kan een moederbord kapot gaan door een fan?

Pagina: 1
Acties:

• Frenkpie
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-08 10:31

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
ik heb... had een asus a7v133
en ik was dus gisteren wat aan het frotten toen hij het nog deed

toen had ik nog een fannetje. dus ik sloot em aan op mijn mobo toen de pc nog aanstond en al opgestart. (dus niet via de voedingskabel maar via zon witte aansluiting van de mobo)

toen deed alles nog goed enzo. ben ik wa met fsb gaan oc-en (niet hoger dan 150 gegaan). en nu krijg ik de heletijd blauwe schermen.

Xsion beweerd dat et aan het aansluiten van de fan ondertussen dat de pc aanstond lag.

ik dacht dat het aan het oc-en van de fsb lag want dat is extreem hoog. maar nu zei xsion dat er een kerel op het web was die met standaard koeling zijn fsb op 175 kreeg zelfs op 183... maar niet stabiel met psies hetzelfde mobo als de mijne.....

en krijg ik dit nog vergoed??? valt dit onder de garantie? er zit nog garantie op.

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
Op maandag 19 november 2001 21:45 schreef frenkpie het volgende:
ik dacht dat het aan het oc-en van de fsb lag want dat is extreem hoog. maar nu zei xsion dat er een kerel op het web was die met standaard koeling zijn fsb op 175 kreeg zelfs op 183... maar niet stabiel met psies hetzelfde mobo als de mijne.....
dit hebbik gelezen op forums van amdmb.com

Verwijderd

zal echt niet aan de fan gelegen hebben ik prik zo vaak fannatjes op het mobo als ie aamnstaat

• Sundead
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-04-2024
Denk wel dat het aan het oc'en ligt, ik trek hier bij mijn Thunder plank ook konstant fannetjes er af en druk ze er even rustig weer op, doet helemaal niks..
Maar dat iemand anders zijn geheugen hoger kan krijgen wil niet zeggen dat het een ander ook lukt, tis echt verschillend per geval van oc'en....

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Doet de fan het nog als je hem insteekt op het board ?
Zo niet, dan kan het zijn dat je fan headers zijn doorgebrand en dit niet het enige is dat defect is geraakt.
Garantie voor deze zaken heb je normaal gesproken niet.
Er word al gewaarschuwd in je handleiding over fans die een te zwaar vermogen hebben om deze niet aan te sluiten op je board maar aan je voeding.

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

Verwijderd

ik zou gewoon terug gaan naar de winkel hoor je wel wat ze doen.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
naja ok als het niet aan de fan ligt... en het oc-en kan toch ook niet schadelijk zijn... toch? tenzij je met Voltages gaat spelen maar da heb ik nie gedaan.... wa zou dan het oorzaak kunnen zijn??

• dexx
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-05 08:58
ik zou gewoon proberen garantie te claimen en iig niet erbij vertellen dat je een fan aan sloot of dat je ging oc'en..
"hij deed het opeens niet meer, nee ik weet ook niet wat het kan zijn"
werkt altijd een stuk beter dan "ja ik wou een extra fannetje aansluiten want dat heeft dat ding wel nodig als ik m 150% heb overclocked"

edit:

je bord kan btw wel stuk gaan door overclocken
en zelfs door het aansluiten van een fannetje (ok dit zal weinig voorkomen maar het is mogelijk)

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 00:26 schreef dexx het volgende:
ik zou gewoon proberen garantie te claimen en iig niet erbij vertellen dat je een fan aan sloot of dat je ging oc'en..
"hij deed het opeens niet meer, nee ik weet ook niet wat het kan zijn"
werkt altijd een stuk beter dan "ja ik wou een extra fannetje aansluiten want dat heeft dat ding wel nodig als ik m 150% heb overclocked"

edit:

je bord kan btw wel stuk gaan door overclocken
en zelfs door het aansluiten van een fannetje (ok dit zal weinig voorkomen maar het is mogelijk)
ik heb al een mail gestuurd naar de winkel waar ik hem besteld heb.dat hij gewoon na gisteren niet meer functioneerde. ik stuur em deze week nog op en ik hoop dat ik volgende week een nieuwe mobo heb....

wel wennen btw... ik zie nu pas hoeveel tijd ik erachter zit ;)

• Xsion
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-08 19:17
mja fsb van 145 zal ie niet echt stuk van gaan denk ik dan.

• Frenkpie

Frenkpie

"Crocs Rule !"

Topicstarter
we hadden em op 150 gezet

• michiel100
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22-08 18:53
Op maandag 19 november 2001 21:48 schreef Tijn_3d het volgende:
zal echt niet aan de fan gelegen hebben ik prik zo vaak fannatjes op het mobo als ie aamnstaat
Hier geldt de vuistregel van ESD: Het gaat 1000x goed en 1x fout.
Pagina: 1