Ik kan niet gamen, nu ik WinRoute heb...

Pagina: 1
Acties:

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-08 15:04
Ik heb er een extra pc bijgezet, om als router te dienen, WinRoute Pro staat er op.

Maar nu kan ik niet meer gamen, weet iemand wat ik hier aan kan doen? Ik heb btw. ook problemen met Apache draaien, daar heb ik ook een topic over gemaakt: [topic=320654/1/50]

Weet iemand hier raad mee?

Alvast bedankt. :)

Het probleem zit hem dus in het configureren van WinRoute, tenminste, dat lijkt mij... :)

Verwijderd

Gaarne wat meer info hoe je winroute ingesteld heb tot zover en wat voor soort verbinding je hebt, Analoog, ISDN, Cable, ASDL enz.

Ik draai er ook onder en werkt erg goed.

Ik maak geen gebruik van een dns server en geen mailserver. Ik heb nat aangezet op de kaart van mijn provider "in mijn geval chello" Misschien heb je hier alvast wat aan.

• eX0duS
Ok, ik heb dus Winroute geinstalled, op een Windows 98 SE machine, ik heb NAT op de netwerkkaart van " chello" aangezet, ik heb dus Chello... :)
Ik moet dat NAT wel aanzetten, anders werkt het niet, ik heb NAT niet op de andere netwerk kaart aangezet, want dan werkt het ook niet, ik heb verders geen DHCP, mailserver of wat dan ook geconifgureerd...

Ik heb nu verder alles standaard... Ik heb gewoon winroute geinstalled, en heb er verder niks aan gedaan eigenlijk...

Maar wat me opvalt: als ik mijn werkstation pc opstart, en ik ga UT spelen, en ik ga een online game zoeken, dan vind hij wel de server, maar na een paar seconden, hoor ik de hdisk van de router ff kraken, en dan kapt hij met servers vinden, als ik vervolgens UT af sluit, dan kan ik ook niet meer internetten, totdat ik mijn werkstation weer opnieuw opstart, dan gaat het weer wel... :)

Dus hij begint wel met servers zoeken, die vind hij dan, vervolgens gaat hij een lijst met servers laten zien, en daarna stopt hij... :)

Mijn IP van mijn router: 192.169.1.10
Mijn IP van mijn werkstation: 192.168.1.20 (zonder DHCP)
Mijn IP van chello: 62.163.17.100
wat trouwens wel zo is: ik krijg mijn IP nummer van chello, vanuit arnhem, dit is ook niet mijn "normale" IP adres, normaal heb ik 62.163.29.6.

Ik woon dus in eindhoven, en normaal krijg ik mijn IP adres van dhcp.brabant.chello.nl en nu dus van dhcp.arnhem.chello.nl of zoiets (sorry, ik weet het nu even niet uit mijn hoofd, ik zit op mijn werk, dus ik kan nu even niet kijken.)

Misschien dat het anders aan chello kan liggen? Ik heb winroute nog niet geprobeerd op mijn originele IP, omdat ik al een tijdje dit IP heb, maar ik neem aan dat ik mijn ander IP wel terugkrijg, zover ik weet zijn er wat problemen met chello, maar iemand anders die ik ken, die kan wel gewoon gamen, met winroute aan.

Ik hoop dat dit voldoende is, als ik meer info moet geven, dan zeg het maar even. :)

Ik kan dus zonder problemen internetten, mijn email ophalen en gewoon dat soort dingen, maar alleen online gamen gaat niet... :)

Verwijderd

He ben ik weer.

Nu ik er een beter beeld van heb denk ik dat ik weet wat je probleem is.

Je met in je netwerkconfig even aan dns ip geven en een gateway ip.

Dit ip moet het ip zijn van je tweede nic kaart van je pc waar het inet op binnenkomt. Dit ip is voor beide (dns en de gateway hetzelfde.

Wat ook nog het geval kan zijn is dat er standaard een connectie-limiet van 128 connecties per ip-adres is ingesteld. Dus voor UT, halflife, Quake e en sommige anders spellen en applicaties zul je dit moeten verhogen. je kan dit verhogen in je register (regedit) : HKEY_LOCAL_MACHINESoftwareTinysoftwareWinrouteNatAddressLimit

daar kun je de waarde ipv 128 op 1000 zetten bijv.
je moet wel ff de enigine van winroute opnieuw starten, anders werkt het niet.

Mocht het je niet lukken kun je me ook even bellen mis. is dat makkelijker. Kan je beter 's avonds doen want dan kan ik met je meekijken.

wil je mijn nummer mail me dan even naar judge@chello.nl

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Gr.

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

heeft volgens mij te maken dat je poorten niet openstaan

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• eX0duS
De DNS en de gateway heb ik al ingesteld in mijn netwerk config. Dat is denk ik het probleem niet.

Stel dat het nou de poorten zijn, die ik moet instellen, hoe doe ik dat dan in WinRoute?

Het vreemde is, dat iemand anders die ik ken, geen problemen heeft met online games spelen, terwijl diegene ook winroute en een router heeft.

