Batterij troubles op Packard Bell Easy One

Pagina: 1
Acties:

• Rincewind74
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-08 18:57
Ik heb al sinds een jaar een PB Easy One (AMD 450, 64MB) met een mooie Li-ion NEC batterij (14,4V 3200mAh).
Na een maand was de batterij al na een kwartiertje normaal werken leeg.
PB gebeld, nieuwe batterij gestuurd.
Afgelopen week: weer batterij leeg na een kwartier.
PB gebeld, weer een nieuwe batterij
Ik die batterij erin, oranje laadt lampje gaat aan..... en weer uit. Niets niet opladen.
Ik PB weer gebeld, weer een nieuwe batterij.
En jawel, die doet het dus ook niet. :\

Packard Bell komt niet verder dan mij steeds een nieuwe (en dure) batterij opsturen en ik heb nog steeds geen volle batterijen. Mijn garantie is nog drie jaar geldig, dus kom maar op met die batterijen :) Iemand kope?

Ik kon minimaal 2 uur werken voordat het mis ging. Iemand een oplossing? Voeding? lader (NEC 19V 3.16A? De laptop werkt wel gewoon op de prik.
Ik heb trouwens meer mensen gehoord die hetzelfde hadden met dit type laptop, maar die kregen ook alleen maar nieuwe batterijen.

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
battery refresh in je bios al geprobeerd?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 19 november 2001 20:30 schreef Rincewind74 het volgende:
Ik heb al sinds een jaar een PB Easy One (AMD 450, 64MB) met een mooie Li-ion NEC batterij (14,4V 3200mAh).
Na een maand was de batterij al na een kwartiertje normaal werken leeg.
PB gebeld, nieuwe batterij gestuurd.
Afgelopen week: weer batterij leeg na een kwartier.
PB gebeld, weer een nieuwe batterij
Ik die batterij erin, oranje laadt lampje gaat aan..... en weer uit. Niets niet opladen.
Ik PB weer gebeld, weer een nieuwe batterij.
En jawel, die doet het dus ook niet. :\

Packard Bell komt niet verder dan mij steeds een nieuwe (en dure) batterij opsturen en ik heb nog steeds geen volle batterijen. Mijn garantie is nog drie jaar geldig, dus kom maar op met die batterijen :) Iemand kope?

Ik kon minimaal 2 uur werken voordat het mis ging. Iemand een oplossing? Voeding? lader (NEC 19V 3.16A? De laptop werkt wel gewoon op de prik.
Ik heb trouwens meer mensen gehoord die hetzelfde hadden met dit type laptop, maar die kregen ook alleen maar nieuwe batterijen.
Jezus waar zijn die lummels mee bezig :? |:( eerste keer dooie batterij vermoeden en opsturen tot daar aan toe, maar weer? En weer :?

Dit klinkt als een typisch geval van brakke powerboard (daughterboard van de J1+ mobo die de batterijcontrole doet). Laptop moet gePURRd worden (opgehaald worden en naar de service centre). Als je weer belt en ze je weer een batterij willen sturen moet je ff vragen waar ze zitten- als ze in Enschede zitten direct om supervisor vragen...
Enfin, slecht nieuws is dat je waarschijnlijk een tijdje je laptop kwijt bent (onderdelen vrijwel altijd in back order), dus begin maar vast met de backups.

Oslik blyat! Oslik!

• xonide
  • Laatst online: 05-08 08:15
De laptop van de topicstarter kan ik nu ook kope.. is het wat? of weet iemand waar ik wat informatie kan vinden over dit ding? zit nog te twijfelen. wat zou een goeie prijs zijn? (dit is het enige topic waar ik deze laptop tegenkwam)

-

• dion_b
  • Laatst online: 02:18

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op donderdag 25 april 2002 11:03 schreef xonide het volgende:
De laptop van de topicstarter kan ik nu ook kope.. is het wat? of weet iemand waar ik wat informatie kan vinden over dit ding? zit nog te twijfelen. wat zou een goeie prijs zijn? (dit is het enige topic waar ik deze laptop tegenkwam)
Beetje ouwe }:O, maar goed.

Ik ken dus die beesten vrij goed, ik moet ze supporten, dus de ergste issues zie ik wel voorbijkomen.

Waar Rincewind74 last van had is de meest voorkomende issue- dode powerboard. Als dat probleem opgelost is, is het geen slechte laptoppie.
Met Li-Ion accu trekt het rond de 2.5u bij normaal gebruik (geen DVD kijken zien als normaal gebruik, he :+ ), de CPU, een K6-2+ is meer dan snel genoeg voor alles behalve gaming (en als je van Civ 2/3 of C&C houdt dan kan het ook aardig mee), weinig tot geen issues bekend met HDD of display, itt oudere NEC laptops zijn de scharnieren redelijk stevig en in vergelijking met oudere en nieuwere die wij verkocht hebben levert deze aanmerkelijk minder calls en correspondentie op (muv de ERG goede maar ERG dure EasyNoteSC reeks).

Zorg ervoor dat je kunt zien dat de power subsysteem in orde is- verder kun je eigenlijk niet erg mis gaan.

Oh, misschien een manier om meer info te vinden, maar de Packard Bell EasyOne is technisch identiek aan de NEC VersaNote Ax.

Oslik blyat! Oslik!