Wanadoo Broadband via router?

Pagina: 1
Acties:

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-08 19:55
Mijn vriendin heeft thuis internet van Wanadoo Broadband, maar ze willen ook internet op hun andere computer.
Nou is het zo dat je eerst even 'moet inbellen' voordat je kan internetten.
Kan ik, bijvoorbeeld, via een router het internet op meerdere pc's krijgen, (zonder dat de ene pc altijd aan moet blijven om de client met internet te verbinden)
Hoe gaat dat dan met dat inbellen??

Of zijn er misschien nog andere goede manieren om dit te realiseren? Ik zou ook graag meteen willen weten wat ik precies nodig heb, en wat het ongeveer kost :)

Had search wel gebruikt, maar kon geen bevredigend antwoord vinden :)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-08 13:42

Bezulba

Formerly known as Eendje

ja dit kan.. een vriend van me heeft dit gedaan en het werkt prima, ik schop hem wel ff en zeg dat hij hier z'n bevindingen moet opnoteren ;)

blup

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

Hmm dit zou ik oook wel effe willen weten...iemand een antwoord???

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 27-01 08:41
Volgens mij is dat mogelijk met bijv. een Vigor 2200E (voor prijzen zie http://www.tweakers.net/pricewatch/17614)

• .GoO
Hm okay.. Kan je verder dan ook nog wat meer info geven?? En is er geen simpelere/goedkopere oplossing? Zo simpel en goedkoop mogelijk is het beste uiteraard ;)

Verwijderd

je wilt dit dus niet via een server realiseren? hmm
dan heb ik wel een oplossing voor je maar die wint de schoonheidsprijs niet.

1. inbel software op allebei de pc's installeren
2. de com 21 op je hub aansluiten

nu kun je met allebei de computers inbellen
maar niet met allebei tegelijk inbellen natuurlijk
netwerk en dan internet delen (met de hele wereld :+ )

mooiste blijft een oude 486 of pentium1 met daarop clarkconnect...
clarkconnect iso downloaden
branden
installeren
klaar...

dat kost dus alleen een oude pc, geen monitor nodig.

• .GoO
Op dinsdag 20 november 2001 12:21 schreef spaceben het volgende:
je wilt dit dus niet via een server realiseren? hmm
dan heb ik wel een oplossing voor je maar die wint de schoonheidsprijs niet.

1. inbel software op allebei de pc's installeren
2. de com 21 op je hub aansluiten

nu kun je met allebei de computers inbellen
maar niet met allebei tegelijk inbellen natuurlijk
netwerk en dan internet delen (met de hele wereld :+ )

mooiste blijft een oude 486 of pentium1 met daarop clarkconnect...
clarkconnect iso downloaden
branden
installeren
klaar...

dat kost dus alleen een oude pc, geen monitor nodig.
Nee liever niet via een server.. Ze hebben geen pc om server op te draaien, en geen ruimte om die neer te zetten.. Het moet ook zo goedkoop mogelijk want denk niet dat haar ouders het goed vinden als het al te duur wordt.. Simpelste oplossing is natuurlijk gewoon sygate ofzo, maarja dan moet een pc de hele tijd aanblijven omdat die andere anders geen internet heeft, en denk dat dat ook nix is..

Maar ik snap niet precies hoe je dat met dat dubbel inbellen zou moeten doen dan.. Kan je daar wat meer uitleg over geven, en weet je zeker dat dat gaat werken?? Je hebt er alleen een hub voor nodig?? En het maakt dan dus niet uit welke van de 2 computers connect, ze hebben allebei meteen inet?? Ze moeten wel allebei tegelijk inet kunnen hebben natuurlijk..

• Dreamer
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

laat maar niet goed gelezen

je moet dnek ik een vigor kopen zijn best goedkoop en heel goed.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Proggy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-03 10:15
Ik heb een EDIMAX broadband router (400 piek) met Wanadoo broadband internet.

WERKT PERFECT! :)

• .GoO
Op dinsdag 20 november 2001 12:56 schreef dreamer het volgende:
laat maar niet goed gelezen

je moet dnek ik een vigor kopen zijn best goedkoop en heel goed.
Is het dan wel mogelijk denk je? Zo goedkoop zijn ze nou ook weer niet, en het moet in iedergeval wel werken dan :)
En belt zo'n router dan vanzelf in ofzo?? hoe werkt dat :D

Maar zoals jij net zei is ook weer server/client.. Gewoon sygate/winroute draaien met server/client netwerk werkt dus niet zonder dat progje wat je zei?? lijkt me een beetje vreemd?? (misschien dat ik voorlopig eerst eventjes een netwerkje met sygate maak, en op den duur via een router als de (financiele) mogelijkheden er zijn)

• .GoO
Op dinsdag 20 november 2001 13:00 schreef Proggy het volgende:
Ik heb een EDIMAX broadband router (400 piek) met Wanadoo broadband internet.

