Toon posts:

Stille harddisks ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi

ik ben bezig met een superstil systeempje, en naast m'n zalman bloemetjes-cooler is natuurlijk de HD keuze 't belangrijkst...

nergens kan ik benchmarks vinden over HD's.. ik wil een stille, grote schijf.. 5400 rpm is prima, hij hoeft niet superrap te zijn of zo. als ie maar stil is ! :)

en veel hd fabrikanten kunnen er dan wel bijzetten "supersilent", maar ik ben er met m'n diamondmax ook wel achter dat je dat met een schep zout moet nemen...

dus.... wie helpt mij aan info, benchmarks, reviews, whatever ? :) thanx alvast.

• DRaakje
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
De baracuda IV serie is extreem stil. En de prestaties zijn ook zeer behoorlijk!!!!
Zie de site van seagate.

• Killjoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:53

Killjoy

Klingon lawn products

Ik heb zelf in m'n burnstation een Samsung 5400 60GB hangen. Is erg stil; zelfs read/write acties zijn nauwelijks te horen (in een normale midi tower). Wel zijn die samsungs erg traag. Benchmarks heb ik helaas niet voor je.

Het is den ambtenaar verboden gedurende den werktijd alcoholhoudende dranken te gebruiken, bij zich te hebben of in de dienstlokalen te bewaren.

• ken
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

deze is echr HEEEEL stil

Ik heb deze namelijk ook
IBM is een stofzuiger vergeleken met deze

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

• Jaguar645
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:18
Ik heb hier 1x een D740X 60GB van Maxtor der in zitten en dat ding hoor ik eigenlijk niet alleen maar als ie wat dingen gaat zoeken wat groot zijn.
me andere schijf is een iets ouder Maxtor die hoor je wel maar nog stted nog errug zacht, staat 24/7 aan in de kamer waarin ik slaap en heb er zo geen last van :)

Verwijderd

Topicstarter
ik hoor met mijn diamondmax ook geen read/write acties.. das wel relaxed op zich
maar daar staat toch een heleboel hoorbaar gesuis tegenover :(

• Victorio
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02-2024
Nieuwe Seagates zijn idd erg stil.
Ik ben ook met een stil systeem bezig en stoor me erg aan m'n 7200rpm Maxtor... :(

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Die van IBM zijn ook stil :)

ik verwacht iets

Verwijderd

Topicstarter
ken: welke is deze ? :)

• U-96
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-12-2020

U-96

it's a long way to tipperary..

je kan op de site van ibm een progje downloaden dat heet:
ibm feature tool, hiermee kan je je hd stiller maken, je levert dan wel iets aan performance in.
dit werket uiteraard bij m'n ibm hd's maar ook bij m'n maxtor

succes :)

• MRic3
  • Laatst online: 10-04 09:04

MRic3

Of praat ik weer poep?

Zit er niet een tooltje bij voor akoestic controle?
Kun je de schijf stiller zetten met als gevolg dat die ook langzamer wordt. Bij maxtor staat die altijd op max performance en bij IBM staat deze altijd op zijn stilst (dus langzaamst).

edit:

net te laat

If the world didn't suck, we would all fall off!!!

Verwijderd

Topicstarter
lijkt me sterk dat een tooltje iets kan veranderen aan de suis-herrie...
hooguit kan ie lees/schrijf acties stiller maken, denk ik.
en 't gaat me natuurlijk vooral om de overall herrie
prestatie boeit me (vrijwel) niks :)

Verwijderd

'k heb hier een doorgefikte seagate u2w :P (dies pas stil ;))

maarre ff ontopic.. nieuwe seagates zijn idd lekker stil.. aanradertje dus..

Verwijderd

Topicstarter
seagate lijkt hier the magic word :)
maar die Barracuda IV waar Draakje het over heeft zijn allemaal 7200rpm of niet ? kheb liever een stillere en goedkopere 5400 rpm dan :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18-04 22:38

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Even naar het juiste forum verplaatst ;).

Verwijderd

kijk naar Fujitsu schijven, ik heb ooit in Engelse computer-tijdschrift een round-up gezien. Hij was niet te stoppen(sorry ik weet niet meer welk type dat was, ik zoek die tijdschrift even....dan laat ik het je weten.)
Ooooooh, hij was de stilste schijf die ze ooit getest hebben, dat komt een speciaal prut die ze gebruiuken om het schijvje soepeler te laten spinnen.

