AVIA 1000/100 @ 1333

Pagina: 1
Acties:

• Okasha
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Hallo!

Ik heb een 2dehands (dus goed geburnde) AVIA TB1000b (dus de 200mhz fsb versie) hier lopen en dat is natuurlijk prima. Heb er een Coolermastertje op zitten met wat prut en hij word zoon 49 graden als ik hem lekker een uurtje laat stressen.
De prut is nu nogal gaar (nog geen nieuwe erop gedaan) en ik verwacht dat als ik er morgen nieuwe prut op doe dat hij dan niet verder komt als 45graden.

Verder geen fans in de kast, vond ik te lawaaiig. Ik heb er een 80mm fan onderin gehad, dan werd hij stressed 44 graden, maar vond het de moeite niet. (bij oc'en zet ik hem wel weer terug)

Ik draai dus ECS k7s5a mobo, en je raad het al: Volgende OC mogelijkheid is 133mhz FSB... EN geen multiplier mod! Dus: 10x133= 1330mhz. Ik kan geen voltage mod doen, dus met de bruggen verbinden kan ik 1,85volt maximaal behalen (loopt nu op 1,75)

Ik heb dus laatst een 1200/133 verloren, dus ben nogal huiverig met oc'en en wil mijn cpu niet verliezen.

Maar denken jullie dat de cpu gevaar loopt? of kan een avia deze snelheid 'makkelijk' hebben?

THNX!

Verwijderd

Gewoon proberen zou ik zeggen. Sommige halen het wel en andere niet, maar 330mhz is denk ik over het algemeen wel te doen. Je zult je cpu heus niet in 1 keer mollen door een te hoge snelheid te kiezen die dan niet werkt. Alleen zal dat coolermastertje niet voldoende zijn vrees ik wanneer je op 1330mhz draait en wellicht 1.85v.

• Okasha
  • Niet online
hm die coolermaster kan toch tot 1,5ghz? Was toch wel bijna 40 piekies.. dat was voor mijn celeron altijd genoeg :D

Nee maar serieus.. denk je echt dat ik een andere cooler nodig heb? Of zal deze het wel gaan trekken?

En zo ja, welke cooler?

Verwijderd

Ik kan natuurlijk moeilijk zeggen of je betere koeling nodig hebt om hem stabiel te laten draaien, maar hoe koeler hoe beter het is voor je cpu.

Als je vier grote bevestigings gaten hebt om je socket en voldoende ruimte dan raad ik je de Alpha pal 8045T aan. Dit is een 80mm heatsink dus meer airflow en minder lawaai. :)

Je kunt zelf kiezen welke fan je erop zet, maar in jouw geval zou ik gaan voor een medium performance Y.S. Tech fan. Deze koelt goed met relatief weinig geluid.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op maandag 19 november 2001 22:46 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
hm die coolermaster kan toch tot 1,5ghz? Was toch wel bijna 40 piekies.. dat was voor mijn celeron altijd genoeg :D

Nee maar serieus.. denk je echt dat ik een andere cooler nodig heb? Of zal deze het wel gaan trekken?

En zo ja, welke cooler?
De Alpha 8045/PAPST 8412NLGM combo natuurlijk ;) Lekker stil en toch een hoop performance
Edit: Brabus was me voor :P

• Okasha
  • Niet online
ja die 4 gaten heb ik!

ga eens ff kijken wat zoon ding weer zou moeten gaan kosten. Maar de kans bestaat niet dat als ik het even probeer met coolermaster dat ik hem opblaas? Ben namelijk nogal huiverig omdat de 1200 opeens dood was (niet ge'oct)

Verwijderd

heb een avia tb1000 c versie @1333mhz op 1.79v :)
nog geen zin om verder te oc'en,maar kan nog verder denk ik.

• Dirk J
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 22:22
Op maandag 19 november 2001 22:52 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
ja die 4 gaten heb ik!

ga eens ff kijken wat zoon ding weer zou moeten gaan kosten
Voor de Alpha 8045 ben je 135,- kwijt, voor de PAPST 8412NGML ben je 42,- kwijt.
zonder verzendkosten

• Okasha
  • Niet online
tering man, dat heb ik er niet voor over :)

Maar AVIA c-versie is dus de versie die op 133 loopt, heeft die precies dezelfde core als de AVIAb versie? Wat is er eigenlijk anders?

