dramatische performance

Pagina: 1
Acties:

• Razkin
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 21:30
Vanaf het ene moment op het andere moment loopt alles wat ook maar grafisch is bagger traag op me comp.
Gp3 is niet vooruit te branden zelfs de menu's gaan sloom, quake3 hakkelt al enorm in het ID logo filmpje, ook half life draait alles behalve soepel.
Ik draai al een een maandje XP prof op een p3-550@733, 128MB en GF 1 DDR. Niets is ondertussen veranderd qua software of instellingen !! Alles wordt normaal gedetecteerd, geen error meldingen door windows zelf. Hoe kan dit ?? :S:S

iRacing Profiel

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
128 mb met XP is beetje weinig...

specs

• Razkin
Dat klopt, maar dat is het probleem niet !

iRacing Profiel

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19-08 09:04
FF al je applicaties die op de achtergrond draaien afsluiten?

Heb ik ook wel eens als je Kazaa nog aan hebt staan, en die gaat spontaan weer m'n xxx lijst afwerken :)

Verwijderd

heb je al es geprobeerd met ctrl+alt+del alle programma's af te sluiten die aanstaan en dan te gaan gamen?
Het kan natuurlijk zijn dat in de tussentijd een proggie ongevraagd op de achtergrond draait dat voor vertragingen zorgt (mdm, visrusscanner, hardwaremonitor, etc.)
Probeer dat eerst es, kan soms veel schelen :)

edit:
shit, Urnie was me net voor :'(

• Razkin
Al getjekt. Er draaien geen voor mij onbekende apps + ik heb het systeem al gereboot. Kan m'n kaart niet gewoon kapot zijn ?

iRacing Profiel

• Cereal
Heb je de nieuwste detonator geinstalleer?

Waarschijnlijk is je kaar niet kapot -> als ie kapot is geeft ie geen beeld meer, en ik neem aan dat ie het in winhoos wel goed doet..

• Razkin
De nieuwste det geinstalleerd, maar daar zou het niet aan mogen liggen, liep in huidige config al een maandje goed. Zal als test ff opnieuw installeren.

iRacing Profiel

• Cereal
Check ook gelijk even hoeveel vrije schijfruimte je nog hebt (ivm. swapfile)

En de fragmentatie van de schijf (ivm. swapfile)

Verwijderd

Soms....soms wil het helpen als je je firewall en virusscanner uitschakelt.

• Cereal
Op dinsdag 20 november 2001 01:59 schreef accessoverride het volgende:
Soms....soms wil het helpen als je je firewall en virusscanner uitschakelt.
Ook 'n goeie jah..

• Razkin
ff drivers getest, zowel ori(XP) als 21.83 is geen verbetering. Swap staat vast op 384, heeft ie het dus een maand goed mee gedaan. Virusscanner is er niet en van de ingebouwde(?) firewall heb ik geen last gehad + ik heb daar niets aan veranderd. Het is echt vanaf het ene op het moment gebeurd. Heb zitten gamen 's middags(normaal), doe monitor uit en kom pas later weer terug en toen inees was alles traag.

iRacing Profiel

• Cereal
Gebruikt ie processorkracht (contr-alt-del), en rateld de HD?

Erruh vreemd verhaal...

Maar sluit eens echt alles af..
systemtray leeg iig.. en zoveel mogelijk services die je bekend voorkomen afluiten...

• Razkin
Geen effect :( Snap hier echt niets van.
Er is geen niet normaal geratel van de HD oid.

iRacing Profiel

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-08 20:32

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Heb ik ook een keertje gehad. Ik denk dat bij de installatie van de drivers iets verkeert is gegaan. Ik zelf heb gewoon het hele systeem opnieuw geinstalleerd. Is natuurlijk wel een grote opgave, maar dan draait alles teminste weer goed.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

• Cereal
*zucht

inderdaad een kloteprobleem...

nog 'n optie -> Win 2K :)

• Cereal
Ik heb geen WinXP, maar ik weet wel dat je met winME je systeem kunt herstellen naar een punt in het verleden..

misschien biedt dit soelaas..

• Razkin
Dat systeem restore staat uit, had daar sowieso geen vertrouwen in. Bovendien valt er weinig te rstoren als het al een maand exact hetzelfde was. Denk dat ik idd maar ff verse setup erop moet gooien :(

Stap je over om van de BSOD af te zijn, kan je nog geen formatteren en opnieuw installeren :(

iRacing Profiel

• Cereal
Nou, sorry dat ik je niet kon helpen :7

Maaruh, suc6 verder... en nog een prettige nachtrust B-)

Verwijderd

update van de bios van je moederbord EN(!) videokaart, had hier ook een dergelijk probleem, bij de bios update ging het (een beetje) beter, maar nu bij de videokaart bios update werkt alles perfect, beter dan ooit voordien.
(natuurlijk ook de via 4-1 drivers installeren als je via chipset hebt)

• Razkin
Het kan nog vager, PC heeft een uur of 4 uitgestaan en alles is weer normaal qua performance :? Alleen zijn wel al me cookies weg !! Het wordt steeds gekker met windows.

iRacing Profiel

• Cereal
Hehe, nou hopen dat het zo blijft :)
Pagina: 1