Een file op de A12 is nooit grappig...
Een MAC address is eigen aan een NIC en uniek op gans de aardbol ( normaal toch )
dus als je jij zomaar gaat knoeien met mac address lijkt me dat nogal
en veel NIC ondersteunen het niet om een ander MAC address te gebruiken dat zijn default
dus blijf ERAF
als je het toch wel zet die ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx in het opstart script
wel niet vergeten eerst kaart te disabdlen. En pas op voor de MAC cache
dus als je jij zomaar gaat knoeien met mac address lijkt me dat nogal
en veel NIC ondersteunen het niet om een ander MAC address te gebruiken dat zijn default
dus blijf ERAF
als je het toch wel zet die ifconfig eth0 hw ether xx:xx:xx:xx:xx:xx in het opstart script
wel niet vergeten eerst kaart te disabdlen. En pas op voor de MAC cache
Verwijderd
hoe je dat moet op een stabiele manier doen hangt sterk af van de versie van linux. Bijv bij Red Hat 6 werkt jouw commando prima als andere services die het dyn ip-nr nodig hebben niet gestoord raken door het in de rc.local te zetten. Anders moet je met pump of dhchp het gaan aanpassen, ieder heeft zijn eigen bestand. Ik heb een topic deels daarover geschrven effe zoeken. Voor Freesco staat het ergens op hun site, maar ik heb het ook nog in een topic vermeld, effe kijken dus.
Kan het ook door in ifcfg-eth0 iets toe te voegen van MACADDR= ofzo? Dacht dat ik dat ergens gezien had...
Een file op de A12 is nooit grappig...