Ik ga het morgen met nieuwe pasta en case fan gewoon even proberen, zie wel wat er gebeurt

Verwijderd

Nee een cpu blaas je niet zomaar op. En het is idd slimmer om eerst gewoon te kijken hoever je komt met die coolermaster komt en hoe warm de cpu dan wordt (stressed natuurlijk :)). Als je pc dan niet meer boot moet je ff de bios reseten mbv een jumper of door insert ingedrukt te houden tijdens het booten. Dan kan je altijd nog een keer proberen met een hoger voltage (1.85v) en als dat ook niet werkt dan wil je cpu niet overklokken. ;)

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 22:56 schreef Bar-Le-Duc het volgende:
tering man, dat heb ik er niet voor over :)

Maar AVIA c-versie is dus de versie die op 133 loopt, heeft die precies dezelfde core als de AVIAb versie? Wat is er eigenlijk anders?

Ik ga het morgen met nieuwe pasta en case fan gewoon even proberen, zie wel wat er gebeurt
volgens mij is het dezelfde core alleen dat die een lagere multiplier lock heeft.

Verwijderd

Ik heb hier een 1gig avia core liggen met een fsb van 266.
Deze loopt zonder problemen met een vcore van 1,750 op 1333.
Ik heb hem vorige week op 1400 gehad. Alleen kreeg ik in windows wat foutmeldingen. mp 10,5 en fsb op 133. Dit ook bij een vcore van 1,750. Ik denk dat hij het op 1,775 of 1,800 wel red om op 1400 te lopen in windows

• Okasha
  • Niet online
heb net geprobeerd 133/133 standaard voltage, wel booten (hardware monitor gaf cpu al meteen 46graden aan :)) Maar geen windows.. helaas, reset, Hardware monitor: 49 graden. Dus das met gare prut en geen case fan.

Staat nu op 100/133, maakt dat nog wat uit om je geheugen op 133mhz (ddr, dus 266) te laten lopen? Of mag dit niet baten in snelheid. En wat zijn de beste instellingen? er staat nu namelijk SPD / 4ns / 6ns ofzo (heb optimal gedaan)

Nog adviezen wat dit betrefd?

Verwijderd

Je geheugen zou ik op 133mhz zetten natuurlijk! Die andere settings zou ik niet teveel aan veranderen als ik jou was.

En heb je al eens geprobeerd met een VCore van 1.85v? Ik heb nl een vermoeden dat windows dan wel opstart. En je cpu draait wel stabiel tot zo'n 65c dus je kunt het iig uitproberen met die coolermaster. :)

• Okasha
  • Niet online
ja moet ik die potlood streepjes es een keer zetten..

maar maakt het echt veel uit die 133? en wat zijn verder goeie settings voor het geheugen?

Greetz

Verwijderd

ik zou de mem specs niet te snel zetten voor te beginnen.
en betere koelprut/betere koeler+casefans zou ik toch doen hoor :)

• Okasha
  • Niet online
heb hem gister met soft FSB op 124/124 gehad, draaide prima, heb ook kunnen benchen. Was toch een flinke verbetering hoor! Temp werd zoon 51 graden na 10 rondjes combinatie mmx en cpu test in sandra.

Toch jammer dat ECS geen bios bouwt met 100-112-124-133. Want dat CPUFSB is natuurlijk welleuk allemaal, maar toch veel minder handig als direct in BIOS...

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dat BIOS is er wel, OC BIOS, www.ocworkbench.com zie ECS forum.

• Okasha
  • Niet online
ja maar iedereen zegt dat de OC biossen gebaseerd zijn op een ouder bios. Daardoor gaan bij veel mensen (zelfs al zijn de cpu's geoverclocked) de FPS in spellen gewoon drastisch omlaag..

Niet echt een optie dus?
Pagina: 1