• Dr. RiPsaw
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 13:34 schreef dreamer het volgende:
heeft volgens mij te maken dat je poorten niet openstaan
Juist niet, dit werkt niet via proxy, maar via NAT. Je kunt winroute ook laten werken met proxy (standaard via port 3128 bij Winroute), maar NAT werkt beter en veelzijdiger.

Ik zal ze nog ff op een rijtje zetten, misschien dat je nog iets vergeten was?

in winroute:
proxy-server en DHCP uitschakelen
NAT inschakelen
DNS forwarding inschakelen

op client:
DNS-server opgeven (IP van je winrouteserver dus)
Gateway opgeven (is dus dezelfde als je DNS-server)
WINS/DHCP uitzetten
Je hoeft bij je gebruikte software verder geen proxy-instellingen o.i.d. in te voeren, gewoon doen alsof je een directe permanente internetconnectie hebt op je PC.

dit zou in principe genoeg moeten zijn.

• eX0duS
Grom :( Ik kan ook geen servers meer vinden in edonkey, ik kan wel internetten en MSNen enzo, maar de rest kan ik niet meer, heeft iemand nog suggesties misschien? :)

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 14:53 schreef het_beest het volgende:
Grom :( Ik kan ook geen servers meer vinden in edonkey, ik kan wel internetten en MSNen enzo, maar de rest kan ik niet meer, heeft iemand nog suggesties misschien? :)
winroute blokt waarschijnlijk een hoop poorten en een paar standaard porten niet (je mag wel connecten naar poort 80 bijv). ik ken winroute niet echt dus ik kan je niet verder helpen... maar waarschijnlijk heb je wel ergens een logfile waarin je kan zien naar welke porten er word geprobeerd te connecten en die moet je dan ff open zetten (hoe ja geen idee maar het is winroute dus het zal wel clickety click zijn :) )

de opmerking hierboven ergens over maximum sessions... een max van 128 lijkt me meer dan genoeg...

wat je ipnummer betreft daar ligt het niet aan... je hebt immers wel connectie (en het zelf handmatig veranderen levert waarschijnlijk problemen op (ander subnet))

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

Ooit eens van poortmapping gehoord :)

Ik had daar voor het eerst problemen mee met RA2 (heb trouwens sygate voor internet delen) niet alle games (en misschien edonkey ook) ondersteunen NAT. Van UT weet ik het niet. Zoek anders ff op UT en portmapping, zal je vast wat vinden.

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 15:20 schreef mvt het volgende:
Ooit eens van poortmapping gehoord :)

Ik had daar voor het eerst problemen mee met RA2 (heb trouwens sygate voor internet delen) niet alle games (en misschien edonkey ook) ondersteunen NAT. Van UT weet ik het niet. Zoek anders ff op UT en portmapping, zal je vast wat vinden.
alle programma's ondersteunen nat, aangezien dit gewoon vervangen van ipnr is en de natserver onthoudt wat waar naartoe moet... dit heeft totaal niets met een applicatie te maken maar alleen met een ip pakketje
echter de poorten moeten wel open staan (voor ra2 heb je de poorten 1234 1235 1236 1237 1238 open moeten zetten; hmmm dat heb ik al te vaak gedaan :) )

• mvt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-07 10:56

mvt

ja ik ja

[off-topic]
http://westwood.ea.com/games/ccuniverse/redalert2/english/gameupdates.html
Red Alert 2TM now automatically supports firewalls and network address translating (NAT) while playing on Westwood Online.
Let vooral op het woordje NOW (begeleidende text bij patch 1.005)
Als het vanaf "nu" ook automatisch via NAT gaat, was het daarvoor niet. Ik heb het mailtje dat ik westwood ooit gestuurd heb al weggegooid, maar daar stond ook in dat RA2 (toen) NAT niet ondersteunde.
[off-topic]

schandalig duur systeem, schandalig hoge 3d mark score, volgend jaar toch maar wat eerder mijn verlanglijstje opsturen naar Spanje, anders blijft dit gelul

• eX0duS
Nu heb ik in de error log bekeken van winroute, en dan staat er "connection limit:. Dus dan heb ik dus te veel connecties open, maar nu vraag ik me af, hoe kan ik instellen zodat er wel meer connecties open kunnen, want ik kom er niet uit. Het is best vervelend eigenlijk...

In een van de vorige reply's stond dat ik iets in het register moest aanpassen, maar dat gaat niet, want als ik winroute vervolgens op nieuw opstart, zet hij de waarde weer naar "128".

• eX0duS
Heej, ik heb nu wel iets spannends ontdekt: Ik heb winroute afgesloten, en daarna die reg tweak gedaan, en vervolgens winroute opgestart, en nu blijft die verandering wel staan, ik heb hem op 1000 gezet, en ik kan nu wel meer servers laden in UT, dus ik ga hem nu op 5000 zetten, want UT doet het nu toch weer niet, dus ik ga even verder proberen, als ieamand nog suggesties heeft, hoor ik het graag! :)

• eX0duS
Ik geloof dat ik het aan de praat heb gekregen! Ik heb dus die reg tweak ff op 5000 gezet, en nu werkt het geloof ik wel, maar ik moet het nog een paar daagjes uit testen enzo :)
Maar in elk geval bedankt voor jullie hulp, want ik ben er wel blij mee! :)
Pagina: 1