Toon posts:

Netwerk Hub in Case

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen,

ik heb hier een lekkere grote case die zowel als workstation en server dient.

Nu met al die kabels naar hier en daar dacht ik zo of het niet mogelijk zou zijn m'n case langs achter zo te modden dat ik er m'n hub in kan monteren, (kap er af, enkel bodemplaat en printplaat).

Wat ik dan wel nog zou willen doen is die leds naar voor in m'n kast plaatsen, (power, activity, collision, en dan nog eentje per poort) De originele leds zijn F*Cking SMD's.
Nu dacht ik deze los te solderen, fijne gaatjes boren in de kast (1 a 2 mm) en ze met een lijmpistool langs binnen er tegen te plakken. Dan met draadjes zo terug naar de hub.

Heeft er iemand hier ervaring mee?? of raden jullie het mij gewoon af??

Alvast bedankt

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
Je zou ook kunnen proberen glasvezels op de smd ledjes te doen, en die naar buiten te leiden..
Moet je het natuurlijk wel mooi afwerken..

Maar zeker een goed idee jah..

Suc6 ermee..

Verwijderd

Topicstarter
ja tuurlijk , glasvezel, |:(
shit, |:( heb ik net zo'n 4 meter weggegooid, |:(
was glasvezel van versatel...
pffff dat zal solderen worden denk ik
toch bedankt voor het idee *D

• Cereal
Op dinsdag 20 november 2001 02:04 schreef Cordobasdi het volgende:
ja tuurlijk , glasvezel, |:(
shit, |:( heb ik net zo'n 4 meter weggegooid, |:(
was glasvezel van versatel...
pffff dat zal solderen worden denk ik
toch bedankt voor het idee *D
ik neem aan dat die |:( voor jezelf zijn?? :+

jah, anders gewoon lossolderen -> draadjes eraan en ergens in de voorkant van de kast zetten..

nogmaals suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ja tuurlijk man,

een echte CM'er kan alles gebruiken en je moet weten
dat ik enkele weken het meeste heb weggegooid wegens
plaatsgebrek.

Maar ja, pech dus he :'(

Toch bedankt.

• Cereal
Hehe no problem :P

• GeleFles
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

GeleFles

What's in a bottle?

of je doet het met normale ledjes... (ik weet alleen niet of deze dezelfde voltage moeten hebben???)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 07:26 schreef Cordobasdi het volgende:
een echte CM'er kan alles gebruiken en je moet weten
dat ik enkele weken het meeste heb weggegooid wegens
plaatsgebrek.
Neemt vet veel plaats in ja.. wel 4 meter glasvezel. :P

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 09:46 schreef xoploosx het volgende:

[..]

Neemt vet veel plaats in ja.. wel 4 meter glasvezel. :P
lol..

maarre hub IN je kast is idd wel wreed jah.. :) toch ook es over na gaan denken.. :P

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Je kan ook de hub VOORIN je pc doen [met de ledjes] en de poorten naar 8er verplaatsen, die poortjes zijn nogal wat goter en makkelijke rlos te krijgen, de vraag is wel of je snelheid daar niet erg onder lijdt. [kdenk dat je performance wel wat 8eruit gaat]

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Topicstarter
heb hier nog een andere hub liggen, die is met gewone ledjes, wel kleiner formaat maar makkelijk los te krijgen, hubje is ook wat kleiner dan die eerste,

enneeee wat die plaats betreft van die 4M glasvezel....
het was niet alleen dat wat hier in de weg lag hoor, nog een hele hoop andere dingen ook hierow....

well, dit weekend ga ik alles eens rustig bekijken, en als ie er eenmaal in zit maak ik wel pics en post ik ze wel.