Dus ik laat het je weten....
PS: je moet ze uit England bestellen, ik heb me suf gezocht in Nederland, Waarom neemt niemand Fujitsu schijven! :?

Verwijderd

Topicstarter
oopsie, opslag & io forum compleet over 't hoofd gezien :)

thanx telefoongids, ik hoor 't graag om welk type 't ging

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het echoed misschien een beetje, maar de Seagata Barracuda IV is heel erg stil. Ik heb er een extra koelertje op gemonteerd (is eigenlijk niet nodig, maarja) en die hoor ik. De schijf niet (is 60 gig). De Barracuda III waar ik er twee van heb zijn iets luidruchtiger, hoewel ook deze stil zijn.

En vooral heel snel.

Verwijderd

De Seagate Barracuda IV hoor je dus echt niet. Ik heb deze HD nu alweer een tijdje draaien in mijn systeem en ik hoef geen andere HD meer. Dit is een blijvertje :P

Het verhaal rond die Fujitsu Silent Drives is nonsens. Ik ben even de precieze geluidsproduktie (dBA) ervan vergeten, maar ze zijn absoluut niet stiller dan mijn HD. Deze Seagate is zelfs stiller dan sommige 5400rpm harde schijven :9~

Storage Review 8-)

Verwijderd

Topicstarter
Nebuchadinges:

als er 5400rpm schijven zijn die stiller zijn dan de barracuda IV, heb ik liever zo'n 5400 rpm...
ik wil geen dure 7200rpm, want 't gaat hier vooral om opslagruimte, stilte, en lage prijs...
performance doet er echt niet zo toe.
is er geen seagate HD met de stilte-voordelen van barracuda IV gecombineerd met de voordelen (prijs en nog meer stilte) van een 5400 rpm schijf ?

• Wierdo_NL
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 16:26
De Seagate Barracuda IV schijven zijn echt super mega stil..

Ik had de mazzel om een defecte te hebben, die was na 8 uur kapot, maar ik hoorde het verschil niet..
Dus ik stond raar te kijken..

Je hoort ze normaal niet ratelen, niet spinnen, helemaal niets..
Het is dat mijn IDE ledje aangesloten zit, anders zou ik telkens schrikken.. :)

There is a fine line between hobby and mentaldisorder

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 23:47 schreef abraxas het volgende:
Nebuchadinges:

als er 5400rpm schijven zijn die stiller zijn dan de barracuda IV, heb ik liever zo'n 5400 rpm...
ik wil geen dure 7200rpm, want 't gaat hier vooral om opslagruimte, stilte, en lage prijs...
performance doet er echt niet zo toe.
is er geen seagate HD met de stilte-voordelen van barracuda IV gecombineerd met de voordelen (prijs en nog meer stilte) van een 5400 rpm schijf ?
Hm, zo moeilijk is mijn nick nou toch ook weer niet :? Gebruik de volgende keer copy + paste ;)

Er is inderdaad een Seagate HD die stiller dan de Barracuda IV, maar als deze toch al niet hoorbaar is, waarom niet kiezen voor de extra performance :? Het verschil tussen een 5400rpm en 7200rpm HD is echt mega groot (duidelijk merkbaar bij opstarten)

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ik heb een paar weken terug een Maxtor D740X van 40GB, en dan wel de L-versie. Lekker stil, en toch 7200 Rpm

Verwijderd

Nou, ik heb goede dingen gelezen over Barracuda IV. Maar ik heb net zelf een Maxtor 40GB 5400 gekocht en die is verbazend stil.
(Ik dacht eerst ff dat hij het niet deed... :P )

• Maurits van Baerle
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 23:39 schreef Telefoongids het volgende:
kijk naar Fujitsu schijven, ik heb ooit in Engelse computer-tijdschrift een round-up gezien. Hij was niet te stoppen(sorry ik weet niet meer welk type dat was, ik zoek die tijdschrift even....dan laat ik het je weten.)
Ooooooh, hij was de stilste schijf die ze ooit getest hebben, dat komt een speciaal prut die ze gebruiuken om het schijvje soepeler te laten spinnen.

