Het probleem met de search is simpel op te lossen

Pagina: 1
Acties:

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-12 12:57

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
door er voor te zorgen dat niet ieder1 de search gebruikt :)

En hoe krijgen we dat voor elkaar lieve kijkbuiskinderen? Door mensen eens een topic te laten openen die misschien 2 jaar geleden al eens geweest is en niet direct te gaan roepen: GEBRUIK DE SEARCH :(

Iets voor de nieuwe policy? :P

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:18

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Dan krijg je meer records die over hetzelfde gaan, dus als iemand dan toch de search gebruikt moet die door meer topics spitten, en raakt die dus nog sneller overbelast.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• Onno
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 21:28 schreef Duracell het volgende:
Dan krijg je meer records die over hetzelfde gaan,
Nou en? Als je reageert in een thread van een jaar oud komt je dat meestal op een slotje te staan. Dus wat moet je nou doen?

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Af en toe heb ik ook het id dat zodra er een nieuw topic wordt geopend direct heel veel mensen gaan zoeken of de vraag toevallig niet al eens is gesteld en daardoor de serverload ook erg hoog wordt :)

Of denk ik nu te ver door :P

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 21:30 schreef Onno het volgende:

[..]

Nou en? Als je reageert in een thread van een jaar oud komt je dat meestal op een slotje te staan. Dus wat moet je nou doen?
het is ook niet de bedoeling om te gaan reageren in een topic van een jaar oud maar gewoon antwoord te krijgen in je nieuwe topic :)

• Onno
  • Niet online
Ik reageerde ook niet op wat jij zei.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 21:32 schreef Onno het volgende:
Ik reageerde ook niet op wat jij zei.
Oeps, ik reageerde zonder te lezen :(

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Op maandag 19 november 2001 21:30 schreef Onno het volgende:

[..]

Het gaat niet om het reageren in een thread van een jaar oud, dan heb ik er geen problemen mee dat je een nieuw topic opent, maar als de OPLOSSING van het probleem al in de search staat hoef je toch geen nieuw topic te openen.

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 21:33 schreef Duracell het volgende:

[..]

Het gaat niet om het reageren in een thread van een jaar oud, dan heb ik er geen problemen mee dat je een nieuw topic opent, maar als de OPLOSSING van het probleem al in de search staat hoef je toch geen nieuw topic te openen.
Maar hier ligt volgens mij ook een probleem. Ieder1 gebruikt eerst de search (op zich een goede zaak). Maar hoe stel je je zoekvraag samen? Dat kan wel eens niet het juiste antwoord geven dus ga je je zoekvraag herformuleren (stel je voor dat de vraag al eens gesteld is :o)
Ik denk dus dat het dubbel hebben van een topic minder "erg" is dan een hele groep gebruikers die gelijk begint te blaaten dat je de search moet gebruiken. Tenzij het natuurlijk erg voor de hand liggende vragen zijn.

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
is 2 jaar geleden ook al gevraag UTFS :P

geintje

opzicht is het geen slecht idee maar denk dat met meer threads ook de serverload hoger [denk ik [ :? ]]

• OProg
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-01-2022

OProg

Molletje

Om nou UTFS te gaan gillen als het onderwerp een keer een jaar geleden voorbij kwam... :{

Ik zie het ook meestal gebeuren als het een vraag is die al 30 keer voorbij is gekomen

• uibeltje

uibeltje

Idiotheque

Topicstarter
Op maandag 19 november 2001 21:39 schreef OProg het volgende:
Om nou UTFS te gaan gillen als het onderwerp een keer een jaar geleden voorbij kwam... :{

Ik zie het ook meestal gebeuren als het een vraag is die al 30 keer voorbij is gekomen
als de vraag al 30x geweest is is het uiteraard terecht

Maar momenteel durft mi niemand meer een topic te openen door eerst 10 verschillende zoekvragen gebruikt te hebben

• The Bad Seed

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Een topic dubbel hebben is idd niet verkeerd, maar als je 100 topics krijgt over welke ftp server moet ik nu nemen, of andere algemene vragen die je zeker in de search kan vinden (een paak kernwoorden intypen in de search), dan vind ik dat de user zijn 'huiswerk' zelf eerst moet doen, en dus zelf even zoeken.

• Onno
  • Niet online
Op maandag 19 november 2001 21:33 schreef Duracell het volgende:
Nee, maar in dat geval zou er ook niet gereageerd worden in zo'n met de search gevonden oude thread. Dus niet geheel van toepassing op wat ik zei. :)

• Rob
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

Rob

Dus:
Pietje stelt een vraag, zonder de search te gebruiken.
10 andere mensen herkennen de vraag, weten dat hij vaak is langsgekomen en gaan dus allemaal de search gebruiken om een thread te vinden waar het antwoord in staat.

Oftewel.. laat Pietje dan de search gebruiken en niet de rest van de mensen.

In the beginning the Internet was a bunch of smart users with dumb terminals. Now...

Pagina: 1