Toon posts:

athlon1200mhz@1430mhz zo laten ????

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
heeey jongens ik pas mijn computer overgeclockt
mijn systeem is een amd athlon 1,2GHZ@1,4GHZ
asus A7A266
maxtor HD 5400rps
geforce2 mx 400mx
soundblaster audigy
en een cooler die tot 1,6 gaat (vraag niet wat voor een geen idee)
nouw ik heb alleen mijn FBS hoger gezet hij staat nu op 156Mhz. maar nu komt mijn vraag zou ik het zo laten staan of toch maar nie mijn tempratuur is strest 58graden?
oja kan er niets beschadige? geef astublieft hier antwoord op wat ik moet doen alvast bedankt

Verwijderd

gewon laten staan zo...gebeurt weinig mee...
FSB van 158 is trouwens wel lekker! Wat voor een moederbord?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een asus A7A266 met ali chipset

Verwijderd

Topicstarter
hallo geef please wat meer antwoord?

• Righteye
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-03 08:27

Righteye

Mijn rechteroog dus.....

hoe warmer = hoe korter de levensduur

Ik zou zeggen: Koop een beter koeler en oc verder :)

Weblog van Righteye's gezinnetje - De grote grappige plaatjes website

Verwijderd

Topicstarter
is het dan warm wat voor koeler raad je me aan ?

Verwijderd

Topicstarter
oja nog iets belangerijks als ik mijn FBS op 166mhz zet
dan start windowsxp niet meer op. waar kan dat aan liggen
anders lopt hij 1,5Ghz dat is nog beter help me please

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 20:54 schreef beastlock het volgende:
oja nog iets belangerijks als ik mijn FBS op 166mhz zet
dan start windowsxp niet meer op. waar kan dat aan liggen
anders lopt hij 1,5Ghz dat is nog beter help me please
De VCore verhogen (in kleine stapjes!) en zorgen dat de temp niet veel boven de 60c komt dan is er nog niets aan de hand. :)

Verwijderd

ik denk dat ie dat niet meer trekt, de cpu, of het geheugen. Probeer een lagere multiplier, 8.5 *166 bijvoorbeeld. OC-en is testen, je moet het gewoon proberen...

Verwijderd

Topicstarter
wat is precies de vcore kunnen jullie dat eve snel uitleggen please

Verwijderd

Als ik jouw was zou ik je athlon unlocken en je fsb weer iets terug schroeven. Je pci en agp kaartjes hebben nog wel eens de neiging om het op te geven bij zo hoge fsb (of kun je de kloksnelheid van je pci en agp zelf instellen?? als dat zo is, vergeet dan maar wat ik heb gezegd)

Verwijderd

Topicstarter
als ik hem nouw 3weken stabiel heb met die fbs op156mhz
zal ik hem dan zo wel laten

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 21:02 schreef NiX het volgende:
Als ik jouw was zou ik je athlon unlocken en je fsb weer iets terug schroeven. Je pci en agp kaartjes hebben nog wel eens de neiging om het op te geven bij zo hoge fsb (of kun je de kloksnelheid van je pci en agp zelf instellen?? als dat zo is, vergeet dan maar wat ik heb gezegd)
is standaard unlocked,

btw: heb je wel 3d mark 2001 10 keer achter elkaar kunnen draaien of zo, iig iets heel zwaars gedaan }:O kan natuurlijk ook :D

• martijn12345
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-04 21:07

martijn12345

Geen inspiratie

Gewoon lekker laten staan. Als het stabiel is, is er niks aan de hand.
Een betere koeler kan altijd, als je dat wilt....
Een FSb van 158 is al HEEL mooi.
En dan hij 166 niet trekt, is niet zo vreemd 166 is echt behoorlijk hoog, dan moet je het voltage van je geheugen (i/o voltage) verhogen en je moet echt heel goed geheugen hebben.

Geen inspiratie

• Rick2001
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-08 01:10

Rick2001

9950X delidded en direct die

Op maandag 19 november 2001 21:18 schreef martijn12345 het volgende:
bla bla bla moet echt heel goed geheugen hebben.
zoals CRUCIAL en CORSAIR. >:)

MESHIFY 2XL - MSI X670E CARBON - 9950X - 32GB DDR5 LEXAR 6400 - RX 9070 - GIGABYTE M32UC 4K 160HZ - ALPHACOOL UT60 420 & 360 & 1080 - LAING DDC1+ - TECHN CPU - CORSAIR AX850 - 3x9100PRO 4TB - 2x850PRO 2TB - U.2 7.68TB + OPTANE P5800X + KINGSTON G5 8TB

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:22
das inderdaad lekker. Koop een goede cooler om hem niet TE warm te laten worden hoewel: stressed: 85 graden is niets, mijn 1,2 Ghz @ 1,2 Ghz is stressed al 60 graden dus.....