Dus ik laat het je weten....
PS: je moet ze uit England bestellen, ik heb me suf gezocht in Nederland, Waarom neemt niemand Fujitsu schijven! :?
Ik heb zelf vier 10K-RPM Fujitsu schijven en die zijn inderdaad heel stil. Ze hebben vloeistof-lagers en dat scheelt. Ik zal niet zeggen dat het de stilste zijn maar ik ken ze niet stiller in ieder geval.

Dat je ze in Nederland niet kan krijgen klopt niet. www.alternate.nl, kun je ze gewoon bestellen en Dell levert ze standaard in sommige servers.

Het grote: DAB+ digitale radio topic / IPv6 topic / OpenWRT topic

Verwijderd

Topicstarter
Nebuchadnezzar (sorry ;)):

ik wil de voordelen van 7200rpm wel, maar ik wil er niet voor dokken.. dit systeem wordt puur en alleen voor opslag, niet voor snelheid. ik wil gewoon niet de extra kosten die je bij 7200 rpm krijgt...
welke 5400 rpm's van seagate zijn dan nog stiller dan barracuda IV als ik vragen mag ?

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 23:53 schreef abraxas het volgende:

ik wil de voordelen van 7200rpm wel, maar ik wil er niet voor dokken..
Laat Fujitsu dan maar zitten. :)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 23:52 schreef Koot het volgende:
Nou, ik heb goede dingen gelezen over Barracuda IV. Maar ik heb net zelf een Maxtor 40GB 5400 gekocht en die is verbazend stil.
(Ik dacht eerst ff dat hij het niet deed... :P )
Deze ervaring heb ik nu met mijn complete systeem. Als ik even wegloop van mijn PC en ik kom een tijdje later terug de kamer in, heb ik telkens het idee dat mijn PC uitgevallen is (monitor springt automatisch op standby). Maar ik moet gewoon nog wennen aan het feit dat mijn systeem fluisterstil is :9~ en dit terwijl ik niet eens aan water-cooling heb gedaan.

• Smultie
  • Niet online
wat is de link naar dat progje van IBM???

edit:

sorry, al gevonden

Verwijderd

Als ik me niet vergis en dat gebeurt trouwens zelden :) , dan gaat het over de Seagate U6. Ik kan alleen niet uit ervaring spreken over deze HD, want ik heb 'm nooit in handen gehad. Er stond in de C'T van afgelopen maand een vergelijking tussen een aantal HD's waaruit bleek dat deze stiller is dan de Barracuda IV 8-) De prijs hiervan weet ik trouwens ook niet uit mijn hoofd, als het niet al teveel scheelt met mijn HD, raad ik je echt aan om voor de 7200rpm HD te gaan.

Verwijderd

Topicstarter
als zo'n U6 nog stiller is zou ideaal zijn

pricewatch:
Seagate 60GB (U Series 6, 5400rpm) FL 331
Seagate 60GB (Barracuda IV, 7200rpm) FL 429,-

dat scheelt toch mooi 100 piek :)
en nog stiller dan :P

Verwijderd

Check dus even op www.storagereview.com om te kijken of deze Seagate U6 echt stiller is :)

HK, wat is dat :? Damn, ik heb opeens HK-access... mijn proeftijd is om!!! :P LOL

Verwijderd

Hou je vast, hier komen ze *D
7200 rpm Fujitsu MPG4309AH. Hier is een klein quote:
Pros: Outstanding preformance, very good value for money.
capaciteit 40 gig max.
prijs:85 pounds.( dat was in agustus)
5400 rpm Fujitsu MPG3409AT. Heel goed schijf, deze jongen stond als 5e op de test. >:)

even offtopic:
Fujitsu is een van de grootste HD makers, maar waarom kan ik ze nergens kopen in NL. ik heb heel lang gezocht, Niemand had ze :(

Sorry moest even uit !!

Sheet man de prijs voor de 2e HD is 65 ponden
Oh ja de URL van het magazine... www.pcmag.co.uk
Prettig avond nog.

