Toon posts:

Antec 1030 of 1040?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een systeem samenstellen met een P4 (ong. 1,8Ghz), Asus P4T-E mobo, 512MB PC800 (Mushkin), IBM harddisk (60GB), Ati Radeon 8500 of Leadtek Geforce 3, Philips Acoustic Edge geluidskaart, Plextor SCSI CD-Rom en CD-R. Er komen een hoop USB gamecontrollers aan te hangen (stuk of 4), en ook een USB printer en een scanner. Affijn, dit moet allemaal in/aan een mooi kastje, en ik twijfel tussen de Antec SX1030 (300 Watt), en de Antec SX1040 (400 Watt). Is die 400 watt versie overkill, of is het wel lekker om een wat zwaardere voeding te hebben? Weet iemand ook hoe het geluidsniveau tussen deze kasten onderling is, en ten opzichte van bijvoorbeeld een A-Open HQ08?

http://www.antec-inc.com/product/cases/sohoser.html

Verwijderd

Mijn Antec 1030 maakt in ieder geval veel te veel herrie. De A0pen HQ-45 is veel stiller.

• A3-D
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 14:23
Waar haal jij 512 MB PC800 Mushkin RIMM vandaan? Mushkin heeft namelijk zelf geen 512MB geheugen, dit komt van Samsung vandaan! Bespaar jezelf wat geld en kijk eens voor Dane Elec. Ik heb dit zelf ook gekocht en wat denk je? Ook Samsung Original (typenummer komt overeen met de types die Mushkin levert!). Kijk gewoon eens op de beurs of in een winkel naar Dane Elec, zij gebruiken namelijk van de betere A merken de chips (Infineon, Samsung enz.). Is een stuk goedkoper en ook levenslange garantie!

Hou er overigens rekening mee dat je 2 x 256MB nodig hebt en niet 1 x 512MB omdat er twee geheugenbanken bezet moeten zijn...

En dat van die kast...ik heb ze allemaal gehad en gehoord (met Antec voedingen erin) en ik moest echt soms kijken of de PC wel aanstond. Over het algemeen zijn de overige hardware aangelegenheden de oorzaak van de "herrie". Als je sec de kast met alleen de voeding zou testen op geluid dan weet ik voor de volle 100% zeker dat je (bijna) niets hoort. Is dat bij iemand wel het geval dan is er iets niet goed....(of is hij/zij een enorme zeikerd ;) )

EV Skoda Enyaq | cv Wallbox Pulsar Plus V6.7.36 | PV 4720WP Zuid | PIB 2 x Marstek Venus E 5.12 kWh V157.3 - CT003 V118 | Landis+Gyr E360 SMR5.0 | Tibber