PC geaard --> Brom uit versterker???

Pagina: 1
Acties:

• Sandermvdb
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-08 12:04

Sandermvdb

Regret is a wasted emotion...

Topicstarter
Na alle reacties dat een PC beter geaard kan zijn, heb ik dit dan ook maar gedaan. Nu heb ik alleen een heel vaag probleem erbij:

De PC is via de rear-out van mijn SBLive verbonden met een stereo versterker. Als ik het volume van de PC redelijk hard zet, en ga voorzichtig het volume van de versterker opvoeren, dan gaat al vrij snel het geluid kraken/vervormen, alsof de speakers opgeblazen zijn.
Zet ik het geluid van de PC zacht en ga daarna het volume van de stereo voorzichtig nog iets verder opvoeren, dan komt er bij een bepaald volume zelfs een enorme kraak/piep uit me boxen :? als ik het volume weer zachter zet, dan dooft de toon binnen een seconde uit.

De versterker was niet geaard, maar er zit aan de achterkant een aansluiting voor aarde, dus de versterker is ook geaard maar het probleem blijft.

Al deze problemen heb ik niet zodra ik de PC ongeaard laat.
Ik kom er niet uit, maar hopelijk kan iemand anders mij verder helpen??

• Koen_R
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:48
Hier staat een stukje over in de Audio&Video FAQ:
http://gathering.tweakers.net/forum/faq&id=1#A06

In het kort komt het erop neer dat je waarschijnlijk een aardlus hebt gecreeërd tussen de aarde van je kabel van je radio of TV en de aarde van je stopcontact. Daar zit een verschil in en daardoor hoor je die bromtoon.

Verwijderd

Ik ken dit probleem. je moet even de microfoon-in uitzetten. ik had hetzelfde probleem, ook als ik er geen microfoon in had zitten.. vewy simple sowution. but it worx :)

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13:18

Exirion

Gadgetfetisjist

->[AV]

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik zal vanavond mijn microfoon uitzetten, hopelijk werkt dat.

De kabel van de TV of Radio is trouwens niet aangesloten, geen aardlus hiervan dus.

En ja, move maar naar AV...

• Sandermvdb

Sandermvdb

Topicstarter
Ik heb mijn microfon ingang gedisabled, helaas: nog steeds die harde brom als ik het volume iets harder zet |:(

Hellluupp!!

Verwijderd

dan kan ik eigelijk nog maar een ding bedenken.. check de kabels es na.. teveel kabel is ook niet goed he :)
Pagina: 1