• Chadi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-11-2025
Ik hoor mijn seagate ook niet en dat kreng gaat al een tijdje mee. Het lijkt of sommige mensen hiero een versterker in hun kast hebben. :) ik hoor die schijven niet hoor .. of is dat ouderdom :)

• Maurits van Baerle
  • Niet online
Op dinsdag 20 november 2001 00:06 schreef Telefoongids het volgende:

even offtopic:
Fujitsu is een van de grootste HD makers, maar waarom kan ik ze nergens kopen in NL. ik heb heel lang gezocht, Niemand had ze :(

Sorry moest even uit !!
Zoals ik al eerder heb gezegd heeft www.alternate.nl ze gewoon in het assortiment.
Ik heb er vorige week nog twee besteld.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 00:11 schreef MauritsvanBaerle het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder heb gezegd heeft www.alternate.nl ze gewoon in het assortiment.
Ik heb er vorige week nog twee besteld.
Sorry, ik had het niet gezien :)
Bedankt voor de TIP *D

• juanp
  • Laatst online: 22-04 22:00
Op maandag 19 november 2001 23:30 schreef ken het volgende:
deze is echr HEEEEL stil

Ik heb deze namelijk ook
IBM is een stofzuiger vergeleken met deze
oh deze ok dan is het goed

* juanp snapt niet welke deze is ibm of samsung ?? :?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 00:20 schreef juanp het volgende:
oh deze ok dan is het goed

* juanp snapt niet welke deze is ibm of samsung ?? :?
IBM kan in ieder geval niet, want daarmee vergelijkt ie zijn HD :)

Verwijderd

Topicstarter
zijn er mensen die kunnen confirmen dat de seagate U6 stiller is dan de barracuda IV ? ik kan op storagereview weinig vinden over geluidsproductie... misschien kijk ik er overheen, i dunno :?

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 08:00 schreef abraxas het volgende:
zijn er mensen die kunnen confirmen dat de seagate U6 stiller is dan de barracuda IV ? ik kan op storagereview weinig vinden over geluidsproductie... misschien kijk ik er overheen, i dunno :?
Confirmen dat stiller is dan... nee dat lukt me niet. Ze zijn beide wel genant stil. Dat wel.

Betreffende de topics over fiujitsu (of hoe je dat ook spelt), Houd in het achterhoofd dat ze van plan zijn te gaan stoppen met IDE/ATA schijven omdat die markt te weinig marge heeft. Zou gevolg kunnen hebben voor eventuele after service.

Verwijderd

Topicstarter
okay, 't lijkt me nu wel duidelijk dat 't seagate wordt..
probably zo'n U6 dan
iedereen: thanx voor de input :D

Verwijderd

De Seagate AtaIV is :

* stil (je hoort hem niet!!)
* snel
* goedkoop

Dus lijkt me wel wat redenen om hem te kopen. Ik heb hem zelf een maandje nu en ik vind hem perfect :)

Verwijderd

Topicstarter
okay CB, maar als de 5400 rpm U6 net zo stil of stiller is, heb ik liever die :)

goedkoper en koeler :)

't systeem moet ultra stil en goedkoop worden

stil: zo min mogelijk koeling, dus 5400 rpm lijkt me dan al beter

goedkoop: 5400 rpm is nou eenmaal cheaper :P

de performance boeit me niet

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
fujitso heeft van die silentdrives!!
en misschien kan je wat vinden op http://www.storagereview.com :O

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 19:15 schreef De_Bastaard het volgende:
fujitso heeft van die silentdrives!!
en misschien kan je wat vinden op http://www.storagereview.com :O
Die Fujitsu HD's zijn NIET stil... :O

Verwijderd

In de C'T van november 2001 worden een paar HDD's getest,
waaronder de Seagate U6 (5400rpm) en de BarracudaIV (7200rpm)

Geluidsproduktie:

U6 ____________rust: 24,7 dBa_____seeks: 29,3 dBa
BarracudaIV ____rust: 28,1 dBa_____seeks: 36,3 dBa

Komt er op neer dat de U6 een stuk stiller is dan de Barracuda IV ;)

Verwijderd

Topicstarter
thanx, who_am_i.. das nog es interessante info :)

btw, welke andere hd's worden getest ? kun je die data er ook even bij pasten ? ook al maken ze herrie, kzou 't graag ff zien please...

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 13:59
Op maandag 19 november 2001 23:33 schreef MRic3 het volgende:
Zit er niet een tooltje bij voor akoestic controle?
Kun je de schijf stiller zetten met als gevolg dat die ook langzamer wordt. Bij maxtor staat die altijd op max performance en bij IBM staat deze altijd op zijn stilst (dus langzaamst).
Meestal andersom. IBM scoort doorgaans erg goed op geluid, en ze staan al op het luidruchtigst. Juist andere merken willen nog wel eens in de stillere stand staan.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Pagina: 1