Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Dutchtone F300,- rekening !! sms? nokia 3330

Pagina: 1
Acties:

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11 15:50

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
hoi,

mijn vriendin kreeg een rekening van dutchtone van +/- F300,-

ze heeft een abbo van 45,- en kan zich hier best mee redden.

maar ze zou deze maand meer ge sms't hebben volgens haar rekening.

zelf zegt ze dat dit onmogelijk is maar als ze mij een smsje stuurt komt deze vaak in 2 delen aan terwijl zij hem in 1 keer verstuurd. Is dit een nokia-handigheidje dat hij van een te lang smsje automatisch 2 kleine smsjes maakt ??

hoe krijg ik iemand van dutchtone aan de lijn die voor redevatbaar is ipv aftewimpelen.

ik eis een gespecificeerde rekening over de afgelopen maand. Maar deze zou al bijna 2 weken onderweg zijn !!

kent iemand dit probleem ????

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:00

Sick Nick

Drop the top!

Die nokia doet inderdaad smsjes die te lang zijn in meerdere versturen, dat noemen ze dan chatfunctie bij nokia ;)

Verwijderd

dat is idd een nokia handigheidje, die gaat tot 500 tekens met sms ipv het max aantal van 160 wat dutchtone aankan :(

dokken dus! :P >:)

Verwijderd

klopt jah, daarom sms ik nooit via me telefoon :)

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Op maandag 19 november 2001 21:59 schreef xychix het volgende:
hoi,

mijn vriendin kreeg een rekening van dutchtone van +/- F300,-

ze heeft een abbo van 45,- en kan zich hier best mee redden.

maar ze zou deze maand meer ge sms't hebben volgens haar rekening.

zelf zegt ze dat dit onmogelijk is maar als ze mij een smsje stuurt komt deze vaak in 2 delen aan terwijl zij hem in 1 keer verstuurd. Is dit een nokia-handigheidje dat hij van een te lang smsje automatisch 2 kleine smsjes maakt ??

hoe krijg ik iemand van dutchtone aan de lijn die voor redevatbaar is ipv aftewimpelen.

ik eis een gespecificeerde rekening over de afgelopen maand. Maar deze zou al bijna 2 weken onderweg zijn !!

kent iemand dit probleem ????
Ik heb het zelf nooit meegemaakt (Gelukkig). De Nokia 3330
maakt inderdaad meerdere sms'jes van een text indien ze
langer dan 160 zijn. Die zie je ook als je naar berichten
intoetsen gaat en er 480/nogwat staat ipv 160 bij oudere
nokia's. Die kan je ook wel zelf testen als je de chars
opteld van de sms'jes die je van haar kreeg. Stel dat ze
elk sms'je onbewust als 2 heeft verstuurd..of zelfs als 3,
dan krijgt ze nog respectievelijk een rekening van 90 of
135 gulden als ik me niet vergis. Dan lijkt die 300 me
inderdaad erg hoog Ik zou gewoon die gespecificeerde
rekening afwachten en ondertussen niet betalen (en
eventueel het bestaalde bedrag terug storten)

Ps: ben goed in lange best wel onduidelijke teksten ;)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 22:05 schreef Wisey het volgende:

[..]

Ik heb het zelf nooit meegemaakt (Gelukkig). De Nokia 3330
maakt inderdaad meerdere sms'jes van een text indien ze
langer dan 160 zijn. Die zie je ook als je naar berichten
intoetsen gaat en er 480/nogwat staat ipv 160 bij oudere
nokia's. Die kan je ook wel zelf testen als je de chars
opteld van de sms'jes die je van haar kreeg. Stel dat ze
elk sms'je onbewust als 2 heeft verstuurd..of zelfs als 3,
dan krijgt ze nog respectievelijk een rekening van 90 of
135 gulden als ik me niet vergis. Dan lijkt die 300 me
inderdaad erg hoog Ik zou gewoon die gespecificeerde
rekening afwachten en ondertussen niet betalen (en
eventueel het bestaalde bedrag terug storten)

Ps: ben goed in lange best wel onduidelijke teksten ;)
het geld is reeds verdwenen,

terug storten = geen optie. Jammer.

naar dutchtone gebeld en wat vertellen zij mij:

Mijn vriendin zou 1x gebeld hebben 30 aug me een vraag over de rekening infolijn !! (naar haar zeggen heeft ze meerdere malen gebeld me tdutchtone de afgelopen weken.)

daarna niet meer..... :'( :'( who to believe ??

