Kabelrouter : Draytek of Linksys ???

Pagina: 1
Acties:

• MADSMILE
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-08 09:00

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
Ik ben van plan een kabelrouter te kopen, nou vraag ik mij af welke van de 2 merken, het beste kwa performance, installatiegemak en updates uit de bus komt :?

En tevens geschikt voor een Lancity ( chello ) geschikt moet zijn.

"Perl 4 Life"

• MADSMILE

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
:'( :Z Niemand ????

"Perl 4 Life"

• Ferdo
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-01 17:24

Ferdo

Dido Armstrong :9~

Geef ons iets meer dan 54 minuten de tijd A.U.B.! |:(

Audioscrobbler profile
Begin de dag met een dansje, begin de dag met een lach,
want wie vrolijk kijkt in de morgen, die lacht de hele dag,
jaaa, die lacht de hele dag!

• R2
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 14-02-2022

R2

De draytek werkt zonder problemen met Chello en is zeer eenvoudig te installeren, een aanrader dus. Gebruik hem zelf voor MXstream en mijn broer voor Chello.

• Ludewig
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
De linksys schijnt niet goed te werken met mxstream. Die zou ik niet nemen. XS4ALL raad zelf de draytek vigor aan, die kon je eerst ook goedkoop kopen bij een fast ADSL abbo.

Ikzelf heb gewoon het modem getweaked, dan heb je alleen nog een hub nodig (er zit al een (normaal uitgeschakelde) router in het modem), zoek maar op GOT voor meer info hierover. De echte tweaker doet dat natuurlijk >:)

When a man finds a conclusion agreeable, he accepts it without argument, but when he finds it disagreeable, he will bring against it all the forces of logic and reason

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 13-08 10:01
gaat over kabelrouter, niet adsl.

ik heb zelf een Netgear MR314 (gelijk aan FR314 + wireless access). werkt perfect en niet duur.

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

Zelf heb ik de Draytek Vigor 2200E, via de xs4all actie aangeschaft. Ik gebruik 'm voor Mxstream en vind het echt een top apparaatje, zeker met de nieuwe firmware 1.98a. Van het weekend een internet VPN gebouwd in 30 minuten met een andere Draytek.

Jammer is alleen dat ik niet voor 200 piek extra de router met additionele ISDN poort kon krijgen. Dan heb je meteen een ISDN Virtual modem en een dial-in server in 1.

En ok, het is geen Cisco 827 maar toch leuk voor 400 piek :)

• joca
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-07-2025
Ik heb zelf de linksys en ben er zeer tevreden over, er komen regelmatig firmware updates uit die makkelijk te installeren zijn.

Je kan het MAC-adress van je oorspronkelijke netwerkkaart klonen, zodat je niet een nieuw adres hoef op te geven bij je provider(Ik weet niet of t bij chello ook zo werkt, maar bij zeelandnet iig wel)

• MADSMILE

MADSMILE

Perl 4 life

Topicstarter
OK keuze is makkelijk.

Draytek Vigor 2200e 8-)

- Goede nederlandse documentatie :)
- Regelmatig firmwareupdates
- 2 jaar fabrieksgarantie :7
- goede uit test PCM >:)
- Aangeboden door XS4ALL :?
- Getest met Chello :r
- Niet duur :o

Gewoon doen dus , :D

"Perl 4 Life"

• kroegtijger
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-07 14:56
SMC Barricade

iRacing Profiel

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ANS -> I&T

Verwijderd

Draytek Vigor ja, of een Zyxel Zywall 10
die 2de gebruiken we hier en het werkt als een zonnetje.

maar de Draytek heeft geloof ik dezelfde opties ( het werkt iets anders) en is goedkoper, dus dan is de keuze makkelijk gemaakt..
Pagina: 1