PAL vs. NTSC op VHS

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argi
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23:22
Ha iedereen,

Op dit moment loop ik stage in Amerika. Daar doe ik volgende week een presentatie. Nu wil ik dit graag opnemen met een normale videorecorder op een (normale) VHS tape. Dit om mijn presentatie aan mijn school te laten zien.

Nu weet ik dat ze hier het NTSC systeem gebruiken en wij in Nederland het PAL systeem gebruiken.

Mijn vraag is dus:
Kan ik een VHS tape die in Amerika opgenomen is in Nederland op een Nederlandse tv/vcr afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerNummer
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Meeste video recorders spelen ook gewoon NTSC Videobanden af op PAL TV's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tbusquet
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-11-2023
Op maandag 19 november 2001 22:26 schreef argi het volgende:
Ha iedereen,

Op dit moment loop ik stage in Amerika. Daar doe ik volgende week een presentatie. Nu wil ik dit graag opnemen met een normale videorecorder op een (normale) VHS tape. Dit om mijn presentatie aan mijn school te laten zien.

Nu weet ik dat ze hier het NTSC systeem gebruiken en wij in Nederland het PAL systeem gebruiken.

Mijn vraag is dus:
Kan ik een VHS tape die in Amerika opgenomen is in Nederland op een Nederlandse tv/vcr afspelen?
Ja, bijna alle moderne videorecorders kunnen dit. Bovendien kan bijna iedere moderne televisie tegenwoordig ook NTSC afspelen.

"What are you doing ?" "Filming this dead bird." "Why ?" "Because it's beautiful." Gratis mij quoten is verleden tijd, iedere quote van mij kost vanaf nu €1,79 excl. 19% btw ©