...damn..

wel sturen ze alsnog een gespecificeerde rekening. Donderdag moet die er zijn. dan zien we het wel ! O+

• justguyver
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:49
heb hier hetzelfde probleem met dutchtone. ineens een rekening van f300,- terwijl het niet eens kan :?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 08:24 schreef mech het volgende:
heb hier hetzelfde probleem met dutchtone. ineens een rekening van f300,- terwijl het niet eens kan :?
Thanks Thanks Thanks Thanks ..

voor het posten....!

De fout van het niet registreren van de door mijn vriendin gevoerde gesprekken zal dan ook wel bij hun liggen !

ik was al bang dat ze me wijs probeerde te maken dat ze gebeld had terwijl dit niet waar was..

Maar nu ben ik weer overtuigd (misschien ook omdat ik maar wat graag overtuigd wil zijn !!!! (8> of |:( maarja )

Verwijderd

Ik had laatst ook een te hoge rekening bij Dutchtone. Op de gespecificeerde rekening die ik aangevraagd heb, stond dat ik zo'n 30 x vanuit Salou naar nummer 560 had gebeld.
Na navraag bij de helpdesk krijg ik het bedrag dat daaraan verbonden was terug. Dat is namelijk het doorschakelnummer van de helpdesk. Het is normaal dat die gebruikt wordt als je gebeld wordt en je hem uit hebt staan, maar deze oproepen werden niet door binnenkomende gesprekken voorafgegaan.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
of een gesprek met een medewerker vastgelegd word in het systeem ligt dat aan de "luie" medewerker of registreerd zo'n helpdesk systeem automatisch alle inkomende gesprekken.

als zij gebeld heeft en de betrefde medewerker heeft haar te woord gestaan en denkt na het gesprek zo weer een tevreden klant, maar wat een vaa gesprek. Kan hij dan "vergeten" zo'n gesprek te registreren ????

Verwijderd

Mijn hoogste rekening was van de vakantie: 180,- (met een 45,- abo) ik heb iig een dik ander half uur gepraat in Frankrijk en meer in Spanje dus die 300,- voor alleen sms lijkt me sterk overdreven. Of je moet wel heel veel sms sturen (10 a 20 per dag)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
jah maar een lang smsje word misschien wel in 3 delen opgeknipt, ala 5 smsjes perdag en.... dan kom je een eind maar dan nog,

ze werkt 9 uur per dag 4 dagen in de week op een locate waar ze GEEN ontvangst heeft !!!!!

Dus d smsjes moeten in de avonduren verstuurd zijn. maar dan zijn we meestal met zijn tweeen de deur uit.

dus.... Beats me! :+:+:+

maar ik kan bewijzen dat ze op locatie geen ontvangst heeft (moet dutchtone maar langskomen).

Verwijderd

Uhm ik heb een paar jaar bij DT gezeten, en die gasten maken echt veel fouten, zijn onbeschoft als je gelijk hebt of je niet begrijpen.

DT is ook erg duur als je gaat rekenen behalve business abonnement.

DT maakt gebruik van sneaky verkoop trucjes, ik kan het alleen iedereen afraden. Ze maken veel fouten in administratie wat onder andere terug te vinden is in je rekeningen, zo is bij mij en mensen die ik ken vaak teveel geld ik rekening gebracht. meeste mensen kijken hier niet naar en vetrouwen de boel... maar DT |:( ze hadden ook vaan SMS in rekening gebracht die ik niet had verstuurd.

Verder bij opzeggen van abonnement, blijven ze ook smerig, gewoon beweren dat brieven niet zijn aangekomen of na een bepaalde dag zoadat je weer een extra maand eraan vast zit.

Ik heb zoveel (en mensen die ik ken) mot met die gasten gehad... dat ik echt compleet gek ervan werd, daarom wil ik never ever meer iets te maken hebben met die lamers, ook zijn ze echt VET duur, Libertel kan zelfs goedkoper zijn.!!! en met DT heb je dus echt NO TONE

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 11:54 schreef -KOD- het volgende:
Uhm ik heb een paar jaar bij DT gezeten, en die gasten maken echt veel fouten, zijn onbeschoft als je gelijk hebt of je niet begrijpen.

