Moederbord in een andere kast bouwen.

Pagina: 1
Acties:

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30
Ik heb op dit moment een ATX Miditower. Omdat deze nogal vol zit (2xHD, DVD, Writer, 4 PCI-sloten bezet) naakt mijn voeding (Enermax 350 Watt) veel lawaai. Daarom wil een Bigtower kopen. Ik heb echter geen verstand van het in elkaar zetten van een PC.

Volgens mij kan ik het moederbord de processor (+ koeler) en het geheugen in een keer overzetten naar de nieuwe kast. Op die manier hoef ik alleen maar de PCI-kaarten, IDE-drives, diskette- en voedingkabel van het moederbord af te halen. Maar hoe krijg ik dit moederbord los... (en weer vast op de andere kast >:) )

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Met een schroevendraaier >:) ? Maar het kan ook nog zijn dat het gewon geklikt zit, en hoef je alleen maar de klemmetjes los te halen. :7

Wanbeleid is ook beleid.

• TweakersOnly
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:30
Op dinsdag 20 november 2001 07:54 schreef agent327 het volgende:
Met een schroevendraaier >:) ? Maar het kan ook nog zijn dat het gewon geklikt zit, en hoef je alleen maar de klemmetjes los te halen. :7
Het betreft een Asus P3B-F moederbord die ik wil omzetten, heeft iemand dit moederbord al eens ingebouwd?

• Polaris
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
(overleden)
Let wel op dat moederborden teer spul zijn. Als je eraan gaat sleutelen zonder er verstand van te hebben, kan je hem weleens opblazen.
Trouwens, de herrie van de voeding hangt niet af van de belasting of de vullingsgraad van de kast. Het lijkt me niet echt dat een bigtower stiller zal zijn.

• Gamer
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-08 12:23

Gamer

Electrified

normaal zit dat toch vast met vijsjes ?
dus een schroevendraaier zou het moeten doen :) :)

Homey Pro | 4600Wp Z - 4800Wp W- 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Zendure 2400AC + 5 AB3000X| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 16:47
Als je er aan begint wordt alles vanzelf duidelijk!.. en wees niet al te bang dat je wat sloopt. Laat de processor er gewoon op zitten en de cooler ook en het geheugen als dat niet in de weg zit scheelt je weer wat werk. Veel succes... gewoon aan beginnen en het komt wel goed.
Pagina: 1