hoe hdd en cdrom en cdrw instellen??

Pagina: 1
Acties:

• ddkiller0900
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 30-03 17:28
hoe moet ik deze plaatsen?? eerder had ik het altijd als volgt staan

ide1:
master:
hdd
slave:
cdrom speler creative 52x

ide2:
master:
cdrw sony 8x 4x 32x

is dit goed ingesteld of kan deze zo problemen geven??

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:47
Moeilijk kiezen.
Als je vaak CD's naar je HD pompt kan je beter je CD-ROM speler ook aan je 2e IDE controller hangen, dan gaat dat sneller. Als je vaak CD's kopieerd (on-the-fly wel te verstaan) is dit wel een goede opzet.
Je zou dan ook nog kunnen overwegen om je CD-R en CD speler om te draaien. Dan kun je snel CD->HD en CD->CD doen. Alleen bij HD->CD kan het dan problemen geven. Als je dan tijdens het branden veel schijf activiteit hebt zal de CD misschien mislukken. (Maar daar staat wel weer tegenover dat het niet zo'n héle snelle brander is :))

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Standaard instelling zoals wij ze altijd uitleveren (en nog nooit klachten over hebben gehad btw):
IDE 1:
Master:
HDD
Slave:
Noppes:

IDE 2:
Master:
CD Rom speler
Slave:
CD (Re)writer

Nooit geen probs mee gehad...

• Joop
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 05:47
Dan kun je dus bijna geen CD->CD on-the-fly kopieer acties doen. (Tenzij je een brander hebt met BURN-Proof o.i.d.)

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

vaak lukt het wel (tenminste, mij wel op 4 en 8 speed) om on-the-fly te kopieren met beide apparaten op hetzelfde kanaal...

echter, dat moet je gewoon testen. Ben namelijk deze week nog een CD-ROM speler (52 speed) tegengekomen die niet graag op dezelfde kabel als de CD-R writer zat. Je kreeg dan nl. meteen in het begin (4% tot 8%) een foutmelding van Nero met een flinke buffer underrun... Dit was verholpen toen ik de CD-R op een extra PCI IDE kaartje zette.
Mijn setup is dus:

IDE1 master: HD
IDE2 master: CD-ROM
PCI IDE1 master: CD-R
PCI IDE2 master: HD2

alles als master en op een eigen kanaal, is gewoon ideaal :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Sundead
  • Laatst online: 27-04-2024
Ik moet zeggen, in het verleden is dit altijd nog wel goed gegaan, waarschijnlijk ook vanwege de lage snelheden waarmee er toen gebrand werd..
En ja, vandaag de dag zit er natuurlijk een dergelijke technologie op (justlink of burnproof)..

Het zou best mogelijk zijn hoor, dat dat het risico van on-the-fly muslukkingen groter maakt, maar ik ben er iig nog nooit real life mee geconfronteerd in de tijd dat ik in dit vakgebied zit...
Desondanks zou het best mogelijk zijn.
Pagina: 1