DT is ook erg duur als je gaat rekenen behalve business abonnement.

DT maakt gebruik van sneaky verkoop trucjes, ik kan het alleen iedereen afraden. Ze maken veel fouten in administratie wat onder andere terug te vinden is in je rekeningen, zo is bij mij en mensen die ik ken vaak teveel geld ik rekening gebracht. meeste mensen kijken hier niet naar en vetrouwen de boel... maar DT |:( ze hadden ook vaan SMS in rekening gebracht die ik niet had verstuurd.

Verder bij opzeggen van abonnement, blijven ze ook smerig, gewoon beweren dat brieven niet zijn aangekomen of na een bepaalde dag zoadat je weer een extra maand eraan vast zit.

Ik heb zoveel (en mensen die ik ken) mot met die gasten gehad... dat ik echt compleet gek ervan werd, daarom wil ik never ever meer iets te maken hebben met die lamers, ook zijn ze echt VET duur, Libertel kan zelfs goedkoper zijn.!!! en met DT heb je dus echt NO TONE
FLAME.......

maar ik kan ervanuitgaan dat de vorige gesprekken en dus waarschijnlijk ook de laatste bij hun niet geregistreerd word ???

Verwijderd

Duchtone heeft mij afgelopen maand ook VRESELIJK genaaid :( Ik had ineens een rekening van F85,- terwijl ik normaal F45,- heb maximaal... Het enige wat ik doe is sms'en naar m'n vriendin.

Alleen denk ik niet dat ik kan aantonen dat het niet klopt. Valt toch niets tegen te beginnen,of zie ik dat verkeerd? :?

Verwijderd

als je met een nokia 3310/3330 een lang sms-je maakt, 500 tekens, dan wordt het berichtje naar de sms-centrale verstuurt als 1 bericht, dit kost dus ook maar 1 bericht, de ontvangende telefoon kan alleen soms niet berichten aan met 500 tekens, dan word ie opgedeelt in tweeen.

Dit is ongeveer het verhaal wat de Ben helpdesk mij vertelde.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 12:55 schreef pr0f het volgende:
als je met een nokia 3310/3330 een lang sms-je maakt, 500 tekens, dan wordt het berichtje naar de sms-centrale verstuurt als 1 bericht, dit kost dus ook maar 1 bericht, de ontvangende telefoon kan alleen soms niet berichten aan met 500 tekens, dan word ie opgedeelt in tweeen.

Mmm, maar de afhandeling van die lange berichten (ook met ems) is afhankelijk van het netwerk. Als het netwerk het niet ondersteund, krijg je gewoon per 160 tekens een sms in rekening gebracht.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 13:06 schreef Flippit het volgende:

[..]

Mmm, maar de afhandeling van die lange berichten (ook met ems) is afhankelijk van het netwerk. Als het netwerk het niet ondersteund, krijg je gewoon per 160 tekens een sms in rekening gebracht.
lijkt mij ook jah maar dan is F300 nog +/- 120 smsjes
4 per dag tja, kan maar toch ....

Verwijderd

Ik heb ookeen DT abbo...
En mijn laatste 4 rekeningen zijn rond de 350 tot 400 gulden. DIT KAN DUS ECHT NIET...
Op me gespecificeerde rekeningen die ik kreeg, stonden nummers die ik niet kende. Ook vage buitelandse nummers.
Heb toen met de helpdesk gebeld, en die konden niks toen.
Toen ben ik naar de telecomaanbieder gegaan, en die waren GESTOPT met DT. Omdat hun er ook waren achtergekomen dat DT de boel belazerd... Ik kan dus fluiten naar mijn geld :'(

Ik raad dus echt iedereen af om DT te nemen

Verwijderd

Waar..geld ook bij Libertel. Heb het zelf in de praktijk meegemaakt..mn buurman heb libertel en 3310, ik heb ben en 3310..soms zware ouwehoerverhalen van 400+ tekens komen gewoon in 1 bericht over. Mn inmiddels ex had zon KPN playmobiel foon en die kreeg vrolijk 2 smsjes binnen. Er werd door Ben maar 1 in rekening gebracht. Dus DT heb gewoon een netwerk dat maar 160 tekens aan kan.

