[javascript] weet niet hoe de vraag luidt

Pagina: 1
Acties:

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-09 16:30

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Topicstarter
Ik ben op zoek naar een bepaald type script dat er voor
zorgt dat je 2 tabellen ziet op het scherm.
De ene tabel moet gegevens halen uit een database.
Deze gegevens moeten dan doormiddel van dubbelklikken of een knop -> naar de rechter tabel verhuizen.
ben ik duidelijk :?

dit zodat de gegevens die in de rechter tabel staan kunnen worden gekoppeld aan een id-nummer en dit nummer moet dan vervolgens weer opgeslagen kunnen worden in een andere database.

Ik zou het uiterlijk wel kunnen uittekenen maar geloof niet dat ik het dan vervolgens hier kan posten :(

iemand een idee?

Mijn netwerkje

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op dinsdag 20 november 2001 09:29 schreef ikker het volgende:

iemand een idee?
nee hoor, en dat wil ik graag zo houden. :)

disclaimer: klinkt alsof het beter is als je aan de slag gaat, hiervoor is wel wat werk te doen, en aangezien je geen specifieke vraag stelt, laat staan het duidelijk uitlegt, kan dit enkel als script-request overkomen

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• ikker

ikker

Topicstarter
Het is in eerste instantie een vraag hoe zo'n script heet.

Het gaat om het zo'n menutje als bij outlook als je de adressen toe wilt voegen vanuit de adressen lijst.

Ik snap zelf echt niet ene f*ck van javascript en de tijd laat helaas niet toe dat ik mezelf er in kan gaan verdiepen.
:(

Mijn netwerkje

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
lol, dit is vast en zeker de meest onduidelijke vraag die ik ooit heb gezien :)

maargoed, wat ik er uit heb begrepen is dat je gegevens uit een databeest haalt en weergeeft in de ene tabel, en als je ze dan aanklikt worden ze in een nieuw databeest opgeslagen die in een andere tabel weergegeven wordt :?

anyways, klinkt als veel werk en een scriptrequest als je het mij vraagt :)

• Oefening
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
enne, dit is meer webscripten dan javascripten hoor

• ikker

ikker

Topicstarter
Het is geen script request.
alleen zoek ik naar een manier om het te verwoorden.

het ziet er ongeveer zo uit.

---------- ----------
| | | |
| | | |
| | -> | |
| | | |
| | <- | |
| | | |
---------- ----------

ghehehe best leuk tekenen in ascii ;)

kan iemand mij zeggen hoe zoiets heet?

;'( verkl*** laat niet echt zien wat ik wil geloof ik

Mijn netwerkje

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:20

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ten eerste ga geen ideeen bedenken die je niet uit kan voeren, als je het niet eens duidelijk uit kan leggen is dat al een erg slecht teken.

als je scripts zoekt, wil http://www.hotscripts.com wel eens uitkomst bieden.

gooi ook geen clientside en serverside door elkaar, javascript is clientside, en kan gegevens uit een linkerframe naar een ander frame sturen (de vraag is dan nog steeds wat je er nu eigenlijk mee doet)
javascript kan zelf geen db-connecties aanmaken, daarvoor heb je php of een asp-applicatie nodig en die is serverside (overigens bestaat er ook serverside javascript, dat draait via asp)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
----------      ----------
|     |     |     |
|     |     |     |
|     |    ->    |    |
|     |     |     |
|     |    <-    |    |
|     |     |     |
----------      ----------

Zo is is het nog leuker! :D

Ik sluit me bij RM-rf aan, en zeg: ga eerst eens zoeken en proberen en kom met specifieke vragen, op het moment dat je vastloopt.

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ik denk dat je bedoeld dat je twee multiple selectboxes wil waartussen je items kan overplaatsen.
Hiervoor zijn meerdere scripts/voorbeelden te vinden op het internet, bijv. hier

Today's subliminal thought is:

• ikker

ikker

Topicstarter
PHP is niet het probleem. Dat lukt me vrij aardig.

Ik zal uitleggen waar het voor is.

Ik ben een helpdesk systeem aan het bouwen met PHP en MySql.
Nu ben ik met het invoeren van nieuwe computers voor klanten gestrand bij de te installeren software.

Eigenlijk moet ik dus een lijst hebben van software pakketten die ik dan vervolgens kan selecteren en kan koppelen aan een soft_id.

De opbouw van een nieuw systeem heeft dus een hard_id en een soft_id. Deze worden gekoppeld aan een pc_id die ook weer gegevens bevat over het netwerk waar hij aan komt te hangen en andere belangrijke informatie.

Nu was ik dus ook aan het zoeken naar een script op hotscripts.com alleen ik heb geen idee waar ik dit onder zoeken moet vandaar dat ik hier een post heb geplaatst met hoe je zoiets noemt.

Hoop dat het nu allemaal wat duidelijker is.

Mijn netwerkje

• ikker

ikker

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 09:55 schreef Annie het volgende:
Ik denk dat je bedoeld dat je twee multiple selectboxes wil waartussen je items kan overplaatsen.
Hiervoor zijn meerdere scripts/voorbeelden te vinden op het internet, bijv. hier
Dank je Annie nu weet ik tenminste waar ik naar moet zoeken :D

Mijn netwerkje

Pagina: 1