Toon posts:

2 PC's achter tweaked modem en geen Quake 2?!?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all

Wederom een leuk probleem voor alle router/nat/poort-goeroe's...

Ik heb dus 2 PC's via een HUB achter een getweaked Alcatel ADSL modem hangen. Internetten, MSN Messenger, Kazaa en ICQ etc. werken allemaal perfecto.

Dus gisteren maar eens gejoined in een spelletje Quake2 via de quake2.xs4all.nl server. Liep perfect, ping rond de 30.

Maar nu: Toen besloot mijn vriendin ook ff mee te spelen (en het erge is dat ze nog beter speelt ook :P ), maar op het moment dat ze connecte met dezelfde server had ik gelijk lag, en na enkele seconden stonden we allebei stil met het welbekende "stekkertje" in beeld. Oftewel: Door het toevoegen van een 2e Quake speler krijgen we geen van beide nog pakketjes van de server terug? |:(

Quake2 gebruikt UDP poort 27910. Dus ik op zoek naar een andere server op poort 27911, maar zelfs na connecten daar hangen beide Quake2's elkaar op, terwijl ze allebei een andere server EN een andere poort gebruiken? HELP!!! :'(

Heeft dit met UDP te maken? Ik snap er nix van, vroeger met Chello via mijn Linuxdoos (IP-masquerading) liep het altijd als een trein...??

Beide PC's hebben IP 10.0.0.150 en 10.0.0.151, geen DHCP via het modem, in nat de defserver op 10.0.0.150 en ook op 0 gehad... Zonder enig verschil

HEEEeeeellllppp....

edit:

Ik heb ook nog zitten spelen met "set rate nnn" in Quake2 maar dit hielp ook al nix

Verwijderd

Topicstarter
*kick*

Er is toch wel iemand die dit ok heeft?

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

dat ik adsl net had, dus zonder tweak, en dit probeerde (ook Q2 ja) ging ik van 1 pc met 30 ping naar 2 pc's met 180 ping maar het liep wel nog. destijds dacht ik dat dat zou liggen aan het gebruik van een Hub en ICS.

nu is me modem getweakt en gebruik ik een switchable hub en geen ICS meer. kheb het alleen nog niet geprobeerd omdat de andere comp quake2 er niet meer op heeft staan (format) en ik te lui ben het erop te zette. :) UT is toch leuker.

toch maar weer eens proberen ja... ben benieuwd

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 21:33 schreef Termy het volgende:
dat ik adsl net had, dus zonder tweak, en dit probeerde (ook Q2 ja) ging ik van 1 pc met 30 ping naar 2 pc's met 180 ping maar het liep wel nog. destijds dacht ik dat dat zou liggen aan het gebruik van een Hub en ICS.

nu is me modem getweakt en gebruik ik een switchable hub en geen ICS meer. kheb het alleen nog niet geprobeerd omdat de andere comp quake2 er niet meer op heeft staan (format) en ik te lui ben het erop te zette. :) UT is toch leuker.

toch maar weer eens proberen ja... ben benieuwd
Ja het is dus ECHT vaag, het is niet een kwestie van een slechtere ping, maar gewoon een ALGEHELE stop. Stekker en NIETS meer, geen enkel frame. Het is dus nix met prioriteiten ofzo denk ik, maar puur dat de pakketjes ergens verdwijnen maar waar?!?!?!

Als je het zou willen proberen HEEL graag, ik ben nog steeds een fanatiek Q2 speler (UT komt pas als ik mijn nieuwe PC heb :9 )

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:38

Termy

valt er nog wat te fragge?

gebruik je een gewone hub?

ik gebruik een switchable hub, misschien is dat het.

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 21 november 2001 16:01 schreef Termy het volgende:
gebruik je een gewone hub?

ik gebruik een switchable hub, misschien is dat het.
Hum het ZOU kunnen... Ik heb een normale HUB... Wellicht omdat het ADSL modem half duplex forceert.... uhoh... nu ik erover denk... Moet ik dan mijn ethernetkaarten soms OOK in half duplex schakelen???? Vast wel |:(

Hopen dat dit DE oplossing is... ik heb toch sowieso al een 10/100 switch besteld.... Dus mijn half-duplex-zijn is maar tijdelijk 8-)
Pagina: 1