Toon posts:

Tweede geluidskaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht dat ik ook nog onboard sound had op mijn moederbord.
Maar hoe kan ik deze selecteren, want ik heb er geen drivers van en heb hem ook nog nooit gebruikt?

Verwijderd

leg mij het nut van 2 geluidskaarten uit

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
|:( 2 geluidskaarten? wat moet je daar nou weer mee :?

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

Verwijderd

Topicstarter
Dit heb ik nodig om muziek mee te mixen in verband met voorbeluisteren

Verwijderd

rrrrrrrrrrrrrright

Verwijderd

no problem hier hoor mijn bro heeft een awe64 gold en een live in ze kast zitten en werkt perfect hij heeft er zelfs ooit 3 ingehad

Verwijderd

Topicstarter
is die ook van Creative dan?

Verwijderd

hij doet dit dus omdat hij wil voorbeluisteren wat hij maakt, en 1 geluidskaart kan geen 2 dingen tegelijk doen, dus heb je een tweede nodig :)

zo duidelijk? :)

• Spider_NL
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-05-2023
Ja meneer :P

"In het verleden behaalde successen bieden geen garantie voor de toekomst"
"Geniet en drink met vaten"

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 15-08 22:40
Het zou idd moeten kunnen mits genoeg irq's en niet dezelfde kaart met dezelfde drivers ofzo.

Dus Creative en Terratec moet zeker gaan passen/werken.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Op maandag 19 november 2001 21:52 schreef Schum1 het volgende:
hij doet dit dus omdat hij wil voorbeluisteren wat hij maakt, en 1 geluidskaart kan geen 2 dingen tegelijk doen, dus heb je een tweede nodig :)

zo duidelijk? :)
alle kaarten zijn tegenwoordig full duplex = afspelen en opnemen tegelijk, dus leg mij ff uit wat je bedoelt??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
Allen bedankt voor de reacties maar ben er helaas nog niet echt veel wijzer van geworden........

• twopack
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-07 10:31
Op maandag 19 november 2001 22:25 schreef Dancer19 het volgende:
Allen bedankt voor de reacties maar ben er helaas nog niet echt veel wijzer van geworden........
Volgens mij kan je er ook best een SB128 bij doen. Als ze maar niet dezelfde drivers hebben. Of een nog goedkoper kaartje.
Bij mij werkt SB128 en on-board-sound prima samen.

specs

Verwijderd

Graag wil ik weten wat de ervaringen bij jullie zijn en hoe de instellingen binnen windows gewijzigd moeten gaan worden
tja, over die instellingen.. het enige waar je op moet letten is dat de poorten geen conflicten geven. Voor de rest is het jouw keus welke van de 2 je activeerd in de multimedia configuratie. :)

Ik zou zelf nooit 2 geluidskaarten gebruiken, het kan wel zo zijn dat SB en terratec van elkaar verschillen.. maar het blijven beide redelijk goeie kaarten voor thuisgebruik en dan zou ik er gewoon 1 uitkiezen die je in je PC zet.

Als je nou een SB Live 5.1 voor de 5.1 surround en de spelletjes had, en een weet ik welk merk supergeluidskaart van een paar duizend piek (die je voor b.v. geluidsbewerking) gebruikt dan kan ik me er nog iets bij voorstellen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik dacht zelf dat ik ook een onboard soundsystem op mijn moedrebord had maar kom hem nergens in windows tegen.
Hoe kan ik deze "installeren" en herkennen want ik heb er nog nooit mee gewerkt.

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 09:50 schreef Dancer19 het volgende:
Ik dacht zelf dat ik ook een onboard soundsystem op mijn moedrebord had maar kom hem nergens in windows tegen.
Hoe kan ik deze "installeren" en herkennen want ik heb er nog nooit mee gewerkt.
Normaal gezien kan je dat in je bios 'enablen'. Op m'n MSI is dat iets van 'AC97 Onboard Sound'. In mijn geval diende ik ook de Via 4in1 drivers te installeren. Klein detail: dan werkte het wel nog niet :( (heeft eigenlijk nooit gewerkt hoewel ik de handleiding van m'n mobo gevolgd heb). Maar begin misschien alvast met es in de bios te zien.

• StanTheMan
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07 07:48
werkt bij mij prima, sb live player 1024 icm msi onboard via ac97 sound. Ik mix er ook mee, via een mengpaneel.

Verwijderd

En hoe heb je het klaargespeeld? Wat heb je eerst geïnstalleerd? Welke Windows-versie heb je? 'k Heb ook kort met twee (aparte) geluidskaarten gewerkt (ook voor te mixen) maar denk dat er eentje de geest heeft gegeven en die heb ik er maar terug uitgezwierd. Daarom wil ik misschien wel m'n onboard sound inschakelen (hoef ik me geen nieuwe kaart te kopen). Denk dat ik nog es op de MSI-website ga zien.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu mijn boekje van mijn mobo erbij gehaald maar er staat in dat je de onboard geluidskaart moet installeren met een cd. Is er geen mogelijkheid dat windows deze automatisch herkend?

Verwijderd

Je moet hem ten eerste inschakelen in je bios. Tenminste das bij mijn MSI K7T Pro hier wel zo. Ik heb precies hetzelfde gedaan met 2 geluidskaarten en een mengpaneel eraan. Alleen heeft mijn onboard geluidskaart het begeven op de een of andere manier.
Als je hem daar aan zet dan kan het gebeuren dat windows hem herkent en anders moet je even de drivers downloaden op de site van je moederbord fabrikant.

Suc6

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook inderdaad een MSI moederbord

Verwijderd

Dan staat er vast wel in je boekje hoe of wat. En anders moet je gewoon even op http://www.msi-computer.nl kijken.(Dat was het adres geloof ik)

• terabyte
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 28-06 12:53

terabyte

kan denken als een computer

Op maandag 19 november 2001 21:47 schreef Beathoven het volgende:
leg mij het nut van 2 geluidskaarten uit
Mensen die een DAW (Digital Audio Workstation) hebben, hebben vaak 2 geluidskaarten.

1 standaard geluidskaart, voor de standaard Windows geluidjes en bliepjes en whatever

1 audiokaart, met ASIO drivers, 24-bits/96 kHz DAC/ADC voor het productie gedeelte. Deze heeft dan ook meerdere i/o (meestal 8 in, 8 uit)

Als je gewoon 2 geluidskaarten wilt, dan moet je zorgen dat ze geen IRQ's delen (als dat ueberhaupt mogelijk is). Dan moet het wel werken. Oja, je progs moeten het natuurlijk ook ondersteunen. (meerdere uitgangen tegelijk enzo)
Pagina: 1