Oude pc in netwerk, kan dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• HenkieNL
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-03-2024

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Ik heb nog een oude pc staan en wil daar een mp3/internet-pc van maken.
Specs:
AMD K6-200
Nu nog 540 MB binnenkort 8gb HD
168 MB RAM
CD-ROM
Win95/98/98se/XP (moet nog even kiezen welke ik doe)
10mbit netwerkkaart
standaardgeluidskaart
15" monitor
2mb videokaart
en nog wat dingen die me niet erg belangrijk lijken op dit moment.
Nu wil ik deze pc dus in het bestaande netwerk zetten, maar op de volgende manier:
mijn gewone pc (zie sig) zit samen met 2 andere pc's in hub, hebben 3 aparte ip-adressen. Nu wil ik die oude pc op mijn gewone pc aansluiten, maar hoe doe ik dat (als het al kan)? Dacht eens een keer iets gelezen te hebben van via de com-poort?
Kan iemand me hiermee helpen?
het zou er dus zo uit moeten komen te zien:
pc1
/
kabelmodem - hub - pc2
\
pc3 - oude pc

Alvast bedankt

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
sorry vergeten te vermelden, op gewone pc staat nu win98se, maar wordt binnenkort winXP

God is bedacht om het onverklaarbare te verklaren, hoe meer er verklaard wordt, hoe onverklaarbaarder God wordt......

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:05

Klippy

Still Game

Zou ook nog moeten kunnen et 2e NIC in 3e PC.

Howel 't me handiger lijkt om ze meteen aan de HUB te hangen hoor...

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
ja maar dan krijg ik het probleem van maar 3 ip-adressen die ik kan krijgen van @home. Dan moet er dus 1 van de drie (na toevoegen oude 4) pc's constant aanstaan of ik moet een router voor de hub zetten.

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Maar het kan dus met een 2e nic in mijn gewone pc, nic in oude pc, cross utp-kabel, sygate of ICS op gewone pc en alles zou moeten werken?

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
Je moet je eigen pc dus als een soort router gaan gebruiken. Net als wanneer je bijvoorbeeld FreeSCO zou nemen, moet je zoiets nu ook doen. Je kan t geheel ook gewoon doorproxyen met tooltjes. T makkelijkste is met Analog X Proxy, maar daar heb je ook t minste mogelijkheden bij. Zodoende

iRacing Profiel

• Dreamer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:37

Dreamer

Foutje

jah dit kan je moet het als volgt doen

internet
|
Server (oude pc)
|
Hub/switch
/ \
pc1 pc2 enz

specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

winxp gaat niet echt soepeltjes draaien op een 200 bak denk ik... win2k moet je hebben.. win2k ownz

zet anders van een andere bak die wel een ip heeft met win98 se of win2k internet connection sharing aan en hang die 200 aan de hub, zorg dat ze naar elkaar kunnen pingen en doe wat instellingen waarvan ik nu geen zin heb om ze te typen en je hebt internet

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-08 09:43

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

Je kunt ook je oude pc 24/7 aanhebben juist, en dan die tussen de hub en je eigen pc zetten. 2 Nic's in die oude pc en daar dan bij voorkeur een unix achtige op zetten... Heb ik hier ook ongeveer... Gewoon mijn kabel op de router en dan een tweede sserver die ik soms tussen mijn werkstation en mijn router plaats... Ideaal!

• HenkieNL

HenkieNL

Kinderpindakaas.....

Topicstarter
Ja ik heb er ook over zitten denken om er een router van te maken, maar wil eigenlijk zelf 2 pc's hebben (alleen die "gewone" is van mij, andere 2 van huisgenoten). Ik wil hem dan alleen gebruiken voor mp3 en internet, ik denk dat ik windows 2k er maar op zet dan en hem aan m'n gewone pc hang, klein netwerk van 2 pc's dus.

Pagina: 1