Toon posts:

een server thuis

Pagina: 1
Acties:
  • 105 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wat voor systeempie is leuk om thuis als server neer te zetten en waar moet het allemaal aan voldoen? En heeft men nog tips betreffende installatie van welke windows versie enz enz.

Ik heb de beschikking over een P200MMX met 64Mb SDRAM, wat kan ik hier verder nog mee doen?

Iedereen die tips heeft en/of opmerkingen: welkom.

• Cowboy Henk
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 25-05-2024

Cowboy Henk

RUSTIG!! Kalmte kan u redden!

Op dinsdag 20 november 2001 00:37 schreef klapschaats het volgende:
Wat voor systeempie is leuk om thuis als server neer te zetten en waar moet het allemaal aan voldoen? En heeft men nog tips betreffende installatie van welke windows versie enz enz.

Ik heb de beschikking over een P200MMX met 64Mb SDRAM, wat kan ik hier verder nog mee doen?

Een P200MMX met 64Mb is vooralsnog prima om als server te fungeren, wat wil je dat hij allemaal gaat doen?
Als i.net server? Data-server? printersever?
Heb 2 jaar een P233MMX met 128Mb, 2x20GbHDD en een 100Mbit kaartje gehad, en een 10Mbit van de modem, werkte prima onder 98

Blaat

Verwijderd

mjah als je het goed aan wilt pakken neem dan gewoon die 200 van je en install linux (slackware).. ik weet niet of je er al ervaring mee hebt.. maar het is zeker de moeite waard om aan te beginnen.. suc6 !

Verwijderd

Als ik jou was zou ik er gewoon Win NT4.0 op installeeren,
Werkt bij mij perfect.
Internet delen/Dataopslag/Domein/Backup

Groeten,

Brop
:P

• Marv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11-06 06:52
Op dinsdag 20 november 2001 09:45 schreef Brop het volgende:
Groeten,

Brop
:P
[topic=309815/1/25]

Met een P200 met 64 mb ram kun je een lekker servertje opzetten.... filesharen, backup, internetsharing... voor filesharing/backup zou ik wel zorgen voor een lekkere grote HD :9

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• TeeDee
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 22:51

TeeDee

CQB 241

Ik heb thuis ook een 200 mmx (@ 233) en die draait perfect. 192 mb ram, een 2.1 Gb hdd voor systeem en 8 gb hdd voor data (tis nie veel, maar voor mij voldoende.) 64 mb is ook wel voldoende. Meer geheugen is misschien beter, maar zo ist ook goe ;)

Veel plezier ermee iig...

Heart..pumps blood.Has nothing to do with emotion! Bored

Verwijderd

:? win98 als een server OS |:(

NT4.0 server of een Linux OS dat lijkt er meer op maar Win98 ...nee dat zou ik niet doen..
Als je ervaring met linux heb dan kun je deze installeren maar als je geen ervaring hebt dan neem je WinNT 4.0 srv.
is goed te doen, je kunt eenvoudig I.net delen en als PDC gebruiken..voor backuo etc.etc.

• Marv
Op dinsdag 20 november 2001 09:50 schreef TeeDee het volgende:
Ik heb thuis ook een 200 mmx (@ 233) en die draait perfect. 192 mb ram, een 2.1 Gb hdd voor systeem en 8 gb hdd voor data (tis nie veel, maar voor mij voldoende.) 64 mb is ook wel voldoende. Meer geheugen is misschien beter, maar zo ist ook goe ;)

Veel plezier ermee iig...
Ik heb thuis een P60, 450 mb hd, 96 mb ram en die kan het internet delen net aan.... lekker goedkoop :)

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

• earthforce
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-06 19:43

earthforce

hmmm vandaag maar ff niet :)

onze server thuis met adsl erop is ook een compaq 200mhz systeem met 64MB geheugen, 2GB hdtje en twee netwerkkaarten.
werkt super als server.
Ben niet thuis in linux en dat soort shit dus heb win98SE eropgezet. alle activx en java applications op disabled gezet alle beveiligingen op hoog nieuwste virusscanner en zonealarm firewall en het werkt als een tiet samen met browsegate.
Dit is het programma om internet mee te delen wat ik gebruik.
internet connectie met adsl viel om de zoveel uur weg maar na een update van ie5.5 naar ie6 is dat opgelost.
Verder spreekt het voor zich dat je niets installeert op die server en er niet op werkt.

p.s. heb natuurlijk ook alle beveiligingupdates van win98se gedownload.

...

Verwijderd

Linux erop! (RedHat 7.2)
Alle functionaliteiten beschikbaar die je je maar kan verzinnen.
File- / Print-sharing
Mail-server
I-net gateway
Firewall (iptables :9~)
etc. etc.

