dood :(

• geforce5_guy
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
ok ik ^ ff omdat ik een paar vrage heb.

1. wat is het controle chipie van de LCD?? op het schema staat wel welke pinntjes ik moet hebben, maar van welk chippie :?

2. Hoe wil ik het gaan aansturen :? door die game kabel aan te sluiten op een poort, of kan het ook door wat op het controle chippie ze soldeen :?

• geforce5_guy
  • Niet online
^^^^^^

• geforce5_guy
  • Niet online
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

• geforce5_guy
  • Niet online
sorry voor het schoppen maar anders leest niemand em >:)

• Xenon
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08 09:12
Niet elke 2 min gaan shoppen hé
Afbeeldingslocatie: http://www.sassiessite.f2s.com/images/Smilies/finger_cool.gif

ProtocoLAN.be: De beste LAN van de Maaskant

• Mix-o-math-oze
  • Niet online

Mix-o-math-oze

Look, but don't stare

Ben ook wel geïntresseerd in die GameBoy-lcd...
Mijn voeding is toch naar de kl*te en heb een GameBoyColor...

Zo vooral sjiek staan bij mij nieuwe pc :9

Verwijderd

Topicstarter
uhm ik denk dat je het best een spel kunt slopen en daar de kabel aan solderen.....

ik hep het project stop je zet omdat ik steeds wat opblaas aan me gameboy waardoor ik nu al 2 keer het dinge heb moete repareren en nu is me chip van de lcd opgeblazen.. :'(

duss, ALS het ooit iemand lukt wil ik wel pics zien >:)

• geforce5_guy
  • Niet online
Op dinsdag 15 januari 2002 19:53 schreef thahell het volgende:
uhm ik denk dat je het best een spel kunt slopen en daar de kabel aan solderen.....

ik hep het project stop je zet omdat ik steeds wat opblaas aan me gameboy waardoor ik nu al 2 keer het dinge heb moete repareren en nu is me chip van de lcd opgeblazen.. :'(

duss, ALS het ooit iemand lukt wil ik wel pics zien >:)
Maar is je het gelukt om je LCD aan de printer/com poort te krijgen of heb je nooit beeld gehad :?

En hoe is het schema dan van zoon spel :?
Anders kan ik nooit de draaden aan een spel kaart maken.

zal vanavond wel 2 pics van mijn gameboy on-line gooien, hij is al uit elkaar :P

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:40
In theorie kun je een GB via de link kabel laden en moet je dus aan een progje en kabels voor naar je PC genoeg hebben. Dit moet zeker te doen zijn, het is alleen de vraag hoe dus. Michien is er iemand die een GameBoy compiler of source zooi heeft of developpers kit. Daarmee kan je mooi kijken hoe je kunt booten via die link poort en kunnen we gaan proggen dus. Dit zou wel gaaf zijn, gamegoy op Com1 en dan progje laden om dingen te laten zien enzo :) Ik heb een GameBoy Advance en die houd ik heel (wel open geweest natuurlijk, je bent een tweaker of niet) maar Kleuren scherm is wel mooi natuurlijk.

• geforce5_guy
  • Niet online
Weet iemand een site van software en zo van de gameboy :?

dan zal ik eens kijken of het via die link-kabel wil.
ff een com stekkertje maken aan de link-kabel en hopen dat er niks doorbrand :7

En als het lukt nog ff een gameboy-mod maken >:)

• Tadango
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-11 19:40
GameBoy Mod, Blauwe led's :) Of gewoon Led's :) want je ziet geen moer op dat ding zonder extern licht.

• geforce5_guy
  • Niet online
ok hier de beloofde pics

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011128241

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011128366

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011128432

Afbeeldingslocatie: http://www.endoria.net/upload/?bekijk=1011128480

ok dit is een gameboy (alleen printplaten) een een spel kaartje.

• koffercomputer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-11 10:37
De LCD controller van een GameBoy maakt gebruik van een serieel videosignaal. Ik meende met een frequentie van ongeveer 1MHz (of 4). Dit is zelf niet even goedkoop in elkaar te knutselen.
Als je toch beschikking hebt over een programmeerbare gameboy cartridge, dan hoef je alleen nog maar een programma te schrijven om de gewenste waarden via de gamelink-poort in te lezen, en deze op het scherm te tonen.

Nogmaals: direct aansturen van het LCD is echt niet zo simpel als al die lieve (seriele) LCD-tjes die jullie tweakers zowat allemaal aan jullie computers hebben hangen.

Ik heb het opgegeven om nog correct Nederlands te blijven typen. 22.10.02

• geforce5_guy
  • Niet online
heeft iemand nog een idee, anders koop ik wel een LCD bij conrad of zo.

• KeeZ
  • Laatst online: 25-04-2022

KeeZ

Deze plek is te koop.

Op woensdag 16 januari 2002 14:01 schreef geforce5_guy het volgende:
heeft iemand nog een idee, anders koop ik wel een LCD bij conrad of zo.
hmm je hebt je idee nu zelf al verteld...

Deze plek is te koop.

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 13:05

BaRF

bijna kerst

Op dinsdag 15 januari 2002 21:59 schreef koffercomputer het volgende:
[..]
Als je toch beschikking hebt over een programmeerbare gameboy cartridge, dan hoef je alleen nog maar een programma te schrijven om de gewenste waarden via de gamelink-poort in te lezen, en deze op het scherm te tonen.
[...]
oooow, dan! >:)

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• geforce5_guy
  • Niet online
zoon card reader is te duur :(

anders had ik dat gedaan :Y)

Maar ik heb het idee laten varen, want het is veel te moeilijk om dit werkend te krijgen.

• RammY
  • Laatst online: 20-11 12:21

RammY

Dát!

het zal toch wel op een of andere manier moeten willen.....

Deze advertentieplaats is te huur!

Verwijderd

tjek die datum eens :)

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:23

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Ach ja.. alle Gameboy LCD topics krijgen een kickje geloof ik
Kijk eens hier: [rml][ EL] GameBoy LCD scherm[/rml]

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1