past die wel eigenlijk?

Pagina: 1
Acties:

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:14

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
ik ben van plan om een ATI Radeon 8500 64DDR aan te schaffen, ik las net een oude topic, dat zo'n kaart niet draaide op een celeron 400 ik heb een athlon 750 mhz en een EPOX EP-7KXA In die handleiding staat dat boven mijn AGP slot 4X maar ernaast staat 66MHz AGP bus. Betekent dat die kaart niet vlot draait, omdat die AGP bus 133 MHz moet zijn, Als ik het goed had begrepen. zou iemand weten of er ervaring mee hebben hoe dit zit.

al vast bedankt

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 21-08 17:00
heb je wel wat aan zon snelle kaart en eigenlijk maar een 'trage' processor?
die kaart word lang niet optimaal benut denk ik

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

:?

Na "ik ben van plan" was ik de weg kwijt...

Alle proemn in n drek

Verwijderd

koop dan een ati radeon 7000 serie of de classic

heb je meer aan
en een jetway moederbord kan je niet vergelijken met een epox bord

jetway is echt troep vandaar dat ze zo goed koop zijn

• Peentje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 10:14

Peentje

MacOS/Windows/Linux don't care

Topicstarter
nee ik weet datie niet helemaal uit de veren komt maar binnenkort wilde ik ook nog een ander systeem aanschaffen maar dat doe ik niet allemaal in 1 keer trouwens hij zal vast wel rapper zijn dan mijn mtek tnt2 32 toch?

en wat dat bierkameel betreft: ga eens ergens leren lezen of zo.

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

heeft wel nut hoor en met oog op uitbereidingen is dit een aardige keuze. Ik had een paar jaar geleden de fantastische combi van een 3dfx voodoo 3 2000 pci met een p200mmx :9 het maakte mn systeem echter wel 2 a 3 keer zo snel op het gebied van 3dspellen. Ik denk dat je de vergelijking wel kan doortrekken.

met passen: lijkt me geen probleem, het draait alleen (zoals je al zegt) wat langzamer dan optimaal

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:53 schreef Peentje het volgende:
nee ik weet datie niet helemaal uit de veren komt maar binnenkort wilde ik ook nog een ander systeem aanschaffen maar dat doe ik niet allemaal in 1 keer trouwens hij zal vast wel rapper zijn dan mijn mtek tnt2 32 toch?

en wat dat bierkameel betreft: ga eens ergens leren lezen of zo.
en dat durf jij nog te zeggen na dit verhaal?
ik ben van plan om een ATI Radeon 8500 64DDR aan te schaffen, ik las net een oude topic, dat zo'n kaart niet draaide op een celeron 400 ik heb een athlon 750 mhz en een EPOX EP-7KXA In die handleiding staat dat boven mijn AGP slot 4X maar ernaast staat 66MHz AGP bus. Betekent dat die kaart niet vlot draait, omdat die AGP bus 133 MHz moet zijn, Als ik het goed had begrepen. zou iemand weten of er ervaring mee hebben hoe dit zit.
al vast bedankt
Tjeez wat een wazig verhaal is dat zeg. En het klopt van geen kanten. Verder lopen die zinnen ook niet, ga dus zelf maar eens Nederlands leren! :r

Verwijderd

Wel lief zijn he :*

Agp is geen 133 mhz volgens mij, maar 66 Mhz.

Je mobo heeft een divider van 1/2 als het goed is.

Verwijderd

de agp draait altijd op 66mhz busspeed
maar de data is dan 2x of 4x agp
maar de busspeed blijft 66mhz (verandert alleen als je bussnelheid verhoogt)
wel hoe doe je dat 66agp 100bus\cpu 100geheugen
zet de bussnelheid van je cpu om hoog en de rest zal volgen.

oja die 2x en 4x agp kan je het beste vergelijken met ddr (is het niet maar wel makkelijk met vergelijken)

b.v

66bus 1xagp date doorvoer 66mhz
66bus 2x agp data doorvoer 133mhz
66bus 4x agp data doervoer 266mhz
Pagina: 1