XP sneller met 256 mb of 512 mb

Pagina: 1
Acties:
  • 55 views sinds 30-01-2008

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Hoi

Aangezien de prijzen voor geheugen erg laag zijn zat ik te denken om meer geheugen in mijn pc te zetten.
Heb nu 256 en wil dan 512 mb erin zetten.
Nou hoorde ik iemand zeggen dat de pc dan weleens langzamer kan gaan draaien.

Is dat zo?

Ik draai XP PRO.

Groetjes en bedankt.

Jan-Peter

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:58
xp ondersteund wel meer ram als 98 enzo... en volgens mij merk je het verschil ook wel ;) anyway ik zou heel snel zijn met 't geheugen kopen want de prijzen gaan weer omhoog ..

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

langzamer?? nee nee nee
bedenk ff waar je het extra geheugen voor wilt gebruiken
als je geld over hebt koop je het gewoon
xp draait goed genoeg met 256MB
maar als je echt veel programma's tegelijk open hebt
of met flink grote plaatjes / muziek / video bezig bent
dan is het niet een gek idee

driedubbele -xxx-

roelio

[off-topic]
deze post is in een vlaag van verstandsverbijstering gepost. voor posts die iets beter opgebouwd zijn, en hoofdLETTERS gebruiken, check morgen terug want dan voel ik me vast geen vliegtuig meer
[/off-topic]

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

zeer goed merkaar dat verschil, al helemaal als je user switching gebruikt (alle desktops/apps worden dan in geheugen gerost en dat scheelt een HOOP)

Daarnaast moet je wel snel zijn idd met je geheugen kopen, tis al 100% duurder dan voorheen, maar het wordt nog erger :(

• TripleM
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-11-2024
Inderdaad, Windows 98 (en volgens mij ook ME maar dat weet ik niet zeker) is niet goed in geheugen management.. Ieder programma kreeg ook steeds al het geheugen toegewezen, met als gevolg dat als een programma de fout inging, andere programma's vaak mee instortten..

In Windows NT, 2000 en XP (uiteraard) is dat absoluut niet het geval, ieder programma heeft netjes zijn eigen stukje geheugen.. Het hele geheugenmanagement is gewoon een stuk beter, 512 Mb wordt dan ook echt gebruikt (indien nodig) en maakt je pc dus zeker niet langzamer van, hoogstens sneller.. Maar daar kun je wel mee leven denk ik he? :P

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Dit is een oud verhaal, en het antwoord is nogsteeds hetzelfde: Windows NT/2000/XP wordt alleen maar sneller met meer geheugen. Dat kun je ook her en der lezen, dus dit is vragen naar de bekende weg :)

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.