Maar als je je niet teveel wilt verdiepen in Linux maar toch een goede firewall wilt hebben kan je eens kijken naar Freesco

Verwijderd

Ik heb een hele tijd gedraaid met een P-133@166 en 32MB(70NS) gebeugen, dat draaide...minimaal 2 keer per dag toch wel >:) (NT4, IIS4, Proxy2.0, veel crashes)

Nu draai ik met een P2-350 en 1024 SDRAM, Win2K met ISA server. Dat draait toch echt een berg soepeler. Qua server heb ik het volgende advies: De CPU maakt niet zo erg veel uit, maar op het RAM moet je niet bezuinigen (gelukkig heb ik mijn RAM gekocht toen het nog zo aso goedkoop was, dus een investering kun je het nauwelijks noemen :) )

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:00 schreef oudakker het volgende:
Linux erop! (RedHat 7.2)
Alle functionaliteiten beschikbaar die je je maar kan verzinnen.
File- / Print-sharing
Mail-server
I-net gateway
Firewall (iptables :9~)
etc. etc.

Maar als je je niet teveel wilt verdiepen in Linux maar toch een goede firewall wilt hebben kan je eens kijken naar Freesco
redhat ??!! (install dan win98 ;))

check mijn server http://213.51.13.159/sys 'k moet nog een hoop update 'k weet.. maar beetje weinig tijd gehad de afgelopen paar weken.. :'(

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:09 schreef NorthernLightX het volgende:
Ik heb een hele tijd gedraaid met een P-133@166 en 32MB(70NS) gebeugen, dat draaide...minimaal 2 keer per dag toch wel >:) (NT4, IIS4, Proxy2.0, veel crashes)

Nu draai ik met een P2-350 en 1024 SDRAM, Win2K met ISA server. Dat draait toch echt een berg soepeler. Qua server heb ik het volgende advies: De CPU maakt niet zo erg veel uit, maar op het RAM moet je niet bezuinigen (gelukkig heb ik mijn RAM gekocht toen het nog zo aso goedkoop was, dus een investering kun je het nauwelijks noemen :) )
inderdaad, maar nt4 srv heb ik ook draaiende gekrijgen op 486 met 12 mb; 1 connectie ging goed; een tweede was het hangen :) .

64 mb extra is geen overbodige luxe maar voor nt4 moet het zo ook wel lukken.

hier draaien webservers op nt4 met p2-400 en 512 mb die servers kunnen het makkelijk aan... toch 40000 hits per week (per server)...

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 00:37 schreef klapschaats het volgende:

RUIM (!!!!) voldoende!!!!

Installeer NT4 server of als je een echte stoeiert bent met PC's en netwerkjes zou ik gaan voor *nix (Red Hat of zo om mee te beginnen) ..maar bij een *nix systeem moet je wel veeel lol hebben in het uitvogelen van dingen die je nog niet kent en bereidt zijn er veel tijd in te steken

Maar .. je krijgt er weat voor terug hoor!

Alles wat je wil kun je ermee: file- en print-server, inet-gateway...noem maar op...je kunt het zo gek niet bedenken of het kan :o

• flat
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 09:55 schreef Marv het volgende:
Ik heb thuis een P60, 450 mb hd, 96 mb ram en die kan het internet delen net aan.... lekker goedkoop :)
welk moederbord zit daar dan in?
mijn server (ook een P60) kan niet meer dan 40 mb aan (wat overigens meer dan genoeg is hoor)

"Happiness is a way of travel, not a destination."
--Roy Goodman

Verwijderd

Topicstarter
Hoi jongens, bedankt in ieder geval voor jullie tips, trucs en opmerkingen. Ik denk dat ik al een stuk wijzer geworden ben.

Verwijderd

gut, me heeft en 486, 33mhz, met slackware...
die kan internet delen, hij draait samba(voor windows shares), en hij draait een webserver(vooralsnog alleen voor intern gebruik, eigenlijk nergens goed voor dus :))

en hij heeft 6,4 gb harddisk :D

en hij werkt als een tierelier! 8-)

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 20:52
Ik heb een 50(!) Mhz HP workstation (met een PA-Risc processor) als server... Doet 100 Mbit en 150 Gb aan HD :9~

Werkt perfect... Crasht nooit

• gcb
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 24-07 10:14

gcb

Ik draai hier een dual Pentium Pro 200Mhz (256 KB) met (nu nog) 4,3 GB SCSI en 256 MB EDO DIMM. Onder Windows 2000 Professional, misschien zet ik er nog een keer Server of AS of. Maar voorlopig werkt het goed.