Verwijderd

[beetje off-topic]
Had vorige maand ook mot met dt die beweerde dat ik een rekening had openstaan van 1200,- (ik:WTF!)
half uur aan de foon gezeten uiteindlijk: sorry meneer het was een computer fouttje, openstaande bedrag is 33,50...
en me foon is ook al een keertje afgesloten voor zo'n zelfde lompe fout. :(

• Speedyb
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 04-04-2024
Dat wat jullie hebben met D* heb ik met Telfort. Heb met D* nooit problemen gehad en ga daarom ook weer terug naar D*. Maar ja iedereen heeft zo zijn eigen dingen. Mij is wel opgevallen als je gewoon rustig blijft tegenover de helpdesk en ze met respect behandelt dat ze veel voor je uit willen zoeken en veel voor je doen. Als je meteen begint te schelden en schreeuwen dan zeggen ze heel snel: "u heeft pech gehad meneer / mevrouw". en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven wat dat betreft.
Bij telfort is het anders, al blijf je aardig je krijgt alleen als antwoord we geven het door meneer en dan wordt het misschien geregelt. (Niet dus) maar dat komt omdat telfort een extern call-centre hebben en geen eigen mensen.

gewoon rustig blijven en het uitpraten werkt vaak beter dan boos worden, en naar een telefoonwinkel gaan heeft ook geen zin want die kunnen een heleboel zeggen maar of ze het doen is een 2e. Ze verdienen er niets mee en ze krijgen vaak niet meer klaargespeeld dan jij zelf.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 13:44 schreef Speedyb het volgende:
Dat wat jullie hebben met D* heb ik met Telfort. Heb met D* nooit problemen gehad en ga daarom ook weer terug naar D*. Maar ja iedereen heeft zo zijn eigen dingen. Mij is wel opgevallen als je gewoon rustig blijft tegenover de helpdesk en ze met respect behandelt dat ze veel voor je uit willen zoeken en veel voor je doen. Als je meteen begint te schelden en schreeuwen dan zeggen ze heel snel: "u heeft pech gehad meneer / mevrouw". en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven wat dat betreft.
Bij telfort is het anders, al blijf je aardig je krijgt alleen als antwoord we geven het door meneer en dan wordt het misschien geregelt. (Niet dus) maar dat komt omdat telfort een extern call-centre hebben en geen eigen mensen.

gewoon rustig blijven en het uitpraten werkt vaak beter dan boos worden, en naar een telefoonwinkel gaan heeft ook geen zin want die kunnen een heleboel zeggen maar of ze het doen is een 2e. Ze verdienen er niets mee en ze krijgen vaak niet meer klaargespeeld dan jij zelf.
klopt, ik heb dus problemen met dutchtone (ik ben topic starter) maar ze zijn wel hulpvaardig ! Aan de telefoon in iedergeval, of zo ook daadwerkelijk doen wat ze beloven kan in NOG niet zeggen.

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
!@%^$#^&@$#^ De dinsdag opgevraagde rekening was binnen... dacht ik...........

ik heb echt gevraagd om een gespecificeerde rekening !!!!!!! krijg ik WEER een gewone rekening !!!!!!!!!!

Wat is het email-adres van de consumenten bond !!!???

:r :r :r iK BEN ERG GEDULDING, DUTCHTONE HEEFT HET NU VERKLOOT!

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
xychix, wil je hier je e-mail adres posten of het anders
naar me door mailen. stuur ik je je factuur toe als .pdf bestandje :)

• Wisey
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:30
Op dinsdag 20 november 2001 13:30 schreef Ruben123 het volgende:

[..]

