Geheugen erbij prikken, statisch,etc

Pagina: 1
Acties:

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik ga morgen eventjes 256MB erbij prikken op een Abit KT7 mobo...ik vraag me nu even een paar dingen af:
- Hoe hard moet je het reepje erin douwen? Ik hoop niet hard, want ik ben nogal bang iets te mollen...
- Waar kan ik het geheugen het best vastpakken?
- Ik neem aan dat ik de stekker in een geaard stopcontact moet laten om de kast geaard te laten zijn (en natuurlijk mezelf van te voren ontladen)

Ik vraag dit maar even, zodat ik morgen niet met een gaar reepje geheugen zit ofzo...geheugen is volgens mij een van de gevoeligste onderdelen...

Alvast bedankt :)

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op dinsdag 20 november 2001 00:14 schreef Glacier het volgende:
- Hoe hard moet je het reepje erin douwen? Ik hoop niet hard, want ik ben nogal bang iets te mollen...
gewoon tot de 'slotjes' klikken
- Waar kan ik het geheugen het best vastpakken?
zijkanten
- Ik neem aan dat ik de stekker in een geaard stopcontact moet laten om de kast geaard te laten zijn (en natuurlijk mezelf van te voren ontladen)
Ik zou de stekker er maar uithalen want een ATX voeding word geschakeld door het mobo, dus er staat ook spanning op als ie uit staat.
Alvast bedankt :)
graag gedaan ;)

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

Op dinsdag 20 november 2001 00:18 schreef Narf het volgende:

[..]

gewoon tot de 'slotjes' klikken
[..]
Klikken? Dat komt niet echt overeen met je ondertitel :P

Maar no sweat, geheugen erin proppen is een eitje; zelfs ik kan het ;) (vandaag binnen een half minuutje; tis net lego, maar dan wat duurder zeg maar :P )

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

• Splatter
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Ik moest op mijn KT7A flink hard drukken, maar het gaat niet zomaar kapot hoor.. kijk alleen wel uit dat je recht naar beneden drukt en dat het reepje niet naar voren of achter klapt. Je kunt ze idd het beste bij de zzijkanten vastpakken.

• Alfa Novanta
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-08 15:25

Alfa Novanta

VRRROOOAAARRRP

[bijdehand-mode]

Wow .. dit moet je me toch even uitleggen:

Aantal posts: 1382
Gem. aantal posts/dag: 4

.. en dan heb je 't nog nooit gedaan? :?
(geheugen inprikken hé ... niet doordenken! :P)

[/bijdehand-mode]

idd. kast beetpakken is goeie tip, maar wat misschien ook niet verkeerd is, is om even te kijken wat voor trui of bloesje e.d. je draagt! Als't enigzins knispert bij't uittrekken zou'k dat dan ook zeker uitdoen, want da's foute boel! ;)

.. want als je eerst je geheugen uit't zakje neemt en DAN pas de kast aanraakt, ben je dus al te laat!! :(

(valt vaak wel mee hoor ..)

My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 00:28 schreef ing._Buttje het volgende:
[bijdehand-mode]

[/bijdehand-mode]
Geheugen is het enige wat ik er nog nooit in heb gezet,ik ben nogal extreem voorzichtig...ik heb ook nog nooit wat gemold...en dat wil ik graag zo houden :)

Verwijderd

kijk ook even of de palletjes aan de zijkant open staan... en waar de nokjes zitten... moet standaard passend zijn; je hoeft niks bij te veilen ofzo :)
Het is net Ikea, je hebt geen hamer en spijkers nodig...

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Inderdaad. Je hebt alleen maar sweudse schreuvjes, en die schroef je er niet in met een schreuvedreuer, maar met een sleuteltje. :Y)

[vrij naar: Youp van het Hek - ikea stapelbed]

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Aars
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-01 13:59
Bovenstaande klopt allemaal, maar let er wel op dat je hem niet verkeerd om erin prikt, dan kan je blijven drukken maar dan gaat ie nog niet echt :)

Zit ie goed tussen de klemmetjes, ff hard drukken en ze klappen beide dicht ( of je moet een klein beetje meehelpen ).

Good luck :7

-

Verwijderd

Zommige mensen doen er wel erg moeilijk over he...
Man pleur er even zo'n dingkie in, of moet ik even een FAQ maken >:)

• Liggie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-12-2022
Ik was ook iemand die extreem voorzichtig was. Maar zodra je het vaker doet leer je dat vanzelf af.

Wat ik je wel aanraad is alles goed vrijmaken rondom de geheugenbanken. Dus geen ide kabels etc. die je tijdens het plaatsen van de dimms aan de kant moet houden. Als je de ruimte hebt en je kast op zijn zijkant legt en hem goed recht erinplaatst kan er weinig mis gaan.

