Toon posts:

Windows xp and linux readhat 7.2

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk laat ik linux ook eens proberen. Redhat 7.2 iso's gedownload. Daarna gebrand en geinstalleerd. So far so good. Blijkt dat ik alleen linux in de bootmanager lilo kan opstarten mijn windows ME and windows xp zijn verdwenen. Leuk, maar niet.

Windows XP kon het in ieder geval niet repareren. Dus maar opnieuw geinstalleerd en ja hoor daar was windows ME en windows XP weer. Maar ja nu geen linux. Heeft iemand een idee hoe ik onder de bootmanager LILO windows xp and windows ME aan de gang krijg.

Ik heb twee harde schrijven
Schijf 1 10 gb 1 partitie fat 32
(opstartschijf, staat ook windows ME op) FatSchijf 2 60 gb 3 parties
1 NTFS 5 gb (windows XP)
2 FAT32 35 gb (data en programma's XP)
3 ext3 linux (bestaat geloof ik ook weer uit
drie partities)

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-05 11:48
Heb je een bootdisk gemaakt voor RedHat? Zo niet... dan lukt het niet (simpel). Anders: opstarten van diskette, als root inloggen en

# man lilo

(enter)

Nee, flauw he... |:( Ok, je kunt ook het volgende (ongeveer) aan het bestand /etc/lilo.conf toevoegen (onderaan):

other=/dev/hda1
optional
label=windows

Bestand opslaan, en als root

# lilo

(enter)

uitvoeren. Als je reboot zou je de keuze moeten hebben uit linux en windows, en als je windows kiest vervolgens de XP boot manager zien.

Succes!

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks it works. Nu naar het volgende probleem netwerkkaart niet herkend.

• BezurK
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-06 09:12
Wat voor netwerkkaart heb je?

Rookworst zonder R is ook worst.

Verwijderd

Topicstarter
Merk weet ik niet. Ik heb via home kabelinternet. Zij hebben de netwerkkaart geleverd. Ik ga vanavond even mijn computer uit elkaar slopen om te kijken welke kaart het is. Onder windows XP wordt deze kaart gemeld als INTEL 21041 BASED ETHERNET ADAPTER GENERIC.

Ik hoop hem snel aan te gang te krijgen. Dan kan ik kijken of ik weer het internet op kan met linux. Ben ondertussen wel redelijk onder de indruk van de snelheid van KDE ten opzichte van WINDOWS XP, maar dat terzijde.