Toon posts:

Probleem met Soundblaster PCI64v

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het probleem met bovenstaande geluidskaart dat na de installatie er bij elke keer opstarten van het systeem een foutmelding komt mbt het MIDI systeem. Er wordt aangegeven dat de driverset voor MIDI niet geladen kan worden en dan MIDI gedisabled is dus... Iemand enig idee hoe dit op te lossen is? Ik ben al bezig geweest met de website van creative en heb daar uiteindelijk deze drivers vandaan gehaald, maar die werken dus maar half. Verder heb ik daar een bestand gedownload van knap 8mb met een .ecw bestand, maar ik heb geen flauw idee wat ik daarmee aan moet.

Iemand enig idee wat de oplossing is en hoe ik het aan moet pakken ? :?

Verwijderd

sorry geen oplossing, kan je wel melden dat ik exact dezelfde foutmelding bij startup kreeg. Zodra ik weer terugging naar oude drivers werkte alles weer.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat is dus de grap, ik heb alleen deze drivers en er zijn geen andere te vinden. driverguide.com geeft geen andere drivers aan, creative zelf heeft alleen van die vage .lib of .ecw bestanden waarbij ik absoluut geen idee heb hoe ik die moet gebruiken...

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Staan er toevallig entries in je autoexec.bat en/of config.sys? Wellicht probeert hij onder DOS iets te starten wat blijkelijk niet lukt.

Welke OS gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik windows98, autoexec.bat en config.sys zijn leeg....

Verwijderd

Dit is speciaal voor rrainmen >:)

Try the AudioPCI download area at ensoniq.com.

They have the files
eapci2m.ecw
eapci4m.ecw
eapci8m.ecw

which are the two files that the driver looks for. Put them in c:\windows\system and reboot.

If they don't load automatically. Go into the Device Mananger and find them using the Setup tab under the Creative Labs Sound Blaster 128 device.

Also check the Multimedia control panel to make sure the output is being sent to the correct place (MIDI out or internal synthesizer depending what you use).

Mijn probleem is opgelost,goed lezen is het halve werk rrainmen hehehe

Just a GirL

Verwijderd

Topicstarter
jaja GirL gelukkig is mijn os geen ezel en werkt het bij mij ook allemaal weer... B-) bedankt he Just_GirL :* O+
Pagina: 1