Toon posts:

PHP poll ip controle

Pagina: 1
Acties:
  • 136 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf een poll gemaakt met PHP. Dit werkt allemaal lekker maar ik wil dat als iemand eenmaal gestemd heeft dat hij niet nog een keer kan stemmen.

Ik registreer dus het IP adres en bekijk of deze persoon al dan niet al een keer geweest is. Als die persoon al geweest is mag er niet meer gestemd worden.

Nou zijn er natuurlijk inbelverbindingen en dan heb je meteen het probleem dat die IP's iedere keer verschillen en dus kan ik daarop niet controleren.

Weet iemand hoe dit moet, op een gedeelte van het IP adres controleren of misschien iets anders??

alvast dank.

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Je zou een cookie kunnen maken... Dan moeten ze als ze opnieuw willen stemmen opnieuw inbellen en het cookie weggooien.

Je kan ook gewoon in je database 234.432.234.* opslaan.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 12:19

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Het zou een dure hoby worden voor mensen die de poll willen vervalsen door in te bellen, stemmen, verbinding verbreken, opnieuw inbellen, stemmen,...
Bovendien heb ik kabel met een dynamisch ip(en niet alleen de laatste drie cijfers varieeren), dus elk uur een ander, daar kan je niet echt iets aan doen.

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Gebruik een cookie om op te slaan dat die heeft gevote, dan werkt het ook als de gebruikers ip verandert bij het opnieuw inbellen.

Gebruik dan als 2e check (als ze de cookies uit hebben staan ofzo) de ip adressen. Misschien een goede oplossing is om de rijen met ip's die meer dan 3 dagen oud zijn te verwijderen via een crontab.

Verwijderd

Topicstarter
Stom cookies. Dank voor de hulp.