P2 dual 333mhz goed als server???

Pagina: 1
Acties:

• Apoca
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-08 11:49

Apoca

Array Technology Industry

Topicstarter
Ik wil een dual P2 333mhz 256mb als server inzetten, heb thuis kabel internet gekregen, is deze daar goed voor of niet snel genoeg??? En hoe kan ik deze het beste aansluiten??? ( welk besturingssysteem is daar het beste voor geschikt ?? ) :? :? :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

Leuk dingetje voor een server...
Zet er een Linux Distro op, of Win2k, en rammen maar :)

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-08 00:35
psies, no problem, draaien met die bak!

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• Apoca

Apoca

Topicstarter
OK, maar wat kan ik er het beste op zetten??? windows 2000 / NT / XP. Ohh ja de internet verbinding komt wel via deze pc binnen en verdeeld dan de internet verbinding, wil er en hub tussen hangen, moeten 4 pc's op aangesloten worden. 2 p3's, 1 laptop, en 1 1400 AMD. Trekt de server dat wel? :? :?

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / Radeon RX 9070 XT Red Devil / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / FSP Hydro Ti PRO 1000W

Verwijderd

héél simpele oplossing, heb ik ook gedaan na een paar problemen met mijn Win2k server, router kopen om internet verinding te delen, werkt perfect, en voor zo'n 5000 Fr kan je al een router kopen tegenwoordig (ik toch 8:) ) (als het enkel simpelweg om het delen van de internetverbinding gaat, waarom dan volledige pc gebruiken?)
Op dinsdag 20 november 2001 01:27 schreef Apoca het volgende:
OK, maar wat kan ik er het beste op zetten??? windows 2000 / NT / XP. Ohh ja de internet verbinding komt wel via deze pc binnen en verdeeld dan de internet verbinding, wil er en hub tussen hangen, moeten 4 pc's op aangesloten worden. 2 p3's, 1 laptop, en 1 1400 AMD. Trekt de server dat wel? :? :?

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Nee hij is niet alleen voor internet, het moet een netwerk worden waar iedereen bij iedereen op de pc kan, er komt een cd-rom /dvd speler in,en 2 scsi hd's in, het word voor opslag en weet ik wat nog allemaal gebruikt, het zal toch wel iest meer zijn denk ik dan je gewoon als server gebruikt thuis in de gangkast. ( toch zal deze daar ook staan ):P

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 01:48 schreef Apoca het volgende:
Nee hij is niet alleen voor internet, het moet een netwerk worden waar iedereen bij iedereen op de pc kan, er komt een cd-rom /dvd speler in,en 2 scsi hd's in, het word voor opslag en weet ik wat nog allemaal gebruikt, het zal toch wel iest meer zijn denk ik dan je gewoon als server gebruikt thuis in de gangkast. ( toch zal deze daar ook staan ):P
dit gaat ook, je hebt een WAN stekker aan de router, die gaat uiteraard naar uw internet, 4 stekkers voor de 4 pc's die je hebt, en een uplink, die kan je altijd (met een crossed cable) naar je server laten gaan, zodat deze gewoon werkt als netwerk-pc, veeeel gemakkelijker, en het voordeel dat als je server 'plat ligt', je nog altijd met de 4 andere pc's op het internet kan... :)

• anthonov
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-10-2023
Dual PII333 is meer meer meer dan zat.
Als je goede netwerkkaarten (lees: busmastering) hebt en voor eventuele IDE devices netjes ultra-dma inschakelt staan die cpu's vooral uit hun neus te vreten.

Ter indicatie: Ik heb een 486DX40 als gateway draaien en daar gaat soms >500kbytes/sec doorheen. Dankzij de twee degelijke 3com netwerkkaarten heeft 'ie dan nog steeds een cpu belasting van 0,0.

Verwijderd

Waarom scsi? Tis maar voor opslag! Lekker goedkope 54 rpm van 80 gig dr in joh!

• Weppel
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-08 07:56
Op dinsdag 20 november 2001 10:26 schreef Ro2 het volgende:

[..]

Waarom scsi? Tis maar voor opslag! Lekker goedkope 54 rpm van 80 gig dr in joh!
2 Opties:
1. Hij heeft geld teveel
2. Hij heeft ze toch nog over..

in beide gevallen: nix kopen :) lekker met SCSI rammen

• Apoca

Apoca

Topicstarter
Geld heb ik al zeker niet te veel, maar over waren ze wel ja. Heb ik gekregen van een vriend van me die een geheel nieuwe server heeft gekregen voor zijn bedrijf. Dus das altijd beter he....*D *D *D

Verwijderd

ik heb zelf een p75 met windows98 en winroute, werkt perfect... no worries dus..

Verwijderd

Mijn K5 133 met 16mb ram en een 85 mb hd doet het ook flex als freesco rooter.

Alleen voor internet te delen is die dual 333 zwaar overkill.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
ik heb een k5-100 met 48 meg draaien met windows 95 er op en sygate 3.1. draait maanden achtereen, win 95 in best stabiel namelijk als je er helemaal niks op doet.

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

Ik heb nu 'n Bp6 dual 400 cellie met mandrake 8.1 met samba & apache aan.

en het internet op via linksys 8ports cable/dsl - router/switch_Hub

Helaas staat de router ingesteld als DHCP server wel makkelijk maar ook hinderlijk als je meer wil.

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

mijn nieuwe server word een
deul pentium3 450

waarom :
a: er worden via deze server divx en mp3 en games internet en enz mee gedaan.
b: omdat ik het hier heb liggen (word het nog gebruikt ook)
alleen de moederbord moet ik nog kopen

• GeBas
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-06 21:56

GeBas

--

Mijn server is een P150

deze voldoet momenteel helemaal. Dus ik denk dat jij in een luze situatie zit :)

| Apple iMac 27" 2012 | Apple McBook Pro 13" 2010 | qnap ts-112 |

• igg
  • Laatst online: 29-10-2025

igg

waar een wil is ben ik weg

jouw pII is meer dan voldoende, draai zelf als servertje een dual pI 100@120 met win2k ;)

NUON: sponsored by igg (xp2600+, xp1600+, dual duron1000, dual pI, pII, 3x celeron)

Pagina: 1