Waar..geld ook bij Libertel. Heb het zelf in de praktijk meegemaakt..mn buurman heb libertel en 3310, ik heb ben en 3310..soms zware ouwehoerverhalen van 400+ tekens komen gewoon in 1 bericht over. Mn inmiddels ex had zon KPN playmobiel foon en die kreeg vrolijk 2 smsjes binnen. Er werd door Ben maar 1 in rekening gebracht. Dus DT heb gewoon een netwerk dat maar 160 tekens aan kan.
Sms'jes zijn altijd maar max 160 tekens. Dit is een
internationale standaard. Stuur er 1 met meerdere en houd
hem bij je monitor ;) Dan hoor/zie je hoeveel hij er
verstuurd ;)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Langleve SMS via internet. Gratis 5 SMSjes per dag bij Lycos en (ik geloof) onbeperkt SMSsen naar mensen die ook abo zijn bij Lycos.

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08 15:55
k heb ook zoooo vettt veel problemen gehad met dutchtone..

rekeningen van 300 <> 800 piek, eerste keer betaald, toe heb ik een libertel prepaid sim gekocht, en dus nooit gebeld met me dutchtone sim, maar toch weer rekeningen, ik bellen en ff verhaal vertellen, alles was kwijt gescholden en kreeg zelfs nog geld toe want ik moest nog deblokerings kosten betalen, die ik noit betaald had, maar wel terug gekregen... (abbo opzegt vanaf dat moment btw)

ikke telefoon verkocht nieuwe opgehaald, met libertel abbo

tering, k schrok me dood, rekeningen niet normaal, weer 300 piek en hoger, weer hetzelfde gedaan en ook daar geld terug gekregen en abbo naar 3 maand opgezegt,
ik liet altijd het geld automatisch afschrijven en dat schijnt dus voor libertel ook een probleem te zijn, k had ALTIJD ruim voldoende geld erop staan, en nog zeiken dat ze het er niet af konden schrijven, en dus kaart geblokkeerd, volgende rekening 50 piek deblokerings kosten xtra betalen...

k werd er toen gek van :)

toen maar overgestapt op BEN, bevalt heel best tot nu toe, de eerste keer :-))))

Audi A8 W12 6.0

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
xychix@yahoo.com

staat ook in mijn profile geloof ik.

jij mij een gespecificeerde rekening sturen ?? moet je zeker ook het betreffende nummer weten of is het een of ander rotgeintje...

ach ik ben ten einde raad dus.....

mail maar dan zien we wel

• creative8500
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-10 07:57

creative8500

freedom.

600 sms-jes is idd wat veel :?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 22:17 schreef koen het volgende:
xychix, wil je hier je e-mail adres posten of het anders
naar me door mailen. stuur ik je je factuur toe als .pdf bestandje :)
ik heb nog wat meer posts vn je gelezen en je lijkt aardig betrouwbaar....

mail naar xychix@yahoo.com dan zien we ff verder

Verwijderd

G*DVERDEG*DVER!!

ik krijg nu WEER een Dutchtone-rekening door ABSOLUUT NIET kan kloppen :( :( :(

Nu zogenaamd F88,15 terwijl ik normaal max F45,- per maand sms! Dit klopt ABSOLUUT niet dus! Hoe kan ik bij Dutchtone duidelijk maken dat het niet klopt?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
wat is het beste om te doen in deze situatie (= zie rest v/h topic)

dutchtone brengt F300,- (onterecht) in rekening.
Ik vraag om gespecificeerde rekening maar krijg deze telkens niet.

Consumentenbond ??

hoe zijn deze te bereiken, en zitten er kosten aan voor de consument ??

Verwijderd

Wat is je 06 nummer?

• Speedyb
  • Laatst online: 04-04-2024
Op donderdag 22 november 2001 07:49 schreef xychix het volgende:

dutchtone brengt F300,- (onterecht) in rekening.
Ik vraag om gespecificeerde rekening maar krijg deze telkens niet.

Consumentenbond ??

hoe zijn deze te bereiken, en zitten er kosten aan voor de consument ??
Consumentenbond kost ongeveer 80 gulden per jaar, je moet lid worden voordat je het volgende te horen krijgt:

Je moet voor problemen met telecom aanbieders contact opnemen met de OPTA. De OPTA kan indien gewenst een soort bindennde uitspraak doen. je betaalt daarvoor ongeveer 75 gulden maar de uitspraak is voor beide partijen bindend. Dus als de OPTA zegt het klopt je moet betalen ben je je 75 gulden kwijt plus dat je de rekening moet betalen. zegt de OPTA D* je bent verkeert bezig. Deze meneer / mevrouw heeft gelijk dan krijg je je 75 gulden terug en word er op dat momemnt een oplossing gevonden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt. Wat ik begrepen heb is dat in de meeste gevallen die rekeningen echt wel kloppen. Heeft ze niet toevallig bijvoorbeeld naar BB ge-smsed??