• juanp
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08 20:35
ik heb hier een Pentium 166 32 mb edoRam en daarop Win 2k
draaid ook altijd een koe op en staat nu al ........ huh :? ...... ik snap het niet meer......

tot hoever gaat statbar met uptime weergeven. hij stond pas 50 dagen aan en nu staat er 04:01:33:22

maar volgens mij klopt dat nit helemaal want als dit beestje opnieuw op start dan duurt dat wel even en moet ik een wachtwoord invoeren. :? :? nou ja iniedergeval hij staat lang aan :)

edit:
ok even ergens anders gekeken: 53 dagen 18 uur en 33 min. :)

• apa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-08 09:42

apa

Run Forest, ruuuuuuuuuunnnnn!!

Dual Pentium Pro? Weet je misschien waar ik nog zo'n moederbord kan vinden? Welk mobo heb jij daarvoor?

PC: R5-2600X | X370-Pro | 2x8GB | 960Pro 512GB | WD 4TB | GTX 660 | Eizo CX240 | Steinberg UR22MkII | JBL LSR305

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-08 10:39
ik heb een dual p233 bordje liggen met 64mb edo, zondag maar ff sjoppen op de hcc om er iets leuks van te maken :)

(ik was van plan em in een prullenbak te bouwen, maar grote stalen prullebakken zijn duur :( dus t wordt wat anders denk ik :P )

Haal NOOIT een spookrijder in !

• Marv
Op dinsdag 20 november 2001 10:51 schreef Flat© het volgende:

[..]

welk moederbord zit daar dan in?
mijn server (ook een P60) kan niet meer dan 40 mb aan (wat overigens meer dan genoeg is hoor)
Welk moederbord..... zou het niet weten.. merkloze zooi ;)

Edit: tis trouwens 72 mb.. die 96 zit in een andere pc... een p200 |:( :)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 10:15 schreef betweter het volgende:

[..]

inderdaad, maar nt4 srv heb ik ook draaiende gekrijgen op 486 met 12 mb; 1 connectie ging goed; een tweede was het hangen :) .

64 mb extra is geen overbodige luxe maar voor nt4 moet het zo ook wel lukken.

hier draaien webservers op nt4 met p2-400 en 512 mb die servers kunnen het makkelijk aan... toch 40000 hits per week (per server)...
Sja, wij draaien hier ook met NT4, onder andere Terminal Server, maar ik kan het niemand aanraden... NT4 is echt passé, geen nieuwe servicepacks meer terwijl die voor stabiel werken wel nodig zijn. Echt weer M$. W2K draait een stuk soepeler. Ook is ISA een veel krachtiger pakket dan Proxy, ISA is een volwaardige firewall terwijl Proxy dat alleen maar claimde te zijn.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-08 20:52
Op dinsdag 20 november 2001 13:15 schreef Brick het volgende:
ik heb een dual p233 bordje liggen met 64mb edo, zondag maar ff sjoppen op de hcc om er iets leuks van te maken :)

(ik was van plan em in een prullenbak te bouwen, maar grote stalen prullebakken zijn duur :( dus t wordt wat anders denk ik :P )
Bij ons in de AH hebben ze alu prullenbakken, errug goedkoop (3 tientjes ofzo) :Y)

[edit] Bij ons = dus in Rotterdam

Verwijderd

Hoi,

Als je die bak alleen als firewall wilt gebruiken download dan Smoothwall vul de vereiste gegevens in en je bent klaar.
Anders kun je Mandrake downloaden. Deze distro heeft ook internet connection sharing en configt gelijk DHCP voor je.
Verder zou ik veel lezen zodat je begrijpt wat je doet.

Succes ermee

TwoTone

• Mior
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 00:58
Ik heb ook een server. Ik doe er vanalles mee, dns/www/ftp/mail/irc. Er draait Slackware 7.0 op.

Verwijderd

ik heb nu net een paar dagen een servertje draaien P433 celeron 64 mb ram met winxp draait wel lekker maar mijn hoofddoel is het internet sharen maare hebben mensen nog leuke stuff of iedeen voor onderhoud en enz graag......

ow ja en dat sysinfo wat een paar van jullie gebruiken wil ik ook hoe kom ik er aan ????

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Bij mij gaat er binnekort een Dual PII 266 | 64 MB tegen aan alszijnde gateway cq. firewall....
Ben hem nog aan het configgen (RH7.2)

Maar een P200 met 64 MB kan je idd hele leuke dingen mee doen mbt server doeleinden.
Linux moet je leuk vinden, anders gewoon een stevig dicht gepatchte Win2K Server doos van maken.

En dan bedoel ik ook stevig dicht patchen, eventueel IIS erop (voorzichtig zijn).
En je hebt een pracht servertje....

Euh...Tips :?
Zo weinig mogelijk installeren, zo veel mogelijk services/deamons/rpm's/whatever eruit knikkeren.
Stevig patchen dus.
Alle overbodige grapjes tot aan het laatste en miezerigste aan toe verwijderen.
En het laatste idee: }:O gaan draaien (alle beetjes helpen)

Veel suc6 :)
Pagina: 1