Hoi! Ik heb een multidimentional array:
$rank[0]["emailadres"] = hits today
$rank[1]["emailadres"] = hits yesterday
$rank[2]["emailadres"] = hits 2 days ago
$rank[3]["emailadres"] = hits 3 days ago
$rank[4]["emailadres"] = hits total
Ik vul deze array met verschillende waarden uit een MySQL-database.. Een email-adres heeft verschillende aantallen hits per dag staan, en een totaal aantal hits.
Een email-adres heeft altijd een totaal aantal hits, omdat anders het email-adres er niet tussen zou staan. Maar het aantal hits van vandaag, gister of 2/3 dagen geleden kan 0 zijn.
Als ik die informatie uit de database opvraag, krijg ik dus 'lege' waarden in mijn array.
Goed... Wat ik nu wil doen (je voelt um al aankomen): sorteren
Sorteren op # hits vandaag, gister en nog meer. Als ik sorteer op totaal aantal hits (array_multisort($rank[4]);) dan werkt het goed. Maar zodra ik ga sorteren op iets anders (bijv. Hits vandaag (array_multisort($rank[0]);) krijg ik de error:
Warning: Array sizes are inconsistent in ergens.php on line 1008
Wat is hier een oplossing voor? Ik zat zelf al te denken om elk array langs te lopen en te controleren of er NULL-waardes inzitten en zo ja die dan te gaan vullen.. Maar daar heb ik nog niet heel goed naar gekeken.. Maar misschien zijn er andere oplossingen?
Alvast thanx! elviver
$rank[0]["emailadres"] = hits today
$rank[1]["emailadres"] = hits yesterday
$rank[2]["emailadres"] = hits 2 days ago
$rank[3]["emailadres"] = hits 3 days ago
$rank[4]["emailadres"] = hits total
Ik vul deze array met verschillende waarden uit een MySQL-database.. Een email-adres heeft verschillende aantallen hits per dag staan, en een totaal aantal hits.
Een email-adres heeft altijd een totaal aantal hits, omdat anders het email-adres er niet tussen zou staan. Maar het aantal hits van vandaag, gister of 2/3 dagen geleden kan 0 zijn.
Als ik die informatie uit de database opvraag, krijg ik dus 'lege' waarden in mijn array.
Goed... Wat ik nu wil doen (je voelt um al aankomen): sorteren
Warning: Array sizes are inconsistent in ergens.php on line 1008
Wat is hier een oplossing voor? Ik zat zelf al te denken om elk array langs te lopen en te controleren of er NULL-waardes inzitten en zo ja die dan te gaan vullen.. Maar daar heb ik nog niet heel goed naar gekeken.. Maar misschien zijn er andere oplossingen?
Alvast thanx! elviver