WERKT PERFECT! :)
Kijk :) Zoiets moet ik hebben.. Kan je ff iets meer details geven plz ;)

Is dat zo'n zelfde ding als die Vigor?? zo ja/nee wat is verschil en wat is beter(goedkoper)?

• .GoO
Heb je daar verder trouwens ook nog software voor nodig?? Of is het gewoon inpluggen en internetten maar?? plzzzzzzz *D

• Dreamer
  • Laatst online: 27-06 12:47

Dreamer

Foutje

(misschien dat ik voorlopig eerst eventjes een netwerkje met sygate maak, en op den duur via een router als de (financiele) mogelijkheden er zijn)
dat is dus niet zo makkelijk hier een uitleg hoe je dat zou moeten doen

1. Als je de cdrom van wanadoo/casema hebt geinstalleerd, dan verwijder je dat nu weer (dmv de uninstall optie)

2. download raspppoe

3. installeer raspppoe (lees wel heeeel goed de user manual want het is anders dan je denkt)

4. open nu raspppoe.exe en maak een inbelverbinding.

5. stel nu je netwerk in (winroute installeren, dns gegeven invoeren en iedereen ip adres geven dus geen gateway)

6. en kijk daar je andere comps kunnen op internet

nog een opmerking ernaast Wanadoo/casema veranderd nog weleens van server dus moet je een nieuwe inbelverbinding maken met raspppoe (verwijder dit ook nooit) hebben ze dus een nieuwe server herhaal alleen punt 4 even.

Bij Winroute pro kan je instellen dat hij automatisch verbind (kan bij mij niet standaard met windows maar ik gebruik dan ook win98SE als server)

[edit] waarom het niet werkt is simpel bij wanadoo moet je die cdrom gebruiken om op internet komen (maken zij een ppp adapter aan) die cdrom zorgt er ook meteen voor dat software matige routers (zoald winroute wingate sygate enz) niet werkt. enige uitzondering is linux.

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Nighty
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21-05 14:01
Op dinsdag 20 november 2001 13:02 schreef devv05 het volgende:

[..]

Kijk :) Zoiets moet ik hebben.. Kan je ff iets meer details geven plz ;)

Is dat zo'n zelfde ding als die Vigor?? zo ja/nee wat is verschil en wat is beter(goedkoper)?
Een Vigor 2200E is ook maar fl. 389,-. Zit een 10/100mbit switch ingebouwd. Heb zelf de X versie (met ISDN backup) en die werkt echt prima. Heel simpel webbased en via telnet te configureren.

• .GoO
Ondersteund Wanadoo het zelf niet om een thuisnetwerkje te bouwen? Het mooist zou natuurlijk zijn 2 IP adressen.. dacht dat die mogelijkheid er een tijd geleden iig wel was? (met Broadband abbo dus)..
De Klant mag per Aansluiting slechts één (1) Kabelmodem en per Kabelmodem slechts één (1) PC-systeem aansluiten.
Guess not..

Verder lijkt zo'n router me wel handig weet alleen niet of dat binnen het budget is :) Is het wel makkelijk aan te sluiten en te installen enzo verder allemaal? Hoe werkt dat dan precies?? (mijn telnet kennis is ook vrij gering :))

• Damon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-03 00:00
Ik ben die vriend van Werkeend en ik heb de US Robotics 8000 Broadband router
http://www.usr-emea.com/products/p-networking-product.asp?prod=net-bb-rout&page=specs&loc=unkg

Dit apparaat is echt super simpel in te stellen via je browser, hij is volgens mij ongeveer even duur als die vigor.

Hij heeft ook een seriele aansluiting voor backup modem, een ingebouwde firewall en is ook nog es een print server.

Instellen voor Wanadoo is een kwestie van kiezen voor PPPOE en je inlog + pass instellen.

Dit apparaatje is onder meer bij 06-software te krijgen.

Whenever people agree with me, I always feel I must be wrong -=Oscar Wilde=-

Verwijderd

WAN PPPoE instellen in de router?? dat is namelijk het eninge wat bij mij nog op DISabled staat en ik weet niet hoe ik dat moet veranderen.

Iemand die me dat kan uitleggen ??

Verwijderd

Ik heb het nu gevonden.

In de handleiding (van de router) staat dat je alleen de laaste pagina nodig hebt voor kabel, maar je hebt wel een inlognaam en een paswoord.
Je moet (bij mij tenminste wel) een deel als kabel en een deel als ADSL inbel account instellen en dat werkt het (bij mij iig) wel denk ik..

IIG succes ermee.

• BeaM-R
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:20

BeaM-R

Powerrrrr

hmmm, volgens mij gaat het veel eenvoudiger. Je kan toch gewoon die modemhack uitvoeren, zodat je modem fungeert als router. En daarna mbv een hubje meerdere pc's aansluiten.
Je kan de modem dan ook zo instellen dat tie "always on" staat en je dus nooit meer in hoeft te bellen.
Check deze site maar eens:
http://www.weethet.nl/dutch/welcome.asp

Of gaat dit heel ergens anders over :?

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20

Pagina: 1