Oh ja als je normaal extreem voorzichtig bent moet je voor je gevoel best hard drukken :) De eerste keer dat ik het probeerde dacht ik ook dat ik de boel sloopte maar die dingen klemmen gewoon strak :)

Verwijderd

[bijdehand-mode]

[/bijdehand-mode]

idd. kast beetpakken is goeie tip, maar wat misschien ook niet verkeerd is, is om even te kijken wat voor trui of bloesje e.d. je draagt! Als't enigzins knispert bij't uittrekken zou'k dat dan ook zeker uitdoen, want da's foute boel! ;)

.. want als je eerst je geheugen uit't zakje neemt en DAN pas de kast aanraakt, ben je dus al te laat!! :(

(valt vaak wel mee hoor ..)
Wat doen julie moeilijk, ik haalde laatst geheugen 128mb SDram.

zonder zak je althans een handschoen (Ben vaste klant daar en die gasten zijn erg melig :+ )
je kan hem gewoon je je jas zak vervoeren hoor :P
Je hoeft niet bang te zijn voor statische dingen hoor

Als ik jou was zou ik voor die 50 Waardetransport laten komen met 5 agenten om het veilig te vervoeren >:)

Hier word ik nou :z van

Verwijderd

Stekker eruit trekken en dan nog een keer op de powerknop drukken. Zo haal je ook het laatste beetje stroom eruit!!.

• Bubbles
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:09

Bubbles

DPC-Crew

2 the resQ

Op dinsdag 20 november 2001 14:12 schreef Tolner het volgende:
Stekker eruit trekken en dan nog een keer op de powerknop drukken. Zo haal je ook het laatste beetje stroom eruit!!.
vrij slim.
[troll-mode]
je kan natuurlijk ook met een paperclip bij de voeding wat gaan rommelen. krijg je hem waarschijnlijk ook wel mee ontladen *D
ps, dan sta ik niet in voor eventueel letsel of stukke voeding :z
[/troll-mode]

sorry, ben in een melige bui. Maar eigenlijk kan er weinig fout gaan.

Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8

• Glacier
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 13:57 schreef Qorne het volgende:
Zommige mensen doen er wel erg moeilijk over he...
Man pleur er even zo'n dingkie in, of moet ik even een FAQ maken >:)
Doe maar een FAQ ;)

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 17:18 schreef Glacier het volgende:

[..]

Doe maar een FAQ ;)
Echt dan maak ik even 1 >:)

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43

paradoXical

The ParadoX

Als je ziet wat ik allemaal met mem heb uitgespookt weet je gewoon zeker dat het haast niet stuk kan :)

Probeer maar eens een printplaat doormidden te breken, deze zijn echt extreem sterk, je kunt best wel wat kracht op je mem zetten, zorg wel dat je het geheugen er goed instopt anders kad het wel voor wat probs zorgen.

Steek het erin, druk gewoon beetje door en je voelt het mem er inschieten, kijk of de clips op hun plaats zitten en voila :)

Ik heb ook wel eens mem verwisseld toen me pc aanstond, niks aan eht handje *D

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• Narf109
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-07 09:41
Op woensdag 21 november 2001 00:24 schreef HarrieH het volgende:
Ik heb ook wel eens mem verwisseld toen me pc aanstond, niks aan eht handje *D
Wow, hotswapable geheugen >:)

Verwijderd

Ik houd altijd de verwarming vast als ik ESD-shit wil voorkomen....... bij een geaard-stopkontakt wil nog niet zeggen dat de aarde is doorgezet.

Verder steek ik altijd het geheugen erin en dan druk ik een kant erin tot hij klemt en dan pas het andere...... gaat (tot nu toe) bij mij altijd makkelijker als op allebei de kanten kracht te zetten

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 15:50

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Raak iig het liefst de contacten niet aan, ik zie vaak mensen die de chip daaraan vast houden, doe dat liever nit, houd het gewoon tussen duim en wijsvinger en "leg" hem er dan in zoals je hem hebben wilt druk dan met je andere hand op de (smalle) bovenkant , het LIEFST beide kanten gelijk.

Om te onladen kan je de kagel gebruiken, of zo'n leuk armbandje van 5 piek bij de betere electronica/soldeersjop

Breek je nek voorzichtig

Verwijderd

ik vind het altijd makkelijk om de computer neer te leggen(mobo op de grond)nu kun je alles veel beter zien, en je kunt meer kracht zetten :D.

• Glacier
  • Niet online
[bijdehand-mode]
Euh, hoe kun je dat eigenlijk zien?

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 17:52
Op woensdag 21 november 2001 00:53 schreef wasa het volgende:
Ik houd altijd de verwarming vast als ik ESD-shit wil voorkomen....... bij een geaard-stopkontakt wil nog niet zeggen dat de aarde is doorgezet.
Een geaard stopcontact zonder werkelijke aarde kan alleen doe-het-zelf werk zijn, het is constructie technisch nl. niet toegestaan.

Overigens hoeft een verwarming niet geaard te zijn; in nieuwbouw gebruikt men tegenwoordig vaak kunststof leidingen.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 11:13 schreef Glacier het volgende:
Euh, hoe kun je dat eigenlijk zien?
Links van de quote

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Pagina: 1