Videogeheugen verbreden van Compaq Laptop

Pagina: 1
Acties:

• S-Cript
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-03-2025
Hi,
ik heb een Compaq Presario 1400XL serie Laptop met 128 MB,
het probleem ligt dat het maximale videogeheugen door compaq is ingesteld op 8 MB..
heeft er iemand ervaring mee , om via 1 of andere tweak
het videogeheugen hoger in te stellen...

compaq zelf zegt dat het niet kan, maar ja die zeiden ook dat er maar een 6 G hdd in kon ( waarom heb ik nu dan er een 12 G in zitten?)

niets bijzonders

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Dit is waarschijnlijk vast ingesteld, maar je kan eens op het forum van www.compaq.com kijken of ze daar het antwoord weten. :)

Verwijderd

moved HA >> V&B

Verwijderd

nee volgens mij kun je niet "zomaar" xtra geheugen op je videokaart proppen.. :( maar informeer idd ff bij de fabriek.. suc6!

Verwijderd

Je kunt het best een andere GFX-kaart in je laptop proppen.
(Als je daar tenminste ruimte voor hebt!)

• Tele
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 12:14 schreef Braadkip het volgende:
Je kunt het best een andere GFX-kaart in je laptop proppen.
(Als je daar tenminste ruimte voor hebt!)
Ken ik niet vertel :+ , maar serieus: daar heb ik nog niet van gehoord, voor zover ik weet zit het videogedeelte altijd op het moederbord in laptops.. :)

Verwijderd

Nee hoor, ik heb voor Compaq gewerkt en toen ik daar werkte schroefde ik zeer regelmatig Laptops open (voornamelijk Armada's) open voor onderhoud/reparatie.
Zit gewoon een heel klein GFXje in of apart videogeheugen.
Beide zijn te upgraden :)

Ik zoek het wel ff uit voor je !

[edit]
Welk model heb je daar ?
Iets in de zin van: XL2, XL250, XL356 of een ander getal . .

• S-Cript
Braadkip> thanx in iedergeval als vast voor het zoeken..

het is de Presario 1400 XL 246

again Thanx...

niets bijzonders

• Sovereign
  • Laatst online: 27-06 19:01
VGA chips zitten in 99% van de gevallen gesoldeerd op het mobo van de notebook printplaat. Er zijn daarom ook geen losse vga kaarten te koop voor notebooks.

Moet er dus niet aan denken wat jij voor "support" hebt geleverd bij Compaq. <shudder>

• Tele
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 13:39 schreef Sovereign het volgende:
VGA chips zitten in 99% van de gevallen gesoldeerd op het mobo van de notebook printplaat. Er zijn daarom ook geen losse vga kaarten te koop voor notebooks.

Moet er dus niet aan denken wat jij voor "support" hebt geleverd bij Compaq. <shudder>
Hmm, ik ga er vanuit dat hij best gelijk kan hebben. De armada 1750 hier is ook modulair opgebouwd vanbinnnen. (kwam ik achter na het bekende witte-scherm probleem bij dit model)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 13:39 schreef Sovereign het volgende:

Mja, jij weet het wel :? wijsneus . . .

Dan heb ik met die 1% gewerkt en ik kan je vertellen dat dat er een heleboel zijn :7

En wat mijn service betreft, die was prima.
Door het verlenen van deze prima support heb ik anders wel (ook in het buitenland) de mooiste kantoorpanden gezien.
En juist in DIE panden heb ik vaak GFXmodules in laptops en bla bla bla bla . . (fuck you)

Verwijderd

S-Cript valt helaas niet in de prijzen.
Jou GFX is een geíntegreerd Trident kaartje met 8mb shared memory.
(En idd het gros van de laptops heeft geíntegreerde GFX cards.)

• Sovereign
Mja, jij weet het wel :? wijsneus . . .
Uh ja.
Dan heb ik met die 1% gewerkt en ik kan je vertellen dat dat er een heleboel zijn :7

En wat mijn service betreft, die was prima.
Door het verlenen van deze prima support heb ik anders wel (ook in het buitenland) de mooiste kantoorpanden gezien.
En juist in DIE panden heb ik vaak GFXmodules in laptops en bla bla bla bla . . (fuck you)
Dat verhaal slaat dus weer nergens op. Wat heeft het bezoeken van kantoorpanden te maken met de VGA chip in een laptop? Niets dus.

Met hoge uitzonderingen (Dell Inspiron) daargelaten zitten VGA chips vast op het mainbord. Uitwisselbaarheid is in het algemeen onmogelijk omdat de andere zooi (geheugen, bios, etc.) specifiek aangepast wordt aan de geintegreerde vga chip.

Ga dus ergens anders zwammen, en steek die "fuck you" waar de zon niet schijnt.

Verwijderd

Ik zoek me de t@#$% naar een voorbeeld maar ik kan niets vinden.
Dus dat van die 99% wil ik best aannemen.
Neemt niet weg dat er 1% overblijft en na jou reaktie ben ik eens in mijn papieren gedoken en ontdekt dat het vooral om upgrade's van het videogeheugen ging (4MB, klein kaartje met 2 chippies).

Mja, gfx upgraden in je laptop is kennelijk niet meer ondersteund.

Verwijderd

En wat die GFX kaarten voor laptops betreft, die heb ik wel degelijk vervangen alleen zaten die in docking-stations. (zag ik net ook op de lijst)

Dus misschien is hier wel sprake van een misverstand, en niet van slechte support.

Misschien heb ik niet de juiste indruk gewekt, maar dat betekend niet dat je mijn werk moet afkraken.

Ik probeer tenslotte gewoon iemand te helpen :)

• Sovereign
Volgens mij zijn we alletwee wat te geirriteerd geraakt. :D

Verwijderd

Ben bang van wel, |:(

Nah, sorry dan . . .

LOL :)

• S-Cript
In iedergeval bedankt voor de support..
klein vraagje is het niet mogelijk om dan door een kleine "bios-aanpassing" daar waar 8MB gezet wordt deze te vergroten of zelfs de beperking eraf te halen...:?

niets bijzonders

Pagina: 1