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 08:13 schreef Aspi het volgende:
Wat is je 06 nummer?
waarom wil je dat weten ? mocht je me echt kunnen helpen dan kun je me mailen xychix@yahoo.com.

Hier mijn 06 posten lijkt me geen optie !

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
heb je gemaild :)

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op donderdag 22 november 2001 16:17 schreef koen het volgende:
heb je gemaild :)
Heb ik gezien, Thanks.

Een reply ligt te wachten.

Hardstikke bedankt.

We hebben onderhand een gespec. rekening ontvangen en we gaan kijken of het aan de 3330 "lange sms functie" ligt !

• bombadil
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

Via nummer 747 krijg je je meest recente rekening info. Bij mij klopt het het hele jaar al.

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Verwijderd

Op donderdag 22 november 2001 13:59 schreef xychix het volgende:

[..]

waarom wil je dat weten ? mocht je me echt kunnen helpen dan kun je me mailen xychix@yahoo.com.

Hier mijn 06 posten lijkt me geen optie !
Nee, ik wern niet voor customer care ofzo, maar volgens mij kan ik wel in de database zoeken naar je nummer en je invoice bekijken. Ik kan alleen niet zeggen of ik er wat mee kan doen :)

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Mijn 3330 had het probleem dat hij in plaats van 160 tekens per bericht er gewoon 60 tekens per bericht van maakte.
Het zenden van een bericht van 160 tekens was dan dus 3x zo groot (namelijk 2 x de volle 60 en dan 1 bericht van 40) en dus 1,50 per SMS. Dan gaat het wel hard hoor!
Overigens heeft dit geen zak te maken met de chatfunctie (zoals iemand hier zei), maar dit is de multi-parts-sms functie of zoiets (om dus een groot bericht eenvoudig te splitsen in 3 stukken wanneer je dus 480 tekens wilt gebruiken). CHatfunctie is dat je niet het nummer in hoeft te voeren wanneer je een bericht verzendt, maar dat je vooraf instelt met welk nummer je fanatiek berichten gaat uitwisselen.

Die fout van te kleine "sms-parts" van 60 tekens is opgelost door terug te gaan naar de fabrieksinstellingen. Misschien kun je kijken of dit wel goed gaat. Je ziet het in het schermpje wanneer je een bericht tiept: bij 60 tekens (of in elk geval minder dan 160) springt het al naar 2/70 (bijv), terwijl normaal pas bij 161 tekens bericht 2 mag beginnen.

• Helsie
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op woensdag 21 november 2001 08:49 schreef cREATiVe8500 het volgende:
600 sms-jes is idd wat veel :?
als je er 3 per keer stuurt, waren het er voor je gevoel maar 200... Is nog steeds heel veel, maar ja, ik weet niet wat normaal is tegenwoordig. Ik heb al veel ge-sms't als ik 30 berichten heb ofzo.

Verwijderd

Op vrijdag 23 november 2001 09:58 schreef Helsie het volgende:

[..]

als je er 3 per keer stuurt, waren het er voor je gevoel maar 200... Is nog steeds heel veel, maar ja, ik weet niet wat normaal is tegenwoordig. Ik heb al veel ge-sms't als ik 30 berichten heb ofzo.
ik sms via internet :+ :D veel goedkoper :7
maar ik kan me niet voorstellen dat je 200 smsjes stuurt best veel imo :o

• geertb
  • Laatst online: 15-11 21:51

Ik heb zelf een Nokia 3310 met BEN® Prepaid, maar als ik een SMSje verstuur met meer dan 160 tekens wordt dat echt berekend als twee SMSjes hoor!
(Als je dan niet meer dan 160x2=320 tekens hebt verstuurd, want als je natuurlijk meer dan 320 hebt verstuurd, berekenen ze 3 smsjes, logisch natuurlijk)
Pagina: 1