Beamer op Geforce2mx

Pagina: 1
Acties:

• FaceMan
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-08 08:58
Vraagje,
Ik heb een Geforce2mx 64mb met tv-out en daar wil ik nu een beamer op aan sluiten...
Ik heb het helemaal aan de gang, maar ik maak nu gebruik van twinview, dus hij spreidt mijn beeld, zodat ik "breedbeeld" windows heb...

Nu is dat wel heel leuk, maar niet echt de bedoeling, er moet namelijk een kopie van wat ik op m'n monitor zie op de beamer verschijnen...
Zo kan ik spellen spelen op m'n beamer en op m'n monitor tegelijk...

Maar kan dit eigenlijk wel en zoja hoe stel ik dit in?
Bij een Matrox is dit geen probleem, daar stel ik gewoon dualhead clone in, maar dit moet ook nog even werken met een Geforce2mx

Thnx

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-08 15:18
Ik heb een beamer op een G400, je zal nog wel tegen meer dingen aanlopen, maar daar kom je nog wel achter :)
Uiteindelijk heb ik een splitter gekocht die het signaal tegelijk naar de beamer en monitor stuurt. Dat pas lekker.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

• FaceMan
Heb het nu werkend gekregen, dus ik zie nu op beide schermen, (monitor en beamer) hetzelfde...

Maar nu stelt hij automatisch m'n beamer in op 800x600, maar deze kan ook 1024x768 aan, maar dit kan ik dus niet instellen...

Hoe stel ik dit wel correct in??

Thnx

Verwijderd

Dat kan volgens mij niet als je um op je TV-out aangesloten hebt. Die is maximaal 800x600 op gf2mxjes. (die van mij tenminste wel)

Als je het met een splitter doet, of alleen de beamer aansluit lukt het waarschijnlijk wel om 1024 te krijgen.

ps wat voor beamer heb je? en hoe duur was ie?

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

TV out kan het wel aan hoor, ik kan ook best 1024x 768 draaien op de tv, het past alleen niet.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op dinsdag 20 november 2001 16:00 schreef FaceMan het volgende:
Heb het nu werkend gekregen, dus ik zie nu op beide schermen, (monitor en beamer) hetzelfde...

Maar nu stelt hij automatisch m'n beamer in op 800x600, maar deze kan ook 1024x768 aan, maar dit kan ik dus niet instellen...

Hoe stel ik dit wel correct in??

Thnx
Waarschijnlijk staat de tv-out ingesteld als primary display. Stel je monitor in als primary en zet daar de resolutie goed en schakel dan pas twinview in.

• FaceMan
Nee, m'n monitor is primary

Daar draai ik ook gewoon 1024 op, maar op m'n beamer is het beeld nu 800x600 en moet ik met m'n muis het beeld verplaatsen om alles te kunnen zien, kan het gehele beeld dus niet in een keer zien....

wildweazel> wat voor een beamer het is? een Sharp, welk type weet ik zo niet, maar hij is een jaar of 3 oud, hij tovert wel een gruwelijk groot beeld tevoorschijn, als ik de ruimte had gehad dan had ik zo een beeld van een meter of 5 a 6 breed kunnen hebben :)

Iemand nog suggesties??

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Hmm hier is maar 1 oplossing: koop een Matrox G400/450/550 DualHead :)

De instellingsmogelijkheden die je daarmee hebt (wel ff de nieuwste drivers downloaden, elke keer weer beter kwa dualhead functionaliteit) heb ik nog nooit gezien bij andere dualhead/twinview/... kaarten... Ik vind de Matrox oplossing zelfs fijner dan een systeem met twee videokaarten, dat kan nl. heel rare problemen opleveren ...

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Dat bedoel ik, je stuurt de tv WEL op 1024 aan, maar dat past niet DUS moet je scrollen. Zet je desktop maar eens op 800x600 dan zie je dat het wel past.

• bogy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-04-2025

bogy

Show me what u got!

koop een KYRO met tv out ... die kosten nog amper geld ... en de tv out werkt synchroon met de VGA ... op dezelfde resolutie!!!

ik speel dus ook tegelijk op mijn tv en monitor ...

bij de kyro chipset zit er een soort van splitter op het kaartje zelf, en ipv een extra chip te enablen enable je gewoon die splitter (je kan dus zelfs niet ENKEL TV gebruiken, alleen samen!)

Volg BoGy's Visie op http://dcnet.be/praten. Op deze blog kan je eens wat anders lezen als op een ander...

Pagina: 1