Ik heb vanavond eens naar een Packard Bell pc gekeken van iemand die hem wat sloom vindt worden. Tja, het is een P200 mmx met 16 mb geheugen. Nou heb ik es even gekeken wat er in zit, en het is 16 mb SDRAM (dus 168 pins). Kan ik er nou gewoon even 128 MB bij inprikken in het lege slot wat nog over is? En kan dit gewoon 100 Mhz geheugen zijn? Zou deze pc dan veel sneller werken?
Verwijderd
het ken niet, je moet zo'n oude 32 MB van pc66 halen, geen idee of ze nog hebben of 64 bgestaat. of EDO ram
Verwijderd
Het mobo zal waarschijnlijk slechts PC66 ondersteunen. maar hier kan je natuurlijk PC100 of PC133 inprikken. maar dat zal dan op 66mhz draaien. ik denk alleen niet dat ie een 256dimm pakt, en waarschijnlijk ook geen 128mb dimm..
Verwijderd
Flection Direct verkoopt PC66 32MB ram voor22 gulden, wel kijken hoeveel gleuven de moederbord heeft,
Ben je er zeker van dat het 168pins SDRAM is? Ik heb nog nooit een 16MB 168pins SDRAM reepje gezien. P200MMX is een Socket7 CPU en de Socket7 plankjes hebben van originie 72pins EDO/FP DRAM slotjes. In de latere periode kwamen er Socket7 plankjes uit met 72pins en 168pins geheugenslotjes naast elkaar. Misschien dat die 16MB in de 72pins DRAM slotje zat en dat je tegen een lege 168pins slot zat aan te kijken..
Je kunt inderdaad PC66/PC100/PC133 reepjes in duwen. Die dingen zijn backwards compatible, de aangegeven snelheid is gewoon de maximaal bereikbare snelheid. Ook al loopt het (theoretisch
) op 1MHz, dan werkt het nog. Ik zou gewoon voor PC133 gaan, de prijsverschil tov de PC66/PC100 is nihil en veelal is de PC133 zelfs het goedkoopst, omdat de PC66/PC100 zeldzamer beginnen te worden..
De meeste Socket7 plankjes ondersteunen 4Mbit, 8Mbit en 16Mbit reepjes. De grootste 16Mbit reepjes zijn 256MB, maar die zijn doublesided en ik ben er niet zeker van of het wordt ondersteund. Dus je zit misschien vast aan het maximale van 128MB per slotje. Ik heb zelf ook een Socket7 plankje met 2x 128MB singlesided PC133 SDRAM en het werkt perfect.
Je kunt inderdaad PC66/PC100/PC133 reepjes in duwen. Die dingen zijn backwards compatible, de aangegeven snelheid is gewoon de maximaal bereikbare snelheid. Ook al loopt het (theoretisch
De meeste Socket7 plankjes ondersteunen 4Mbit, 8Mbit en 16Mbit reepjes. De grootste 16Mbit reepjes zijn 256MB, maar die zijn doublesided en ik ben er niet zeker van of het wordt ondersteund. Dus je zit misschien vast aan het maximale van 128MB per slotje. Ik heb zelf ook een Socket7 plankje met 2x 128MB singlesided PC133 SDRAM en het werkt perfect.
Verwijderd
Juist .. zoek dat eerst ff uit.
Ik heb hier ook een P166MMX op een socket 7 staan. Uit Mei '97 geloof ik.
Da's dus mooi alleen EDO. Niks geen DIMMetjes.
Ik heb hier ook een P166MMX op een socket 7 staan. Uit Mei '97 geloof ik.
Da's dus mooi alleen EDO. Niks geen DIMMetjes.
Moet je voor een Packard Bell geen Packard Bell-geheugen gebruiken? Bij Compaqs is dat toch wel zo?
Hmm, simms zijn toch veel minder lang dan dimms? Er zitten wel degelijk dimms in, zelfde als in mijn eigen pc (Celly 366). Zal nog even in de handleiding nakijken of 128 MB wordt geaccepteerd
In '97 kwam Intel met z'n TX chipset en zulke moederborden hebben vaak 2 dimmsloten.
De Pentium I borden waren over het algemeen redelijk kieskeurig als het ging om dimms. Of PC100/PC133 geheugen geslikt gaat worden, durf ik niet te garanderen. Maar als het een moederbord is met TX chipset, kan je er in ieder geval 2x32MB dimms op kwijt. Over grotere dimms durf ik nu nog even geen uitspraak te doen.
De Pentium I borden waren over het algemeen redelijk kieskeurig als het ging om dimms. Of PC100/PC133 geheugen geslikt gaat worden, durf ik niet te garanderen. Maar als het een moederbord is met TX chipset, kan je er in ieder geval 2x32MB dimms op kwijt. Over grotere dimms durf ik nu nog even geen uitspraak te doen.
Die zijn er wel hoor.. Ik heb er nog eentje liggen uit een oude compaq ofzo.. Die propten vroeger inderdaad al SDRam in hun mmx-systemen..Op dinsdag 20 november 2001 07:46 schreef BalusC het volgende:
Ben je er zeker van dat het 168pins SDRAM is? Ik heb nog nooit een 16MB 168pins SDRAM reepje gezien
Voor de rest heb je wel gelijk.
Heb nu ook een mmx-200 @ 225(zie sig) met 2x 128MB pc133 sdram (nameless, cas3). loopt prima op cas2 @ 75MHz
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
Dat zegt niet zoveel. Het hangt helemaal af van de chipset.Op dinsdag 20 november 2001 11:27 schreef Bubbles het volgende:
Heb nu ook een mmx-200 @ 225(zie sig) met 2x 128MB pc133 sdram (nameless, cas3). loopt prima op cas2 @ 75MHz
Als je een mmx 200 bijvoorbeeld op een Asus P5A prikt, mag je inderdaad verwachten dat 2x 128mb werkt.
Waarom zet je dat geheugen uit je eigen PC er niet even in om te testen, dan weet je het gelijk!
een of andere via chipset. jaja.Op dinsdag 20 november 2001 11:30 schreef anthonov het volgende:
[..]
Dat zegt niet zoveel. Het hangt helemaal af van de chipset.
Als je een mmx 200 bijvoorbeeld op een Asus P5A prikt, mag je inderdaad verwachten dat 2x 128mb werkt.
maar wat voor een mobo het is weet ik niet. zie sig.
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #8
Pagina: 1