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Op maandag 19 november 2001 21:26 schreef maartenb het volgende:
das inderdaad lekker. Koop een goede cooler om hem niet TE warm te laten worden hoewel: stressed: 85 graden is niets, mijn 1,2 Ghz @ 1,2 Ghz is stressed al 60 graden dus.....
85 :?

Verwijderd

Op maandag 19 november 2001 21:29 schreef FerryHeibrink het volgende:

[..]

85 :?
Hij bedoeld waarschijnlijk,
85 graden Fahrenheit is niets, mijn 1,2 Ghz @ 1,2 Ghz is stressed al 60 graden Celcius dus..... :+ :D

Verwijderd

Topicstarter
ik heb alle zware testen gedaan sisandra soft 3d mark 2000 en 2001 en nog een ander programma maar ik weet nie hoe het heet maar kunnen jullie me meer info geven wat de vcore is alvast bedankt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vaak gehoord dat de A7A266 erg slecht is is dit waar? ik vind hem iedergeval goed overclockbaar.

Verwijderd

De VCore is gewoon het voltage van je cpu. Dat staat nu bij jou op 1.75v als ik me niet vergis. Als je dit verhoogd dan is de kans groter dat je cpu op een hogere kloksnelheid wilt draaien. Als je verstandig bent probeer je eerst zover mogelijk te komen met de multiplier en als je dan de top hebt bereikt kijk je hoe hoog je met de fsb kunt gaan.

Verwijderd

Topicstarter
wat voor cooler raden jullie mij aan maak nie uit of hij veel geluid maakt als hij maar goed koelt.

Verwijderd

Als je vier grote bevestigings gaten hebt om je socket en voldoende ruimte dan raad ik je de Alpha pal 8045T aan. Dit is een 80mm heatsink dus meer airflow en minder lawaai. :)

Je kunt zelf kiezen welke fan je erop zet, maar in jouw geval zou ik gaan voor een medium performance Y.S. Tech fan. Deze koelt goed met relatief weinig geluid.

Verwijderd

Topicstarter
maar is dit goed hoe ik hem overgeclockt.
want hij lopt nu super stabiel. en ik vind het zelf wel een mooi getal die 1430mhz!!!!!!!

bedankt jongens

Verwijderd

Zoals je hem nu hebt overgeklokt is prima alleen wanneer je nog hoger wilt (mbv de fsb) dan kan je stabieliteits problemen krijgen met je geheugen, chipset of een van je pci/agp bussen. En dat heb je niet wanneer je met de multiplier gaat overklokken, want dan is de cpu het enigste onderdeel dat je overklokt.

Verwijderd

Topicstarter
bij mij kan ik niet de multiplier overclocken hoe moet ik die activeren?

• eppie
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
(overleden)
Met een potlood :)

Klikt vaal maar is wel zo, je moet op de cpu de l1 bruggen verbinden met een potlood streepje.

Eppie

Verwijderd

Misschien dat je hier wat aan hebt?

Verwijderd

Topicstarter
moet dat voorzicgtig dat potloot streepje?

Verwijderd

Topicstarter
hoe ver moet ik dan mijn multiplier zetten om 1,4Ghz te zetten?

Verwijderd

Dat potlood streepje moet niet te dun zijn maar ook niet zo dik dat je meerdere bruggen met elkaar verbind, want dan heb je problemen! ;)

En om uit te reken welke multiplier je moet instellen moet je gewoon de fsb vermenigvuldigen met de multiplier. Je kunt bijv. 133fsb nemen en een multiplier van 10,5, maar je kunt ook voor een fsb van 100mhz kiezen en dan een multiplier dan 14 (als die er is).

• Black_Adder
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 31-08-2025
Op maandag 19 november 2001 22:47 schreef Brabus het volgende:
Als je vier grote bevestigings gaten hebt om je socket en voldoende ruimte dan raad ik je de Alpha pal 8045T aan. Dit is een 80mm heatsink dus meer airflow en minder lawaai. :)
Niet met een Delta 80mm HP :P

Verwijderd

gewoon nog effe door gaan asus probe begint pas bij min 64 graden wat te melden het kan ook hoger gezet worden zo lang je onder de 65 zit is er geen prob

Verwijderd

Topicstarter
dank jullie wel voor de tips.heb ik weer wat geleert van jullie.
doei jongens
Pagina: 1