Greetz 8-)

Verwijderd

offtopic:
Als je nog es wat weg te gooien hebt, stuurt mij dan ff een mailtje :P (sgrob@home.nl)

Als je wil weten hoeveel volt er over je smd leds staat moet je ff een multimeter er overheen zetten terwijl je ledje brandt. Let er trouwens wel op as je SMD gaat solderen dat de temperatuur niet boven de 50 graden uitkomt anders werkt t nie meer. Ik zou zelf gaan voor de oplossing met draadjes naar de voorkant van je case. Gewoon een stuk flat cable (al dan niet geround) gebruiken en as t kan gewoon de smd leds laten zitten.
Je zou dan natuurlijk ook kunnen kiezen om met transistoren te werken :)

ff een "tekeningetje"

SMD led: -[]-

weerstand: -===-
(c)
transitor: (b) -<
(e)

"gewone" led: -^-

dan is dit een beetje het idee:

soldeer aan wwerszijde van de smdled een draadje en leid die naar de print voor in je case
(let ff op welke draad de plus en welke de min is)

de plus knoop je via een weerstand aan de basis (b) van de transitor:

Min(smd) -[]---===--<

Dan knoop je de "gewone" led via een weerstand aan de collector (c) van de transitor. De anderezijde van de weestand gaat naar de +5 volt (van je voeding):

+5V -----===--^--|
|
Min(smd) -[]---===--<

En de emmiter (e) van de transitor hang je aan de 0:

+5V -----===--^--|
|
Min(smd) -[]---===--<
|
|
0 (van je voeding)

Ik zit nu op me werk (kan dus ff geen goed plaatje tekenen in fotosjop) Als t nie duidelijk is moet je ff mailen dat zal ik vanavond thuis ff het een en ander goed uitteken :)

SUC6 iig.

Verwijderd

Topicstarter
THX :)

Zal het zeker bijhouden maar ga toch die hub gebruiken met de gewone ledjes... Heeft dezelfde eigenschappen als die eerste en is nog stukken kleiner om in te bouwen.

• StarLite
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 23:21

StarLite

'ON ERROR RESUME NEXT

Is het nog wat geworden¿
zo ja: PICS!

tyrips, tywreps, tiewreps, tiereps, tie raps, ripties, taiwraps, kabelbindbandjes » Tie Wraps
\o/

Verwijderd

Ben ik eigenlijk ook best wel benieuwd naar :)

Gauw pics posten!!

• Bert-Jan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-02-2024
wat zijn eigenluk SMD leds????

Verwijderd

Topicstarter
Tijd Tijd Tijd,

heb gewoon nog geen tijd gehad, :'(:'(:'(

Ga dan ineens nog een usb bracket langsvoor inbouwen ook...
maar tijd hebben he..

Zodra het er in zit komen de pics.

Al bedankt voor jullie belangstelling. *D *D *D

• Go0s
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 02-10-2010
mja ik heb een router en daar wou ik mijn 8ports hub ook inbouwen maarja, het is een minitower en een achtport hub is breder dan de kast :). Hmm keb nog een AT Hightower om een router in te bouwen >:) Dan past ie wel!! Goh wat een goed id van mij ;)

Maaruh, wil jij je hub uit elkaar schroeven en dan alle led opnieuwe solderen op je kast :?. heb je dan niet heel veel kans dat je je hub vernaaid :?

Groeten & Suc6 :)

Go0s

Verwijderd

Topicstarter
Zal geen probleem zijn voor de ledjes, heb al een andere hub gevonden met gewone ledjes erop, zijn 11 ledjes in totaal dus da's maar 22 keer solderen, electronica solderen is geen probleem hier hoor.

Grtz >:) >:) >:)

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op donderdag 29 november 2001 18:45 schreef Cordobasdi het volgende:
Zal geen probleem zijn voor de ledjes, heb al een andere hub gevonden met gewone ledjes erop, zijn 11 ledjes in totaal dus da's maar 22 keer solderen, electronica solderen is geen probleem hier hoor.

Grtz >:) >:) >:)
OK!!

FOTO's!

Blaat

Pagina: 1