isdn, alles werkt maar.... de kiestoon is soms weg

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-12-2025

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Hoim

ik heb dmv een doehetzelf pakket isdn aangelegd

ik het een nt1 en een webfox.

alles is omgezet en alles werkt

ik de webfox zit een intern isdn modem (via usb aan pc)
ook heeft de webfox 2 anologe uitgangen.
alles is in gebruik (heeeft aangesloten apparaten)

nu gebeurt het soms dat als iik de telefoon oppak (niemand anders is aan het bellen of wat dan ook) er geen kiestoon is.

ook is in een uur internetten 3* de verbinding verbroken en kregen wij de melding dat er geen kiestoon was.

na de telefoon opgepakt te hebben (geen kiestoon) en deze weer neer te leggen, nogmaals op te pakken en.... ja hoor kiestoon terug.

(het zelfde verhaal geld voor de modem)

het lampje LINE OK op de nt1 blijft constant branden, hier is dus niks mis!

waar kan dit aan liggen (defecte webfox ????)

iemand please ?????:'(

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Verwijderd

ZItten de NT1 en webvox ver uit elkaar?
Heb je hier zelf een kabeltje tussen in gemaakt?

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 21:39 schreef CheS het volgende:
ZItten de NT1 en webvox ver uit elkaar?
Heb je hier zelf een kabeltje tussen in gemaakt?
nee met het bijgeleverde kabeltje aan elkaar gekoppeld !

ik voed (stroom) de NT1 niet en de webvox WEL.

ik volgens mij ook de goede oplossing..

Verwijderd

hoeveel analoge telefoons heb je er op aangesloten en zijn dit oude telefoons (jawel dat kan erg veel uitmaken)

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
kertje heb je soms haast om in de huiskamer te komen ofzow

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 23:01 schreef Attilla het volgende:
kertje heb je soms haast om in de huiskamer te komen ofzow
no offence ik heb al 3000 posts ofzo, ik kan allang in de huiskamer, wat moet je nou heb je soms niks beters te doen dan al mijn posts af te zeiken ofzo?

edit: op 38 posts na 4000 posts zie ik

edit2: oja en die post die je hier loopt af te kraken is zeer zinvol aangezien ik hetzelfde probleem had en het probleem te maken had omdat ik teveel (oude) analoge telefoons op me duovox had zitten dus ga aub ff buiten spelen ofzo

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 21:46 schreef Kertje het volgende:
hoeveel analoge telefoons heb je er op aangesloten en zijn dit oude telefoons (jawel dat kan erg veel uitmaken)
ik zal dit eens nagaan. dit zou wel eens het probleem kunnen zijn.

ik heb aan anologe port 1 nl twee analoge toestellen (nieuwe dect en een oude) en op poort 2 staat een analoog toestel(redelijk oud)

Alle toestellen maken gebruikt van TONE terwijl de webfox ZELFS met pulse toestellen om moet kunnen gaan !!!!!!

groet

• Cereal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 19:30
Wij hebben ook een webvox -> heb je de telefoonnummers goed ingesteld?

1 voor analoge uitgang 1
1 voor analoge uitgang 2
en 1 voor modem zelf..

dit moeten dus verschillende nummers zijn..

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 07:45 schreef Urnie het volgende:
Wij hebben ook een webvox -> heb je de telefoonnummers goed ingesteld?

1 voor analoge uitgang 1
1 voor analoge uitgang 2
en 1 voor modem zelf..

dit moeten dus verschillende nummers zijn..
ik heb 1 en 2 hetzelfde nummer gegeven (ons oude abbo nummer !)

maar dat moet toch geen probleem zijn ???

het gaat ook meestal goed, en het is erg wisselvallig. pak je op geen keistoon.... leg hem neer en pak weer op en klaar !!!!!!

• Telco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08-2024

Telco

Biertje?

Heb dat ook eens gehad. Bij mij was de NT1 kapot... Het D kanaal werd niet goed geanalyseerd (=hierover komt alle informatie qua lijnen en belsignalen en zo).

Vandaag geen signature

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 07:42 schreef xychix het volgende:

[..]

ik zal dit eens nagaan. dit zou wel eens het probleem kunnen zijn.

ik heb aan anologe port 1 nl twee analoge toestellen (nieuwe dect en een oude) en op poort 2 staat een analoog toestel(redelijk oud)

Alle toestellen maken gebruikt van TONE terwijl de webfox ZELFS met pulse toestellen om moet kunnen gaan !!!!!!

groet
oude telefoons gebruiken een bepaald iets meer (stroom?), als de analoge telefoons samen telefoon daarvan van het duovox/quatrofox of whatever kastje vragen kabn hij gaan flippen, dat is wat we hier hadden omdat we toen nog een oude telefoon hadden, samen met 3 gewone telefoons. Toen die oude telefoon hadden vervangen door een nieuwere was het probleem opgelost. Trek dus is 1 van die oudere telefoons eruit en kijk is of je het probleem nog steeds krijgt

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Op dinsdag 20 november 2001 13:31 schreef Kertje het volgende:

[..]

oude telefoons gebruiken een bepaald iets meer (stroom?), als de analoge telefoons samen telefoon daarvan van het duovox/quatrofox of whatever kastje vragen kabn hij gaan flippen, dat is wat we hier hadden omdat we toen nog een oude telefoon hadden, samen met 3 gewone telefoons. Toen die oude telefoon hadden vervangen door een nieuwere was het probleem opgelost. Trek dus is 1 van die oudere telefoons eruit en kijk is of je het probleem nog steeds krijgt
je hebt het over aansluit factor denmk ik ??

beide telefoons aansluitfactor 1 (uitgand van webfox heeft 2.5) maar als een van de webfoxuitgangen "crashed" door zoiets en ik heb op BEIDE webfox anologe uitgangen een bep. telefoon nummer gehangen dan moet hij toch nogsteeds overgaan!

groet,

thanks voor alle reacties (vandaag nog geen last gehad van de klacht, net naar huis gebeld ;) )

Verwijderd

Op dinsdag 20 november 2001 14:34 schreef xychix het volgende:

[..]

je hebt het over aansluit factor denmk ik ??

beide telefoons aansluitfactor 1 (uitgand van webfox heeft 2.5) maar als een van de webfoxuitgangen "crashed" door zoiets en ik heb op BEIDE webfox anologe uitgangen een bep. telefoon nummer gehangen dan moet hij toch nogsteeds overgaan!

groet,

thanks voor alle reacties (vandaag nog geen last gehad van de klacht, net naar huis gebeld ;) )
aansluitfactor ja volgens mij, hmz oki als dat het niet is weet ik het ook niet, dat heeft toen bij ons het probleem dat exact hetzelfde was opgelost :) zou toch is proberen dan ff elke week een andere telefoon eruit te trekken, misschien is er gewoon een analoge telefoon stuk die de boel opzout
Pagina: 1